تولید برق اضطراری با سوخت دیزل
تولید برق اضطراری با سوخت دیزل

سیستم برق اضطراری منبع مستقلی از انرژی الکتریکی است که از سیستم‌های الکتریکی مهم، در از دست دادن منبع تغذیه طبیعی پشتیبانی می‌کند. سیستم برق آماده به کار ممکن است شامل ژنراتور آماده به کار، باتری‌ها و سایر دستگاه‌ها باشد. سیستم‌های برق اضطراری برای محافظت از وسایل از عواقب از دست دادن منبع تغذیه اولیه نصب شده‌اند. این نوعی سیستم می تواند مداوم است.

آنها در طیف گسترده‌ای از تنظیمات از خانه‌ها گرفته تا بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌های علمی، مراکز داده،تجهیزات مخابراتی و کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. سیستم‌های برق اضطراری می‌توانند به ژنراتورها، باتری‌های چرخه عمیق، ذخیره انرژی فلایویل یا پیل‌های سوخت متکی باشند.

به دلیل پایین آمدن خطوط، اختلال در عملکرد در یک ایستگاه فرعی، آب و هوای نامناسب، خاموشی‌های برنامه ریزی شده یا در موارد شدید خرابی در شبکه، برق شبکه از بین می‌رود. در ساختمان‌های مدرن، اکثر سیستم‌های برق اضطراری مبتنی بر ژنراتورها بوده و هستند. معمولا این ژنراتورها با موتور دیزل هدایت می‌شوند، اگرچه ساختمان‌های کوچکتر ممکن است از ژنراتور موتور بنزینی و ساختمانهای بزرگترها از توربین گاز استفاده کنند. با این حال، اخیرا، بیشتر از باتری‌های سیکل عمیق و سایر فن‌آوری‌ها مانند ذخیره انرژی چرخ دنده یا پیل‌های سوخت استفاده می‌شود. این سیستم‌های اخیر گازهای آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند، بنابراین اجازه می‌دهد محل قرارگیری در داخل ساختمان انجام شود. همچنین، به عنوان دومین مزیت، نیازی به ساخت سوله جداگانه برای ذخیره سوخت نیست.

با ژنراتورهای معمولی، از سوئیچ انتقال خودکار برای اتصال برق اضطراری استفاده میشود. یک طرف هم به منبع تغذیه طبیعی و هم به منبع تغذیه اضطراری متصل است. و طرف دیگر به بار تعیین شده به عنوان موارد اضطراری متصل می‌شود. اگر در سمت عادی برق وارد نشود، سوئیچ انتقال از یک شیر برقی برای پرتاب یک قطب سه گانه و یک پرتاب استفاده میکند. این تغذیه را از حالت عادی به برق اضطراری تبدیل می‌کند. از دست دادن قدرت عادی نیز باعث شروع یک سیستم شروع کننده با باتری برای شروع ژنراتور می‌شود، مانند استفاده از باتری ماشین برای روشن کردن موتور می‌باشد. هنگامی که سوئیچ انتقال سوئیچ شد و ژنراتور شروع به کار کند، برق اضطراری ساختمان دوباره روشن می‌شود (پس از خاموش شدن هنگام از دست دادن برق عادی).

موتور دیزل برای ژنراتور برق اضطراری

1. ساخت موتور دیزل

موتور دیزل باید روی روغن دیزل پرسرعت کار کند. موتور ترجیحا باید از طرح 2 زمانه باشد. موتور باید از ساختاری مستحکم و مناسب برای کار مداوم برخوردار باشد. محفظه‌های یاتاقان باید در برابر نفوذ خاک و از بین رفتن روغن کاری محکم و سفت شود.

2. ویژگی‌های دینامیکی

برای اطمینان از نصب کامل شروع کار و توقف بدون لرزش و نوسان بیش از حد استاندارد صنعتی، از موتور، کوپل (ها) و راننده / درایور تجزیه و تحلیل استفاده شود.

3. فیلترها

هوا: فیلترهای هوای مرطوب روغن برای نصب مستقیم روی منیفولد هوای موتور یا معادل آن قرار میگیرد.

4. چرخش چرخ

فلایویل باید متناسب با سطوح تغییر چرخه‌ای مطابق با استاندارد 649-1958 طراحی و ساخته شود.

5. سرور موتور اضطراری

موتور باید با سروو هیدرولیک سانتریفیوژ شود. موتور باید یک واحد مستقل و دارای پمپ و منبع تغذیه مخصوص به خود باشد، که بتواند سرعت را در 1.0 چرخه تا حداقل 50 سیکل از عدم بار، از جمله بدون بار حفظ کند، باید در عرض باند حالت ثابت 25 0.25 25 از فرکانس باقی بماند. سرور اجازه نمی‌دهد که تعدیل فرکانس بیش از یک چرخه در ثانیه باشد. ژنراتور روغن دارای ذخیره روغن لازم برای راه اندازی خودکار سیستم AMF است.

6. سیستم سوخت

سیستم سوخت باید دارای پمپ سوخت به موتور پمپ بنزین و فیلتر سوخت عنصر قابل تعویض باشد که برای سرویس دهی به راحتی در آن قرار گرفته است. پیمانکار باید مخزن روز مازوت با ظرفیت 8 ساعت با پشتیبانی، سطح سنج و هدر مکش پمپ روغن سوخت لوله را ارائه دهد.

7. سیستم فشار روغن

تمام نقاط روغن کاری موتور باید به سیستم روغن فشار متصل شوند. سیستم باید به گونه‌ای طراحی شود که وقتی موتور پس از خاموش شدن طولانی مدت روشن می‌شود، خرابی روغن موتور رخ ندهد. قطره‌های روغن از نقاط روغن کاری باید به مخزن روغن و گردش مجدد آن ارتباط داشته باشند. صافی جریان کامل باید در مکش پمپ روغن ارائه شود.

8. سیستم خنک کننده

یک سیستم خنک کننده مستقل برای خنک کننده موتور شامل رادیاتور، موتور، فن رانده، شیر بای پس ترموستاتیک وجود دارد. برای سیستم باید از پمپ گردش آب موتور استفاده شود.

متناوبا، برای درجه بندی بالاتر، درجه اضافی برای مبدل حرارتی آب خنک جداگانه با ورودی آب خنک کننده در 35 درجه سانتیگراد و خروجی حداکثر 40 درجه سانتیگراد با پمپ لازم برای گردش آب نشان داده می‌شود.

9. سیستم شروع

موتور باید با موتور راه اندازی 24 ولت، DC تأمین شود كه به موتور استارت نوع محوری درگیر می‌شود و روی حلقه دندانه ای چرخ لنگر قرار می‌گیرد.