معروفترین برندهای دیزل ژنراتور کدامند؟
معروفترین برندهای دیزل ژنراتور کدامند؟

دیزل ژنراتورها به عنوان منبع جایگزینی به منظور استفاده در هنگام قطع برق و یا کمبود جریان برق امروزه بیش از پیش هم در مصارف خانگی و هم در مصارف صنعتی اهمیت پیدا کرده اند. از اینرو، شرکت های مختلفی در سطح جهانی محصولات مختلفی را به بازار عرضه می کنند که آشنایی با برندهای صاحب نام این حوزه می تواند به خریداران این اقلام کمک شایانی نماید.

ژنراتورها در واقع فراهم کننده یک نوع پشتیبان انرژی (Backup Energy) هستند که نسبت به عدم اختلال فعالیت های تجاری و حتی خانگی در زمان کمبود جریان برق یا نبود آن اطمینان می دهند. برخورداری از یک ژنراتور آماده باش (Standby) برای هر نوع کسب و کاری که وجود انرژی در تمام ساعات شبانه روز برای آن اهمیت دارد الزامی است.

در زیر با برخی از برندهای معتبر دیزل ژنراتورهایی که می توان با خیال راحت نسبت به استفاده از آنها اقدام کرد، آشنا می شوید:

  • کومینس (Cummins)
  • جان دیِر (John Deere)
  • میتسوبیشی (Mitsubishi)
  • پرکینس (Perkins)
  • ولوو (Volvo)
  • یانمار (Yanmar)
  • دوئیتز (Duits)
  • مکالته (Meccalte)
  • استامفورد (Stamford)
  • موتورسازان
  • هر یک از این برندها مدل هایی متفاوتی دارند که متناسب با نیازهای بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اما نکته ای که در هنگام خرید یک دیزل ژنراتور ممکن است برای خریدار مطرح شود، این است که چه نوع دیزل ژنراتوری متناسب با نیاز آنان است؟

    از بین مدل هایی که در بالا به آنها اشاره کرد، یکی از مواردی که می تواند برای بازار ایران مناسب باشد، محصولات موتورسازان است.

    دیزل ژنراتورهای موتورسازان

    دیزل ژنراتورهای موتورسازان تولید شرکتی با همین نام است که تحت لیسانس شرکت بزرگ پرکینس انگلستان فعال می کند. این شرکت ایرانی که در حوزه وسیعی از تولیدات صنعتی فعالیت می کند، بخشی ازتمرکز خود را نیز بر روی ساخت دیزل ژنراتور قرار داده است.

    انواع دیزل ژنراتورهایی که در این شرکت ساخته می شوند با موتورهای دیزلی سه، چهار، و شش سیلندر از کیفیت عالی برخوردارند، کار با آنها آسان است، و در خدمات و صنایع مختلفی همچون برق اضطراری ساختمان ها، صنعت کشاورزی مانند برق گلخانه ها، مرغداری ها، مزارع پرورش ماهی، دامداری ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

    دیزل ژنراتورهای پرکینس

    علاوه بر موتورسازان، از برندهای خارجی نیز که اعتبار قابل توجهی در بین مصرف کنندگان دارد، می توان به پرکینس اشاره کرد. این برند که هم از لحاظ کارکرد و هم از لحاظ مشخصات متفاوتی که در محصولات آن دیده می شود، در اقصی نقاط دنیا از استقبال خوبی برخوردار است.

    برای مثال، دیزل ژنراتورهای مدل سری 400 پرکینس یک نوع موتور ژنراتور جمع و جور با حجم 1/1 دهم لیتری، و سه سیلندر عمودی درون خطی است که برغم کوچک بودن خود هم عملکرد قابل قبولی ارائه می کند و همین اینکه هزینه راه اندازی و استفاده از آن (هزینه عملیاتی) در سطح پایینی است.

    برخی دیگر از ویژگی های دیزل ژنراتورهای مدل سری 400 پرکینس که استفاده و اعتماد به آن را آسان می کند استفاده از فولاد در ساخت این ژنراتور، استفاده از موادی که مانع از خوردگی، فرسایش، و خراش این دستگاه می شود، و همچنین گارانتی پنج ساله به همراه خدمات پس از فروش است.

    به طور کلی، دیزل ژنراتورهای پرکینس به دلیل هزینه عملیاتی پایین و عملکرد خوب در بین مصرف کنندگان شناخته شده هستند و به دلیل ثبات و اعتمادی که به این مدل از ژنراتورها وجود دارد، همواره بازخوردهای مثبتی از خود بجای گذاشته اند.

    دیزل ژنراتورهای کومینس

    یکی دیگری از برندهای معروف دیزل ژنراتورها کومینس است که هم در مصارف تجاری و هم در مصارف خانگی طرفداران خاص خود را دارد. این مدل از ژنراتورها هم به دلیل اعتماد و قابلیت اطمینانی که نسبت به آنها وجود دارد و می توانند در 10 ثانیه و یا کمتر از آن بارگیری انرژی انجام دهند، در فهرست بهترین برندهای دیزل ژنراتورها قرار دارند.

    دیزل ژنراتورها بخش قابل توجهی از حجم تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهند. پیش از این پیش بینی شده بود که حجم بازار این کالاها از رقم 13 میلیارد دلار در سال 2015 با رشد بیش از پنج درصدی به رقم حدود 17 میلیارد دلار در سال 2020 برسد.

    در ایران نیز دیزل ژنراتورها پاسخگوی مصارف صنعتی و خانگی هستند و شرکت های متعددی در حوزۀ تأمین این نیازها فعالیت می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت زرآب اشاره کرد که پس از تأسیس در سال 1351 تاکنون توانسته است خدمات ارزنده ای را به مصرف کنندگان دیزل ژنراتورها ارائه نماید.

    دریافت تقدیرنامه ها، لوح های تقدیر، و گواهینامه های کسب موفقیت، نشان از عزم جدی این شرکت در پاسخگویی به نیازهای بازار دیزل ژنراتورها در ایران است. تخصص و تعهد شرکت زرآب و همچنین سابقه بیش از چهار دهه این شرکت، آن را به منبع تخصصی و حرفه ای قابل قبولی به منظور دریافت انواع خدمات مربوط به دیزل ژنراتورها تبدیل کرده است.