ابعاد و اندازه دیزل ژنراتور
ابعاد و اندازه دیزل ژنراتور
دیزل ژنراتور، دستگاهی دارای یک موتور دیزل، یک ژنراتور و انواع متعلقات فرعی است که به یکدیگر وصل شده اند. اندازه دیزل ژنراتور به نوع قطعات به کار رفته در آن بستگی دارد که به دستگاه امکان تولید برق با توان های مختلف را می دهد.
متعلقات فرعی دستگاه دیزل شامل موارد زیر است:
شاسی
اطاقک پوشاننده
عایق های صدا
سیستم های کنترل
قطع کننده های اضطراری مدار
سیستم مولد گرما
سیستم استارت اتومات و دینام
فیلترها

آیا ابعاد دیزل ژنراتورهای مختلف با هم یکسان است؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که اندازه اتاق دیزل ژنراتور با هم یکسان نیست. در واقع ابعاد اتاق دیزل ژنراتور باید طوری طراحی شود که کارگران فنی زمانی که ژنراتور احتیاج به تعمیرات دارد به راحتی بتوانند به تعمیر یا تعویض سر سیلندر، منیفولدها، لوله های اگزوز و باقی تجهیزات بپردازند.
اتاقی که قرار است دیزل ژنراتور در آنجا باشد باید برای استفاده از جرثقیل زنجیره ای یا جرثقیل با سرنشین فضای مناسب و کافی را داشته باشد.
همچنین باید ابعاد اتاق طوری طراحی شود که دیزل ژنراتور ها برای تجهیزات خنک کننده ، تجهیزات کوآرکتاسیون و تجهیزات ضد صدا و ضد لرزش فضای کافی را داشته باشند زیرا قابل اطمینان ترین دیزل ژنراتورها بعد از هزاران ساعت کار احتیاج به تعمیرات پیدا می‌کنند و باید این نکته همیشه در نظر گرفته شود.

اندازه دیزل ژنراتور با توجه به توان آن

با پیشرفت های زیادی که در زمینه مهندسی برق انجام شده است، ژنراتور گازوئیلی پیشرفت زیادی داشته و در اندازه های متنوع و گوناگونی تولید می‌شوند.
اندازه دیزل ژنراتورها، باهم یکسان نیستند زیرا هر کدام دارای کاربرد های مختلفی هستند که برای ساختمان ها، منازل یا کارگاه های صنعتی و غیره مناسب باشند. ژنراتور های دیزلی با ظرفیت های 5 کیلو وات الی 50 کیلو وات برای مصارف خانگی در بازار وجود دارند و به آسانی در دسترس قرار دارند.
اما دیزل ژنراتور صنعتی بزرگ با توان 50 کیلو وات الی 3 مگا وات بر روی شاسی چرخ دار نصب شده اند و دارای ابعاد و اندازه بسیار بزگتری هستند
ژنراتور های گازوئیلی صنعتی در ابعاد و اندازه بسیار بزرگ، بیشتر در مراکز بیمارستانی، ساختمان سازی و راه سازی، کشاورزی، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین در استخراج معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابعاد و اندازه فیلتر دیزل ژنراتور

به دلیل اینکه اندازه موتور دیزل ها باهم تفاوت دارند، اندازه فیلتر ها هم به نوع و قدرت موتور و میزان سوخت مصرفی آن بستگی دارد، بنابراین در موتور های گوناگون با سایز ابعاد گوناگون از فیلتر هایی با اندازه های مختلف استفاده می شود.
اندازه یا سایز فیلتر ها برطبق سطح فیلتراسیون آنها مشخص می‌شود. مثلاً در موتور های کوچک که دارای تعداد سیلندر های کم است و قدرت پایین دارد یک فیلتر با اندازه کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد چون میزان سوخت مصرفی موتور کم است و فیلتر توانایی این را دارد که این مقدار سوخت را تصفیه کند.
در موتور های با سایز بزرگتر این امکان وجود دارد که از یک فیلتر بزرگتر و یا دو فیلتر (دو قلو) استفاده شود.

