نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور دست دوم
نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور دست دوم

دستگاه های دیزل ژنراتور دست دوم دارای قیمت های پایین تری نسبت به دستگاه های آکبند هستند. خرید دیزل ژنراتور استفاده شده کم کار کرد، مزایای عالی بسیاری دارد، به شرط اینکه از صحت عملکرد دستگاه اطمینان خاطر داشته باشید.

در غیر این صورت آن دستگاه جز پشیمانی و هزینه چیز دیگری ندارد . کارخانه ها معمولا دیزل ژنراتور دست دوم خریداری می کنند چون حرید دستگاه دست دوم با کیفیت از مقرون به صرفه ترین راه برای خرید وسایل صنعتی با کیفیت و یا ابزار سنگین است.

یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید دیزل ژنراتور دست دوم بررسی کرد سابقه و مقدار ساعت استفاده شده ژنراتور است این وسیله چیزی شبیه کیلومتر شمار دارند که به آن کار کرد دستگاه می گویند.

نکات خرید دیزل ژنراتور دست دوم

دانستن چند نکته کلیدی در مورد دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم که قبلا متعلق به شرکت دیگری بوده، از اهمیت زیادی برخوردار است:

1.تست بار دستگاه دیزل ژنراتور:

دستگاه تست بار Lond Bank در حقیقت یک مصرف کننده منعطف به حساب می آید که می تواند دستگاه دیزل ژنراتور را در بارهای گوناگون تست کرده و عملکرد دستگاه دست دوم را زیر بار های متفاوت نشان دهد.

با این تست تا حد زیادی از عملکرد مناسب دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم می توان اطمینان پیدا کرد. نوع خروجی انرژی الکتریکی که ژنراتور تولید می کند نیز شاخصی از وضعیت کلی و سالم بودن ژنراتور است. در این تست باید مناسب بودن فرکانس و خروجی آزموده شود و برای اطمینان بیشتر بهتر است که این تست سه بار تکرار شود.

2. اعتبار دستگاه سازنده دیزل ژنراتور:

هنگام خرید یک دیزل ژنراتور دست دوم، از تاریخچه و شهرت تولید کننده دیزل ژنراتور مطلع باشید. این را هم در نظر داشته باشید که از خرید دیزل ژنراتور های دست دوم تولید کنندگان و کوپله کاران که دارای سابقه بدی در بازار صنعتی می باشند اجتناب کنید.

در گام اول برای آرامش خاطر خود دیزل ژنراتور های دست دوم با برند معتبر مثل دیزل زنراتور دست دوم ولوو پنتا و دیزل ژنراتور دست دوم موتور سازان را که توسط تولید کنندگان و شرکت های معتبر و قابل اعتماد کوپله شده اند را انتخاب کنید.

3. سال ساخت، ساعت کار و نوع استفاده از دیزل ژنراتور دست دوم:

یکی از اصلی ترین مواردی که باید در مورد خرید دیزل ژنراتور دست دوم بررسی کرد زمان کار، سال ساخت و نوع استفاده و کاربری دستگاه است دقیقا مثل اتومبیل ها بیشتر دیزل ژنراتور ها دارای ساعت کار هستند که به شما می گویند دستگاه چند ساعت کارکرده است.

دانستن این که دستگاه دیزل ژنراتور برای چه چیزی و چه کاری مورد استفاده قرار گرفته است خیلی مهم است. دیزل ژنراتور هایی که به صورت اضطراری و آماده به کار جهت پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرند معمولا بهتر نگه داری شده اند و در شرایط بهتری نسبت به دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم که هرروزه برای تامین برق پروژه مورد استفاده قرار گرفته می باشد.

پس تاریخچه کاری دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.

4. فروشنده دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم:

این که دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم را از کجا و از چه کسی خریداری کردید بسیار مهم است چون براساس آن می توانید از دیزل ژنراتور دست دوم خود توقع یک کار کرد خوب را داشته باشید.

دیزل ژنراتور های ماشین آلات پیچیده ای هستند که برای استفاده بهینه از آن ها نیازمند یک برنامه سرویس نگهداری و آزمایشات منظم توسط مهندسین معتبر می باشد باید حتما فروشنده ای را انتخاب کنید که شناخت کاملی از دیزل ژنراتور ها داشته باشد و حتما سابقه مثبت و درخشانی در فروش انواع دیزل ژنراتور های دست دوم و آکبند داشته باشد. این اطمینان که فروشنده قبل از فروش دیزل ژنراتور دست دوم، ان را کامل بررسی کرده است امری مهم می باشد.

5. بازدید چشمی و بررسی ظاهری دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم:

اغلب خریداران از تجربه کافی برای بازرسی ظاهری دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم برخور دار نیستند ولی توصیه می شود از کارشناسان ماهر و با تجربه بخواهید که تمام اجزای مکانیکی دیزل ژنراتور دست دوم را از نظر میزان کارکرد و خرابی ظاهری و خصوصا وجود ترک و یا خوردگی مورد بررسی قرار دهند و هر قسمت از دیزل ژنراتور دست دوم که به نظر می رسد مشکل دارد جایگزین شود.

همچنین می توانند فیلتر های سوخت دیزل ژنراتور را هم مورد بررسی قرار بدهند.هریک از قطعات که دارای فرسودگی هستند باید تعویض شوند. مثلا یاتاقان ها و بوش ها در حین عملکرد ژنراتور در معرض فشار می باشند و سنجش این که این قطعات تا چه مقدار در معرض فشار بوده اند بسیار دشوار است.

پس از نظر ایمنی موقع خرید دیزل ژنراتور دست دوم تعویض یاتاقان ها و بوش ها بهترین کار است .و همچنین بررسی سیم پیچی و قطعات برقی نیز باید انجام شود سالم بودن عایق سیم ها باید آزموده شود و هر قطعه غیر استاندارد باید تعویض شود.

از چه کسی دیزل ژنراتور دست دوم بخرید

از آن جایی که بیشتر ژنراتو ها قیمت قابل توجهی دارند، وجود افراد حرفه ای و سازمان قابل اطمینان به هنگام خرید بسیار ضروری است.

وقتی کالای مورد نیاز پیدا نمی شود مراجعه کردن به دلالان متخصص گاهی جزو گزینه هاست اما باید در نظر داشته باشید که برای هر قرار دادی که بین شما و فروشنده انجام می شود باید حق کمیسیون قابل توجهی را به آن ها پرداخت کرد.و همچنین بیشتر دلالان، مغازه ای پر از ماشین آلات، تکنسین و یا تجهیزات تست کردن ندارند.

از طرفی برای حذف کردن هرگونه ریسک، مراجعه به سازمانی حرفه ای با سابقه سال ها تجربه در صنعت پیشنهاد می شود مثل خدمات دیزل که بیش از بیست سال در صنعت دیزل حضور دارند.