مشخصات فنی دیزل ژنراتور cummins
مشخصات فنی دیزل ژنراتور cummins

دیزل ژنراتور کامینز کالا و وسیله ای است که در این مطلب قصد داریم تا در مورد خصوصیات، ویژگی ها و همچنین مشخصات فنی آن با یکدیگر صحبت کنیم.

شرکت کامینز

شرکت کامینز یکی از بزرگ ترین و در واقع یکی از غول های صنایع سنگین در ایالات متحده به حساب می آید که حدودا یک قرن از زمان تاسیس آن می گذرد؛ بنابراین شرکتی که توانسته است صد سال پابرجا باقی بماند و رضایت مشتریانش را حفظ کند، مسلما دارای کیفیت بسیار بالایی در محصولاتش بوده است.

بزرگ ترین فعالیت شرکت کامینز مربوط به موتورهایی با سیستم درون سوز و فناوری های مربوط به آن است که شامل مواردی اعم از سامانه های سوخت رسانی انژکتوری، سامانه های کنترل کیفیت و نحوه عملکرد، تجهیزات فیلتراسیون، سامانه های تولید برق و...می شود.

دیزل ژنراتور کامینز

موتور دیزل ژنراتور در واقع موتوری است که انرژی دیزل یا همان سوخت گازوئیل را تبدیل به انرژی الکتریسیته می کند و برق تولید می نماید. معمولا مورد استفاده از موتور دیزل ژنراتور کامینز در مکانی است که دسترسی به نیروی برق و الکتریسیته وجود ندارد.

موتورهای دیزل ژنراتور کامینز معمولا با برخی از ژنراتورهای مربوط به شرکت های دیگر همچون شرکت استمفورد که یک شرکت انگلیسی به حساب می آید، کوپله می شوند. در صورتی که فرایند کوپله شدن توسط خود شرکت کامینز انجام شود، به آن موتور دیزل ژنراتور فابریک گفته می شود.

موتورهای دیزل ژنراتور کامینز در دو گروه بدون کانویی و همراه با کانویی طبقه بندی می شوند. موتورهای کانویی دار به موتورهای سایلنت یا بی صدا نیز معروف هستند.

مشخصات فنی و مهندسی دیزل ژنراتور کامینز

همان طور که گفته شد موتورهای دیزل ژنراتور کامینز ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث می شود تا مشتریان و افراد زیادی خواهان آن باشند. در این بخش قصد داریم تا در خصوص این ویژگی ها و مشخصات بیشتر صحبت کنیم تا بتوانیم این محصول را بهتر بشناسیم.

1-بالاترین استاندارد

دریافت بالاترین میزان استاندارد در سطح جهانی نیازمند کیفیت بسیار بالایی است. دیزل ژنراتورهای کامینز در سطح جهانی دارای بالاترین میزان استاندارد در بین انواع دیزل ژنراتورها هستند. این بالا بودن استانداردها باعث شده است تا از این محصولات در سطوح مختلف دریایی، هوایی، زمینی، صنایع معدن، صنایع ریلی و...استفاده کنند.

2-توان تولیدی گسترده

میزان توان تولید الکتریسیته در یک موتور دیزل ژنراتور بسیار مهم است. گاهی اوقات توان تولیدی کم برای کارهای جزئی و گاهی اوقات توان تولیدی بالا برای روشن کردن لوازم برقی بزرگ مورد نیاز است.

موتورهای دیزل ژنراتور کامینز می توانند در گستره 35 وات ابی 2750 وات با استفاده از نیروی مکانیکی دیزل یا همان گازوئیل اقدام به تولید نیروی الکتریسیته کنند.

3-آلایندگی بسیار کم

مورد بعدی در خصوص آلایندگی بسیار کم موتورهای دیزل ژنراتور کامینز است. این موتورها به دلیل سیستم فیلتراسیون و کاتالیزورهایی که در ساخت آن ها به کار رفته است، میزان حداکثری کنترل بر روی اکسیدهای نیتروژن که اصلی ترین آلوده کننده های هوا هستند را دارند.

سرویس های پس از فروش

موتورهای دیزل ژنراتور کامینز یکی از محصولاتی هستند که خدمات پس از فروش بسیاری را به مشتریان خود عرضه می کنند. این خدمات و قطعات یدکی به حدی متنوع هستند که اگر مشتریان از آن ها آگاه باشند، قطعا تمایل دارند تا این موتورها را در ازای تولیدات دیگر شرکت های صنعتی خریداری نمایند. در ادامه به این سرویس ها و خدمات پس از فروش اشاره می کنیم.

-شاسی های حرکتی

می توان از شاسی های دارای دو چرخ و یا چها چرخ به منظور متحرک کردن راحت تر دیزل ژنراتور کامینز استفاده کرد.

-موتور کوپله

می توان دیزل ژنراتور کامینز را با همان برند مورد نظر مشتری کوپله کرد. این مورد می تواند باعث افزایش چند برابری میزان رضایت مشتریان شود، زیرا اغلب مشتریان نظرات متفاوتی را نسبت به شرکت های سازنده موتورها دیزل ژنراتور دارند و با کوپله کردن دلخواه مشتری می توان همان نظر او را بر روی موتور اصلی پیاده سازی کرد.

-قطعات یدکی

تمامی قطعات یدکی موتورهای دیزل ژنراتور کامینز در بازار وجود دارند و در صورت نیاز به قطعات یدکی مشتریان دچار سردرگمی و مشکلات نمی شوند.

-عایق های صوتی

می توان برای انواع موتور دیزل ژنراتور عایق های صوتی ساخت که صدا را تا حدود 80 دسی بل نیز کاهش می دهد. با استفاده از این عایق های صوتی می توان از این موتورهای دیزل ژنراتور کامینز در هر مکانی استفاده کرد، زیرا دیگر نیازی به سر و صدای ایجاد شده به دلیل کار کردن موتور آن وجود نخواهد داشت.

-تنوع محصولات

این مورد ارتباط چندانی به سرویس ها و خدمات پس از فروش ندارد، بلکه بیشتر مربوط به تنوع محصولات و گستره انتخاب مشتریان دارد. در حال حاضر می توانید 20 مدل مختلف از موتورهای دیزل ژنراتور کامینز کوپله شده فابریک را در بازار پیدا کنید. این در حالی است که انواع مدل های چینی دیزل ژنراتور کامینز و همچنین موتورهای کوپله شده استنفورد نیز به اندازه خودشان دارای تنوع هستند.

سخن پایانی

به طور کلی با توجه به ویژگی هایی که موتورهای دیزل ژنراتور کامینز دارند، می توان گفت که این محصولات مناسب استفاده در هر مکانی و با هر توان برق مورد نیازی هستند.