مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور
مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور

مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور یکی از کارهایی است که باید با دقت و توجه انجام شود زیرا روغن موجود در دیزل ژنراتور نقش بسیار مهمی را در عملکرد آن ایفا می نماید. مشکلات احتمالی که ممکن است در این سیستم رخ دهد را می توان از روی ظاهر روغن متوجه شد.

در ادامه این مقاله در مورد مشکلاتی که ممکن است در روغن کاری رخ دهد و همچنین راه حل آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه بمانید.

کف کردن روغن موتور و راه حل آن

یکی از مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور، وجود کف در روغن موتور این دستگاه باشد. این کف به سه دلیل می تواند ایجاد شود:

1. کم یا زیاد بودن میزان روغن دیزل ژنراتور نسبت به ظرفیت استاندارد دیزل

گاهی اوقات ممکن است میزان روغن دیزل ژنراتور نسبت به حالت عادی آن خیلی کم یا زیاد باشد که برای رفع این مشکل از سیستم روغن کاری باید سطح و مقدار روغن موجود را تنظیم نماییم تا این مشکل برطرف شود.

2. ماندگی بیش از حد روغن

زمانی که روغن بیش از حد کار کرده باشد و به موقع تعویض نشده باشد می تواند سبب ایجاد مشکلاتی شود. برای رفع این مشکل باید روغن دیزل ژنراتور را به موقع تعویض کنیم.

3. کیفیت نامناسب روغن با توجه به شرایط

همانگونه که می دانید روغن دیزل ژنراتور باید متناسب با شرایط کاری و آب و هوایی باشد و اگر اینگونه نباشد ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال وارد آید.

برای رفع این مشکل شما باید روغن را تعویض نموده و از روغنی که متناسب با شرایط آب و هوایی و یا کاری است استفاده گردد.

مشکل پایین بودن فشار روغن موتور دیزل ژنراتور

یکی دیگر از مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور می تواند مرتبط با پایین بودن فشار روغن باشد که این خود ممکن است به علل مختلفی رخ دهد:

  • 1. فرسودگی قطعات داخلی و در نتیجه فشار پایین پمپ روغن و میزان پمپاژ که در این صورت باید یا پمپ روغن را سرویس کنید و یا تعویض.
  • 2. کثیف شدن فیلتر روغن که برای رفع این مشکل باید روغن فیلتر عوض شود.
  • 3. خراب شدن نمایانگر فشار روغن ممکن است فشار روغن را پایین آورد که در این صورت باید نمایانگر را تعویض کنید.
  • 4. کار کردن بیش از حد تلرانس محورهای لنگ و یاتاقان که باید برای برطرف نمودن این مشکل تلرانس و یا یاتاقان را عوض کرد.
  • 5. در صورتی که کیفیت و گرانروی روغن پایین باشد فشار روغن افت خواهد کرد و برای رفع این مشکل باید یک روغن با کیفیت و مناسب شرایط آب و هوایی استفاده نمود.
  • مشکل بالا بودن فشار روغن موتور دیزل ژنراتور

    بالا بودن فشار روغن موتور یکی دیگر از مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور است. این امر ممکن است بنا به دلایلی رخ دهد از جمله:

  • 1. زیاد بودن گرانروی روغن که برای رفع مشکل باید از روغن با کیفیت و متناسب با شرایط آب و هوایی استفاده نمود.
  • 2. خراب شدن نمایانگر فشار روغن می تواند منجر به بالا بردن فشار روغن شود و باید برای حل این مشکل نمایانگر را تعویض کرد.
  • 3. در صورت عدم تنظیم سوپاپ فشار شکن یا بای پس، فشار روغن بالا رفته و برای رفع این مسئله باید مشکل فنر سوپاپ را حل نمایید.
  • وجود آب در روغن دیزل ژنراتور

    در صورتی که آب در روغن دیزل ژنراتور وجود داشته باشد دستگاه نمی تواند به خوبی کار کند. دلایل وجود آب در روغن عبارتند از:

  • 1. خراب شدن اورینگ دور بوش 2. تاب برداشتن سرسیلندر که باید موتور دیزل ژنراتور تعمیر شود. 3. سوختگی یا معیوب بودن واشر سرسیلندر 4. نشتی کولر روغن به دلیل سوراخ بودن کانال آب به منظور کاهش هزینه های تعمیر و سرویس دیزل ژنراتور و نگهداری بهینه از آن توصیه می شود که مشکلات سیستم روغن کاری دیزل ژنراتور را به موقع بررسی کرده و همیشه از روغن استاندارد و فیلترهای با کیفیت استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که می تواند در این راست