ویژگی های انواع دیزل ژنراتور مکالته
ویژگی های انواع دیزل ژنراتور مکالته

دیزل ژنراتور های مکالته برای یک شرکت مهندسی الکتریکی ایتالیایی است که در حوزه ساخت ژنراتورهای الکتریکی فعالیت دارد. مرکز اصلی این شرکت در شهر ویچنزا در شمال شرقی ایتالیا است. این شرکت در سال 1947 توسط ماریو کاراو (Mario Carraro) به وجود آمده است که در حال حاضر دارای 800 کارمند است و بیش از 70 سال سابقه دارد که این صنعت باعث اعتبار آن در عرصه جهانی شده است.

ژنراتور های مکالته پاسخگوی نیاز بخش های مختلفی از جمله ارتباطات راه دور، صنعت دریایی، جوشکاری، کشاورزی، برق آبی، مراکز داده ها، روشنایی و....بوده است. مکالته دارای طیف متنوعی از دستگاه قدرت اصلی prime power به منظور تامین منبع انرژی مداوم است. کیفیت بالای قطعات و سیستم های تولید آن تضمین کننده اعتماد به محصولات این شرکت است در حالی که دریافت قدرت حداکثری به طور مداوم نیز تضمین می شود.

برند مکالته دارای انواع ژنراتور های با کیفیت است که متقاضیان زیادی در سراسر ایران و جهان دارد و از لحاظ قیمت تقریبا در درجه پایین تری از ژنراتور های دیگر قرار دارد. دیزل ژنراتور های تولید شده از موتور دیزل ولوو قابلیت کوپل با دیگر ژنراتور ها همگی دارای یک سر بلبرینگ هستند.
با توجه به استاندارد شدن ژنراتورهای یک سر بلبرینگ در صنعت دیزل ژنراتور ها امروزه استفاده از واسط کوپلینگ در تولید و اتصال دیزل و ژنراتور حذف شده است.

مدل های مختلف دیزل ژنراتور های مکالته

دیزل ژنراتور در واقعی ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی است و در مکان های مورد استفاده قرار می گیرد که به شبکه برق متصل نیست یا به عنوان منبع تغذیه اضطراری کاربرد دارد.

از دیزل ژنراتور ها به منظور جبران کمبود بار اضافی مصرف برق نیز استفاده می شود. ژنراتور های مکالته مثل دیگر ژنراتور های ساخته شده در جهان انواع و سایز های مختلفی دارند چه از لحاظ ابعاد و چه از نظر فیزیکی و چه از نظر قدرت دارای توان های مختلفی هستند و می توان این ژنراتور ها را در صنعت مختلفی استفاده کرد .ژنراتور مکالته از توان 2.5 کاوا تا توان 12 کاوا به صورت تک فاز و از توان 5.5 تا توان 680 کاوا به صورت سه فاز در بازار ارائه می گردند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات می توانید کاربرد گرمکن دیزل ژنراتور را هم مطالعه کنید.

مدل های مختلفی از دیزل ژنراتور ها وجود دارند که با توجه به نوع مصرف مورد استفاده قرار می گیرند. معیار های مختلفی هم چون کیلو وات آمپر که به اختصار به آن KVA گفته می شود، سرعت براساس دور بر دقیقه RPM)) و نوع سیم پیچی در تقسیم بندی مدل های مختلف دیزل ژنراتورهای این شرکت نقش دارند نمونه هایی از محصولات مکالته:

دیزل ژنراتور مدل ECO3 4 POLE:

این مدل با برخورداری از قدرت 4.6 تا 18 کیلو وات آمپر دارای کد سیم پیچی T0405S3 است چهار قطب Pole دارد و از تنظیم کننده DSR بر خوردار است دور موتور در هر دقیقه در این مدل دو هزار ودویست پنجاه دور و طبقه حفاظت آن Protection Class)) نیز IP23 است.

دیزل ژنراتور مدل 1 Phase Dedicated)) ECPE 4 Pole:

این مدل ژنراتور مکالته از نظر قدرت در محدوده 5 تا 13.5 کیلو وات آمپر قرار دارد و کد سیم پیچی آن نیز S4235B3 است. مشخصات این مدل با مدل ECP3 4Pole یکسان است.

دیزل ژنراتور مدل ECP3C4 Pole:

این مدل از دیزل ژنراتور مکالته شباهت زیادی به دیزل ژنراتور مدل ECO3 4 POLE دارد فقط از نظر قدرت در محدوده 5 تا 13.5 کیلو وات آمپر قرار دارد و کد سیم پیچی ان نیز S4235B3 است

اجزای تشکیل دهنده دیزل ژنراتور مکالته

ویژگی های دیزل ژنراتور مکالته