تفاوت دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم
تفاوت دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم

تفاوت دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم یکی از مسائلی است که خریداران در بازار در مورد آن کنجکاو هستند و به منظور اتخاذ یک تصمیم هوشمندانه برای انتخاب یکی از این دو، فاکتورهای متعددی را مورد بررسی قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت این دو صحبت کرده تا خریداران محترم بتوانند هنگام خرید بهتر تصمیم گیری کنند.

دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

امروزه گستره وسیعی از موتورهای دیزل ژنراتور نو و دست دوم در بازار موجود هستند که بسته به نیازهای خود می توانیم یکی از این دو را انتخاب کنیم. اما برای اینکه تفاوت این دو را بهتر متوجه شویم هر یک را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم:

دیزل ژنراتور نو

می توان بزرگ ترین امتیاز خریداری یک دیزل ژنراتور نو، برخورداری از ضمانت استاندارد تولید کننده و متفاوت بودن شرایط ضمانت است. با این حال، ارائه این ضمانت ها خود با افزایش قیمت همراه هستند و ممکن است زمان طولانی برای خرید آن و بسته به عواملی چون سایز، ساخت و برند تولید کننده صرف شود.

به طور کلی، خرید دیزل ژنراتورهای نو برای شرکت ها و سازمان هایی که زمان کافی برای انتظار داشته و واقعا به امنیت یک یا دو سالی ضمانت نیاز پیدا می کنند می تواند بهترین گزینه باشد. بدین ترتیب شما می توانید تمام مزایا و معایب خرید این نوع دستگاه را مورد بررسی قرار دهید تا به بهترین نتیجه برسید.

دیزل ژنراتور دست دوم

معمولا مزایای قابل توجه و چشمگیری در خرید دیزل ژنراتور دست دوم و یا بازسازی شده وجود دارد در عین این حال که عموما ضمانت نیز ندارند. یکی از این مزیت های قابل توجه، قیمت های بسیار مناسب دیزل است که می توان در تفاوت دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم آن را لحاظ نمود. دیزل ژنراتورهای دست دو با قیمت های مناسبی وجود دارند که از هزینه های بسیار پایینی نسبت به دیزل نو برخوردار بوده و می توان با خریداری آن به جای یک دستگاه نو تا پنجاه درصد و یا حتی بیشتر صرفه جویی نمود.

یکی دیگر از امتیازات خرید دیزل ژنراتور دست دوم نسبت به نو، موجود بودن آنها است. به این دلیل که دیزل ژنراتور دست دو به سادگی در دسترس است می توان آن را خیلی سریع خریداری نمود و نصب کرد. در حقیقت، لازم نیست که شما به دلیل محدودیت در موجودی و زمان انتظار کارخانه منتظر بمانید و می توانید آن را پس از خرید به محل مورد نظر منتقل کنید.

علاوه بر این دو مورد، بهترین کار این است که شما دیزل ژنراتور دست دومی را بیابید که بیشتر در حالت استندبای بوده است و کار زیادی از آن کشیده نشده است. این نوع ژنراتورها تنها زمانی به کار می افتند که توان اصلی افت کرده و یا به عبارتی خاموش می شود و بدین ترتیب بسیار به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند و در نتیجه عمر آنها طولانی تر است.

اما به یاد داشته باشید که هنگام خرید یک دیزل ژنراتور دست دوم، حتما در مورد خصوص کاربری قبلی، سوابق و شرایط کنونی دستگاه با فروشنده صحبت کنید و حتی الامکان سعی کنید آن را از یک شرکت معتبر که تخصص فنی و زیرساخت برای تست یا تعمیر دارند تهیه کنید.

دیزل ژنراتور بازسازی شده

خرید دیزل ژنراتور بازسازی شده نیز یکی از گزینه هایی است که می توانید در هنگام خرید این دستگاه در نظر بگیرید. از آنجایی که موتورهای بازسازی شده تحت فرآیند دقیقی قرار گرفته و می توانند یک محصول مشابه نو را به وجود آورند، پس می توانند یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها در هزینه های سرمایه گذاری شما باشند.

در زمان بازسازی موتور دیزل ژنراتورها، موتور به طور کامل پیاده شده و تمامی نواحی با یک محفظه شیمیایی تمیز می شوند. این فرآیند بسیار پیچیده و دقیق است و تمامی بخش های موتور برای تست، بررسی و بازسازی ارسال می شوند. یکی از معایب این پروسه نیز حصول اطمینان از قابلیت اعتماد و تخصص فروشنده است، چرا که این کار باید با جزئیات دقیق انجام شود.

جمع بندی

به طور کلی خریداری یک دیزل ژنراتور نو و دست دوم به عوامل متعددی که در مطالب بالا ذکر شدند بستگی دارد. اگر ضمانت برای شما اهمیت بالایی داشته و نیز زمان کافی برای انتظار دارید بهتر است که دیزل نو سفارش دهید اما اگر کار شما باید سریع انجام شود و زمان کافی ندارید می توانید یک دیزل ژنراتور دست دو را از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید. اگر هم در تصمیم گیری خود مردد هستید و باید به صورت دقیق تر در مورد نیازها و وضعیت خود صحبت کنید می توانید از یکی از متخصصین یا نمایندگی های معتبر این محصولات مشاوره گرفته و اطلاعات بیشتر و جامع تری را در مورد تفاوت دیزل ژنراتورهای نو و دست دوم کسب نمایید.