ابعاد و اندازه محل قرار گیری دیزل ژنراتور چگونه محاسبه می شود؟

ابعاد و اندازه دیزل ژنراتور ها را بر طبق اتاق یا مقدار فضایی که برای آنها در نظر می‌گیرند محاسبه می‌کنند، یعنی هنگامی که یک دیزل ژنراتور را می‌خواهند در مکانی مورد استفاده قرار بدهند، باید فضای اتاق را در نظر بگیرند.
براساس قوانین انجمن آتش نشانی و استاندارد جهانی برق باید فضا و ابعاد سیستم های الکتریکی طوری طراحی شود که ۲ نفر بتوانند در آن تردد کنند و در زمانی که لازم است ابزار را به بتوانند یکدیگر منتقل کنند و لازم است که محل استقرار تجهیزات در یک یا دو طرف اتاق قرار بگیرند. فضای مابین آن تجهیزات ۶۰۰ ولت یا کمتر بین ۱ تا ۱.۳ متر باشد و تجهیزات بیش از ۶۰۰ ولت احتیاج به فضای ۱ تا ۴ متر دارند. اتاق هایی که سرویس های ۱۲۰۰ آمپر یا بیشتر را نگهداری می کنند احتیاج به ۲ درب خروجی دارند تا در مواقع اضطراری از آنها استفاده کنندو برای دیزل ژنراتور تمامی این موارد را باید درنظر گرفته شود. معمولا برای استقرار دیزل ژنراتور ها و برای مشخص کردن ابعاد اتاق دیزل ژنراتور و فضای که لازم است برای آنها در نظر بگیریم این نکته اهمیت دارد که فضای بین ژنراتور و دیوار نباید کمتر از عرض ژنراتور باشد.

انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار

دستگاه های تولید برق با ابعاد مناسب کار، بر طبق ظرفیت تولید نرمال تا ماکزیمم انتخاب می شوند و همینطور بر طبق قدرت تولیدی و به کیلو وات دسته بندی و نامگذاری می‌شوند و بر اساس نوع مصرف آنها انتخاب می شوند. همچنین آنها بر اساس تولید برق مستمر یا اضطراری مشخص می‌شوند و نشان می دهند که کدام اندازه دیزل ژنراتور مورد نیاز است و باید مورد مصرف قرار بگیرد. اما معمولا برای انتخاب دیزل زنراتور مناسب ابعاد کار باید به ابعاد و اندازه دیزل ژنراتور و نوع سوخت مصرفی توجه کرد.

سوخت دیزل ژنراتور

شاید این سوال تا به حال برای شما پیش آمده باشد که علت انتخاب بیشتر دیزل ژنراتور ها نسبت به ژنراتور های گاز طبیعی چیست. برای انتخاب ژنراتور های مناسب ابعاد کار عوامل گوناگونی مانند تامین سوخت و ذخیره آن وجود دارد، همچنین شرایط کار و تامین بار و غیره هم موثر هستند. یکی از دلایلی که دیزل ژنراتور ها انتخاب می شوند این است که تعداد تامین کننده های قطعات آن بیشتر است و تعمیر و نگهداری آنها احتیاجی به دانش و تجربه زیادی ندارند و همینطور روش حمل و نقل و راه اندازی آن ساده تر است. از آنجایی که دیزل ژنراتور ها از مواد خاصی ساخته می شوند و فرایند ساخت آنها نیز ساده تر است، کمتر دچار فرسودگی می شوند و طول عمر بالاتری دارند. این مساله یکی دیگر از علل انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار است. در ژنراتور های گازی هزینه اولیه تهیه بیشتر است و تنها مزیت آن از نظر اقتصادی برای مصرف کننده، تامین سوخت راحت تر آنها است که خود یکی از امتیازات برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار می باشد.

