کانوپی سایلنت چیست؟
کانوپی سایلنت چیست؟

 

 

 

کانوپی سایلنت یا کانوپی دیزل ژنراتور وظیفه کم کردن صدای زیاد دیزل ژنراتور هنگام کار و محافظت از دیزل ژنراتور در مقابل عوامل خارجی را دارد.

یکی از روش های کاهش صدای موتور ژنراتور، استفاده از کانوپی می باشد. عایق به کار رفته در کانوپی سایلنت براساس

از بابت نسوز بودن یا نبودن دارای کیفیت گوناگون می باشد که همین امر هم در قیمت انواع کانوپی سایلنت موثر است.

طراحی و نحوه ساخت کانوپی سایلنت

در بحث ساخت و طراحی کانوپی مساله مهم این است که هوای مورد نیاز موتور به راحتی بتواند وارد و از کانوپی خارج شود ولی تا حد امکان هم تمام درزهای کانوپی پوشیده شود تا صدا فرصت خروج از کانوپی را نداشته باشد.

که البته برای جلوگیری از خروج مستقیم صدا از ورودی و خروجی هوا می بایست در این مجرا ها را به صورت شیار دار ساخت که نحوه طراحی این بخش در میزان صدای خروجی موثر خواهد بود.

راهنمای خرید کانوپی سایلنت

نکته بسیار مهم در خرید کانوپی توجه به استاندارد بودن آن می باشد. توجه داشته باشید که در صورت خرید کانوپی غیر استاندارد و عدم رعایت مشخصات ابعادی و فنی در نصب اتاقک بر روی ژنراتور ها، اگرچه می تواند منجر به کاهش قیمت کانوپی شود، اما باعث مشکلاتی مانند داغ شدن ژنراتور ها خواهند شد.

استفاده از مواد اولیه مرغوب مثل ورق های فلزی نوع رنگ و عایق های صوتی استفاده شده و همچنین نوارهایی دور درب کانوپی و صداگیری فن رادیاتور و ساختار داکت ورودی هوا می تواند در قیمت و کارایی و عمر مفید آن ها متفاوت باشد.

قطعات موجود در کانوپی سایلنت چیست؟

  1. 1) استفاده از برش CNC برای سوراخ کاری دقیق و منظم و کیفیت بالای محصول تولید شده
  2. 2) درزگیر پلاستیکی و نوارهای لاستیکی دو درب تاثیر زیادی روی خروج صدا و عدم ورود گرد و خاک به داخل کانوپی را دارند.
  3. 3) استفاده از داکت ها باعث شکست در مسیر ورودی هوا به داخل اتاقک شده و از خروج مستقیم صدای موتور به بیرون جلوگیری می کند.
  4. 4) میزان محافظت دستگاه در برابر شرایط محیطی با استاندارد بین المللی IP مشخص میشود. این استاندارد در صنعت مربوط به کانوپی با کلاس های H ،F مشخص می شود.
  5. 5) در جهت امنیت و دوام و محدود کردن دسترسی به دیزل ژنراتور استفاده از قفل های فلزی که در مقایسه با قفل پلاستیکی امنیت بیشتری را به وجود می آورند.
  6. 6) رنگ و کیفیت مورد استفاده در ورق های اتاقک کانوپی می تواند نقش مهمی در جلوگیری از رنگ زدگی و پوسیدگی کانوپی داشته باشد. استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک کوره ای باعث افزایش کیفیت و قیمت کانوپی سایلنت ژنراتور می شود.

مزایای کانوپی سایلنت کدام است؟

نمونه های از مزایای کانوپی

طراحی مهندسی حرفه ای

کاملا منطبق بر شرایط دیزل ژنراتور با رعایت پارامتر های مهم موتور از قبیل میزان صدای موتور، دبی هوای مصرفی موتور، تیپ سایلنسر و قدرت کاهش صدای آن دبی هوای خروجی از جلوی رادیاتور

حداقل فضا

قابلیت نصب کانوپی در حداقل فضای ممکن، بدون بروز مشکل در دسترسی به دیزل ژنراتور

آسانی در جابه جایی

در جابه جایی های کانوپی ها، حتی بزرگترین کانوپی های ساخته شده به راحتی از هم باز شده و دوباره نصب می شود. برای حمل کانوپی به صورت دمونتاژ شده، نصف فضای باری یک پیکان وانت کافی است.

بدون خاموشی و جابه جایی

در تمامی مراحل تامین کانوپی، از طراحی تا نصب، دیزل ژنراتور از مدار مصرف خارج نمی شود و تمام مراحل نصب در محل انجام می شود.

زمان تحویل

تمامی فرآیند طراحی، ساخت و نصب کانوپی روی دیزل ژنراتور در هر منطقه از ایران در 7 روز کاری انجام می شود.

کیفیت بالای تولید

استفاده از ورق آهن مرغوب، قفل لولای ضد زنگ،رنگ پودری الکترواستاتیک، عایق صوتی، چسب و نوار با استاندارد اروپایی

دسترسی آسان

دسترسی آسان و حداکثری به دیزل ژنراتور برای تعمیرات دوره ای و یا کلی

مطابق با سلیقه کاربر

طراحی کانوپی با توجه به شرایط محیطی و بسته به نوع استفاده کاملا منطبق بوده و با رنگ دلخواه خریدار تهیه و نصب می شود.

کاربرد استفاده از کانوپی دیزل ژنراتور برای دستگاه

ابعاد و اندازه کانوپی

بستگی به ابعاد دیزل ژنراتورها، کانوپی ها در اندازه های متفاوت تولید و به فروش می رسند. این ابعاد از نوع خیلی کوچک برای سایلنت نمودن دیزل ژنراتور 15Kva تا 25Kva شروع و در حالت کوچک برای مدل های 30KVA تا 80KVA و متوسط برای دیزل ژنراتور 130KVA تا 200KVA و کانوپی در ابعاد بزرگ برای دیزل ژنراتور 600KVA تولید می شوند.

آیا کانوپی باعث داغ کردن دیزل ژنراتور و کاهش توان خروجی آن میشود؟

در صورت استفاده از کانوپی غیر استاندارد بله! ممکن است دچار مشکلاتی در بهره برداری ئ استفاده از دستگاه دیزل ژنراتور هود شوید.

و علاوه بر آن میزان کاهش صدای خروجی هم در حد مطلوب و مورد انتظار نباشد. اما با استفاده از خرید کانوپی سایلنت استاندارد پاسخ به این پرسش در کمال قاطعیت نه خواهد بود.

جمع بندی

کانوپی سایلنت یک کاور است که در قالب پوشش دیزل ژنراتور می تواند باعث کاهش صدای دیزل ژنراتور شده و آن را در برابر شرایط محیطی محافظت کند. و کاربرد های زیادی هم دارد که در بالا گفته شده است. این مقاله هم مانند نقش مهم فیلتر ها در دیزل ژنراتور باعث می شود سطح آگاهی شما نسبت به دیزل و قطعاتش بالا برود.