کاهش مصرف سوخت با نسل جدید موتور پرکینز
کاهش مصرف سوخت با نسل جدید موتور پرکینز

کم کردن میزان مصرف سوخت می تواند یکی از راه های صرفه جویی و همچنین افزایش بهره وری باشد. تفاوتی ندارند که سوخت کمتر مصرف شده در ماشین آلات صنعتی است و یا در خودروهای سواری؛ زیرا در هر صورت به نفع اقتصاد و همچنین محیط زیست است. در ادمه در خصوص نسل جدید موتور پرکینز و همچنین میزان سوخت کاهش یافته به واسطه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

شرکت پرکینز

شرکت پرکینز یکی از شرکت های بسیار بزرگ و مشهور در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی و سنگین است که از زمان تاسیس آن تاکنون بیشتر از 90 سال می گذرد. نخستین بار این شرکت در شهر نیویورک و در سال 1932 بنیان گذاری شد. موتورهای دیزلی یکی از عمده تولیدات این شرکت به حساب می آید که می توان گفت شرکت پرکینز به واسطه همین تولید بوده است که تا به حال تا این حد شهرت یافته است.

موتور دیزلی پرکینز

یکی از مواردی که ابتدا در خصوص محصولات پرکینز باید آن را شناخت، موتور دیزلی پرکینز است که می توان گفت یکی از بهترین موتورهای ساخته شده جهان تاکنون است. در واقع موتورهای دیزلی شرکت پرکینز مهم ترین و اصلی ترین ساخته این شرکت هستند که تمرکز اصلی نیز بر روی آن قرار دارد.

اساس تولید موتورهای دیزلی شرکت پرکینز عقیده موسسان این شرکت بود که به نیروی بسیار زیاد قدرت سوخت دیزل یا همان گازوئیل داشتند. آن ها معتقد بودند به دلیل نیروی زیادی که سوخت دیزلی می تواند در مقایسه با سوخت بنزینی تولید کند، بنابراین موتورهای دیزلی نیز بسیار پر قدرت تر از موتورهای بنزینی خواهند بود.

نخستین موتور دیزلی پرکینز که در همان سال 1932 روانه بازار شد، دارای قدرت 4 هزار دور در دقیقه بود که به نوبه خودش موفقیت چشمگیری به حساب می آمد. یکی از عیب هایی که موتور دیزلی پرکینز اولیه در مقایسه با موتور دیزلی های کنونی دارد، در خصوص عدم وجود سیستم گاورنر در موتور ب منظور کنترل دور موتور بود.

نمونه اولیه موتورهای نسل جدید شرکت پرکینز در سال 1937 یعنی 5 سال پس از تاسیس شرکت وارد بازار شدند که با نام P6 شناخته می شدند.

ویژگی های موتور دیزلی نسل جدید پرکینز

هر برند و شرکتی، محصولات خاصی را تولید می کند که هر کدام از این محصولات می توانند ویژگی های منحصر به فرد و خاص خودشان را داشته باشند؛ محصولات و موتورهای دیزلی شرکت پرکینز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ویژگی های منحصر به فرد خودشان را دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم. لازم به ذکر است که این ویژگی ها به صورت کاملا محسوس و مشخصی باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شده اند.

1-طول عمر بالا

به واسطه تولید با کیفیتی که این نوع از موتورها دارند، طول عمر طولانی هم داشته و به راحتی می توان چندین و چند سال از آن ها بدون آن که کیفیت کارشان افت پیدا کند، استفاده کرد.

2-راحتی در نصب و راه اندازی

دومین ویژگی این نوع از موتورها مربوط به نحوه آسان راه اندازی آن ها است. همه مشتریان توانایی و تخصص راه اندازی یک وسیله خاص را ندارند، به همین دلیل اگر یکی از این موتورهای دیزلی تولید شده توسط کارخانه ها نصب ساده ای داشته باشد و حتی افراد عادی و بدون تخصص نیز بتوانند آن را به کار بیاندازند، امتیاز و مزیت بسیار بزرگی برای آن محصول به حساب می آید.

3-حمل و نقل آسان

سومین موردی که بسیار مورد توجه مشتریان و مصرف کندگان موتورهای دیزلی پرکینز قرار گرفته است، در خصوص حمل و نقل ساده این موتورها است. به علت آن که معمولا به راحتی نمی توان این موتورها را حرکت داد، استفاده از آن ها در قسمت های مختلف یک کارگاه، کارخانه و...بسیار سخت است؛ اما موتورهای دیزلی پرکینز به سادگی قابلیت جابه جایی دارند و می توان آن ها را از جایی به جایی دیگر منتقل کرد.

4-مصرف سوخت کم

مورد بعدی که می تواند جز بزرگ ترین اهداف و الویت های مشتریان باشد در خصوص مصرف سوخت موتورهای دیزلی پرکینز است. این موتورها به دلیل آن که از سوخت دیزل یا همان گازوئیل استفاده می کنند، نسبت به موتورهای بنزینی بسیار کم مصرف تر بوده و هزینه کمتری را نیز نیاز دارند. کم هزینه بودن چنین وسیله ای می تواند در ابعاد وسیع، در خصوص کاهش هزینه ها بسیار موثر باشد.

5-قیمت مناسب

مورد بعدی که برای افرادی که به صورت عمده موتورهای دیزلی پرکینز را خریداری می کنند، اهمیت دارد؛ در مورد قیمت مناسب این دستگاه ها است، هر قدر قیمت این دستگاه ها کمتر باشد، مسلما بهتر می توان نسبت به خرید آن ها تصمیم گیری کرد.

6-قطعات یدکی موتورهای دیزلی

موضوع مهم بعدی در خصوص پیدا شدن قطعه یدک یک وسیله است. قطعات یدکی موتورهای دیزلی بسیار مهم هستند، زیرا امکان آن وجود دارد که یک قطعه از موتور خراب شود و نیاز به تعویض آن باشد.

سخن پایانی

به طور کلی تمامی موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی برتری ندارند؛ اما نسل جدید موتور پرکینز که جز موتورهای دیزلی محسوب می شوند، برتری های زیادی را نسبت به موتورهای نسل قبلی دارند، بنابراین اگر به دنبال خرید محصولات پرکینز هستید، این موتورهای دیزلی نسل جدید انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می شوند.