مقایسه ژنراتور های گاز سوز و دیزل برای ماینرها
مقایسه ژنراتور های گاز سوز و دیزل برای ماینرها

استفاده از ژنراتور های گازسوز و دیزل های گازسوز برای ماینر ها بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر ژنراتور ها می باشد. مقایسه ژنراتور های گاز سوز برای ماینر ها نشان داده که مصرف سوخت در این سیستم ها بسیار آسان تر می شود زیرا ژنراتور های ماینر باید به شکل ۲۴ ساعته روشن بمانند و اگر مصرف سوخت آنها گازوئیلی باشد، دردسر زیادی به وجود می آورند.

از جمله اینکه رسیدگی به سوخت آنها خطرهای زیادی را به وجود می آورد و در نتیجه بهترین کار استفاده از ژنراتورهای گاز سوز است. سرویس ژنراتور های گازی خیلی به صرفه تر و راحت تر از ژنراتور های دیگر است و درنتیجه ژنراتور های گازی استهلاک پایین تر و عمر بالاتری نسبت به دیزل ژنراتور دارند.

مزایای ژنراتور های گاز سوز

در مقایسه ژنراتور های گاز سوز و دیزل برای ماینر ها می توانیم به مزایای زیر اشاره کنیم:

طراحی ژنراتور های گاز سوز در استفاده از ماینر ها

در طراحی ژنراتور های گازی یک موتور وجود دارد که انرژی و سوخت را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند. از ژنراتور گازسوز می توان برای تامین برق دستگاه های ماینر استفاده کرد و روش کار آن بدین گونه است که از گاز شهری برای تولید برق استفاده کرده و برق را به دستگاه های ماینر متصل می کنند.

درواقع با مقایسه ژنراتور گازسوز و ژنراتور دیزل برای ماینر ها پی میبریم که ژنراتور های گاز سوز بهترین نوع مولد ها برای تامین برق و توان الکتریکی دستگاه های ماینر هستند. زیرا ژنراتور های دیزل برای روشن ماندن نیاز به گازوئیل دارند و با توجه به افزایش قیمت سوخت و استفاده ۲۴ ساعته دستگاه های ماینر کارامد نیستند.

از دیگر نکات پر اهمیت در استفاده از ژنراتور های گازسوز برای دستگاه های ماینر قیمت پایین گاز و در دسترس بودن این سوخت در تمام نقاط است که استفاده آن را راحت تر کرده و باعث می شود، بیشتر هزینه های اضافی برای مصرف کننده کاهش پیدا کند.

نکات مهم در استفاده از ژنراتور های گازسوز برای استفاده در دستگاه های ماینر

ژنراتور های گازی طراحی اضطراری داشته و برای مصارف دائمی چندان مناسب نیستند. درصورت استفاده دائم باید به ژنراتور های گازی المنت حرارتی اضافه شود. در این صورت ژنراتور قادر است که با ولتاژ درست به کار خود ادامه دهد و آسیبی به آن وارد نشود.

برای استفاده بهینه از ژنراتور های گازی برای تولید توان دستگاه های ماینر باید حدودا ۳۰ درصد از توان ارائه شده این دستگاه را صرف نظر و از ۷۰ درصد آن برای دستگاه ماینر استفاده کرد.

با استفاده از این روش از هرگونه رفتار غیر طبیعی مثل نوسان ولتاژ جلوگیری می‌شود. توجه داشته باشید که میزان بار مصرفی بر روی هر بار فاز ژنراتور باید برابر و بالانس باشد تا از مشکلاتی مانند اضافه بار ناگهانی بر روی موتور و آسیب دیدن آن جلوگیری شود.

نکات مهم در استفاده از ژنراتور های گاز سوز

در مقایسه ژنراتور های گاز سوز و دیزل برای ماینر ها باید به این نکته توجه داشت که دستگاه های ماینر برای کارکردن به برق بسیار بالایی نیاز دارند. دستگاه های گازسوز و دیزل درصورتی می توانند برای استفاده گزینه مناسبی باشند که طراحی آنها دائمی باشد.

درواقع در محاسبات توان موتور ژنراتور گاز سوز باید به توصیه هایی که تولید کننده و کارخانه تولیدی آن در کاتولوگ ارائه داده اند توجه داشته باشید زیرا مسئله کار کردن دائم موتور ژنراتور های گازسوز به موارد زیر بستگی دارد:

به دلیل هزینه کمی که ژنراتور های گازی دارند بسیاری از استخراج کننده های بیت کوین بر این باور هستند که با این ژنراتور ها می توانند توان دستگاه های ماینر را تامین کنند اما باید توجه داشته باشند که سوخت گاز دارای دمای بسیار بالایی بوده و یک نوع سوخت خشک به حساب می آید و برای کار دائم باید طراحی دستگاه به شکلی خاص صورت بگیرد تا طول عمر آن نیز افزای یافته و بتواند توان الکتریکی دستگاه های ماینر را داشته باشد.

بیشتر ژنراتور های گازسوز، توانی کمتر از ۱۰۰ وات دارند که استفاده آنها اصلا توصیه نمی شود و برای کار دائم باید ژنراتور های گازی خریداری کرد که توانی بیشتر از ۸۰۰ وات داشته و موتور آنها نیز نیازی به استراحت نداشته باشند.

سخن پایانی
 دستگاه های ماینر مانند سایر دستگاه های الکتریکی دارای توان مصرفی خاصی هستند. این توان ها مصرف الکتریکی بسیار بالایی داشته و برای تامین آن نیاز به یک مولد انرژی و تامین کننده برق است.

یک دستگاه ماینر معمولی معمولا در ماه مصرف به اندازه ۷۵۰ وات داشته که مصرف مشهودی است. به همین علت برای استفاده از این دستگاه ژنراتور های گازی و دیزلی پیشنهاد می شود.

در مقایسه ژنراتور های گازی و دیزل برای ماینر ها، ژنراتور های گازی بهترین گزینه هستند. زیرا مصرف سوخت آنها کمتر بوده و سوخت آن ها در بیشتر مناطق قابل دسترس است.

از طرفی نیاز به ذخیره سوخت نداشته و به راحتی می تواند به گاز شهری متصل شده و انرژی برق مورد نیاز دستگاه های ماینر را تامین کند. این درحالی است که برای استخراج بیت کویین از چندین دستگاه استفاده می‌شود که مصرف برق را چندین برابر می کند، پس بهترین کار استفاده از این ژنراتور های گازی به عنوان منبع برق دستگاه های ماینر است.