اندازه دیزل ژنراتور

اندازه دیزل ژنراتور ها به توان آنها بستگی دارد. از دیزل ژنراتور هایی که کوچک هستند و از ۵ تا ۵۰ کیلو وات برق تولید می کنند، معمولا برای ساختمان ها و آمارتمان ها و مجتمع های کوچک استفاده می شود.
اما دیزل زنراتورهایی با توان بالاتر از ۲۵۰ کیلو ولت آمپرهم برای تولید برق اضطراری استفاده می شود لذا برای تامین برقی به دو روش مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتور های بزرگتر حس می شود، می توان آنها را به کار برد.
کشتی ها و بسیاری از وسایل نقلیه بزرگ زمینی مثل قطار ها هم ژنراتور های دیزلی را مورد استفاده قرار می دهند و نه تنها برای تامین برق روشنایی از آنها استفاده می کنند، بلکه آنها را برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود هم مورد استفاده قرار می‌دهند.
دیزل ژنراتور های با اندازه بزرگتر، با نیروی محرکه برق پرظرفیت، این توانایی را دارند که حرکت یکنواخت و قدرتمندتری داشته و استفاده مناسب تری از فضا را داشته باشند.

برای خرید انواع دیزل ژنراتور در ابعاد و اندازه های مختلف می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

معمولا افراد عادی که سروکار چندانی با دنیای الکترونیک و برق ندارند، نسبت به دستگاه ها و تجهیزات آن هم آشنایی نداشته و از عملکرد آن ها بی اطلاع هستند. اما بایستی بدانید بسیاری از این تجهیزات در زندگی ما نقشی حیاتی داشته و بدون آن ها، قطعا با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد. دیزل ژنراتور یکی از این دستگاه هاست که کاربردهای گسترده ای در صنایع و امور شخصی دارد. این محصولات در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند و معمولا هر کدام دارای ظرفیت و توان بخصوصی برای تولید برق هستند. 
اکثر افراد، از دیزل ژنراتور به عنوان دستگاهی برای تولید برق اضطراری یاد می کنند. دلیل آن هم این است که این دستگاه ها در زمان قطع شدن برق شهری و یا عدم دسترسی به آن، به سرعت روشن شده و با شروع به کار خود، برق موردنیاز را تامین می کنند. اگر بخواهیم یک مثال واضح از اهمیت استفاده از دیزل ژنراتور بزنیم، می توانیم به بیمارستان ها و مراکز درمانی اشاره کنیم. این مراکز برای رسیدگی به بیماران از تجهیزات و امکانات مختلفی استفاده می کنند که بسیاری از این تجهیزات، به کمک نیروی برق کار می کنند. 
حال تصور کنید لحظه ای اتصال این دستگاه ها به برق شهری قطع شود. در چنین شرایطی، جان بیمارانی که به این دستگاه ها وصل است به خطر افتاده و مرگ آن ها را تهدید خواهد کرد. بنابراین وجود دیزل ژنراتور در این مواقع می تواند بسیار کاربردی و ضروری باشد. 
این دستگاه ها پس از قطع شدن برق به سرعت فعال شده و جریان الکتریکی را به کار می اندازند. همین مسئله برای دیگر صنایع نیز صدق می کند. بسیاری از کارخانجات، شرکت ها و سازمان های بزرگ با قطع شدن برق حتی برای لحظه ای کوتاه، متحمل خسارات زیادی می شوند که این می تواند آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند.

اجزای دیزل ژنراتور

اگر بخواهیم به طور کلی به اجزای دیزل ژنراتور اشاره کنیم، می توانیم بگوییم این دستگاه ها از دو بخش اصلی و کلی تشکیل شده اند که عبارتند از ژنراتور (آلترناتور) و موتور دستگاه. اما در کنار این دو قطعه اصلی و مهم، متعلقات و بخش های فرعی دیگری نیز وجود دارند که در نهایت منجر به تولید این دستگاه ها شده اند. همین تجهیزات و قطعات هستند که باعث ایجاد تنوع در انواع دیزل ژنراتور می شوند. از مهم ترین بخش ها و قطعات فرعی دیزل ژنراتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فیلترها
دینام و سیستم استارت خودکار
سیستم مولد گرما
شاسی
عایق های صدا
اتاقک های پوشاننده
قطع کننده های اضطراری مدار دستگاه
سیستم های کنترل دیزل ژنراتور
سازندگان دیزل ژنراتور در طراحی و ساخت این دستگاه ها به موارد مختلفی توجه می کنند. عملکرد و توان دستگاه، نوع و مدل دستگاه، محل استفاده از دیزل ژنراتور، میزان برق مصرفی مورد نیاز در منطقه و... از مهم ترین مواردی هستند که در چگونگی طراحی و تولید دیزل ژنراتور نقشی اساسی دارند. به همین دلیل است که شما در زمان خرید، این محصولات را با مشخصات متفاوتی مشاهده می کنید. ابعاد دیزل ژنراتورها یکی از این مشخصات است که می بایست در زمان خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

همه چیز درباره ابعاد دیزل ژنراتورها

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، ابعاد یکی از مهم ترین مشخصات دیزل ژنراتور است که هر فردی می بایست با توجه به کاربری مورد انتظار از دستگاه و مکانی که برای آن در نظر گرفته، به این ابعاد دقت زیادی داشته باشد. معمولا دیزل ژنراتورها از نظر اندازه و ابعاد بسیار متنوع هستند. 
با توجه به پیشرفت قابل توجه صنعت برق، تمامی محصولاتی که در این حوزه طراحی و تولید می شوند نیز دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته اند که دیزل ژنراتور نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین علت است که زمانی که قصد خرید دیزل ژنراتور دارید، با ابعاد و اندازه های متنوعی از آن روبرو می شوید. با توجه به کاربردهای متفاوتی که برای دیزل ژنراتور در نظر گرفته شده است. تفاوت در ابعاد و اندازه این دستگاه ها، موضوعی کاملا طبیعی است. 
به عنوان مثال، ساختمان های مسکونی، تجاری، کارخانجات و کارگاه های صنعتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی هر کدام نیاز به یک دیزل ژنراتور منحصر به فرد دارند که دارای ابعاد مناسبی برای این مکان ها باشد. شما نمی توانید از یک دیزل ژنراتور معمولی با ابعاد و توان کم در کارگاه های بزرگ صنعتی استفاده کنید و انتظار داشته باشید این دستگاه کارایی موردانتظار شما را داشته باشد. اگر بخواهیم دیزل ژنراتورها را گروه بندی کنیم می توانیم آن ها را به دو دسته زیر تقسیم کنیم:
دیزل های ژنراتور خانگی که ظرفیت آن ها در محدوده ی 5 تا 50 کیلو وات است و دسترسی به آن ها آسان است.
دیزل های ژنراتور صنعتی که ظرفیت آن ها در محدوده ی 50 کیلو وات تا 3 مگا وات است و نسبت به ژنراتورهای خانگی از ابعاد و اندازه بزرگ تری برخوردار هستند.

همه چیز درباره ابعاد اتاق دیزل ژنراتور

با توجه به تفاوت ابعاد در دیزل ژنراتور، می توان انتظار داشت که اتاق طراحی شده برای این دستگاه ها نیز از ابعاد و اندازه های متفاوتی برخوردار است. برخی از کاربران نسبت به ابعاد اتاق دیزل ژنراتور اهمیت زیادی نمی دهند و تصور می کنند می توان این دستگاه ها را در هر جایی که امکان دارد قرار داد. اما این تصوری کاملا اشتباه است. در واقع اگر می خواهید دیزل ژنراتور برای مدت های طولانی برای شما به خوبی کار کند، لازم است که اطلاعات دقیقی در خصوص ابعاد اتاق آن بدست آورید. 
این دستگاه ها برای اینکه بتوانند به خوبی کار کنند، نیاز به فضای کافی دارند. تنگ بودن یا کوچک بودن بیش از حد اتاق می تواند علاوه بر کاهش راندمان کاری دستگاه، آسیب هایی نیز به آن وارد کند. علاوه بر این، گاهی اوقات در روند کار دستگاه ممکن است مشکلاتی پیش آمده و ژنراتور نیاز به تعمیر داشته باشد. برای اینکه تکنسین ها و تعمیرکاران دستگاه بتوانند به بخش های مختلف آن دسترسی داشته و به راحتی آن را سرویس دهی کنند، لازم است ابعاد اتاق کاملا استاندارد و مناسب باشد تا کار با دستگاه را برای متخصصین راحت کند. 
مسئولین فنی معمولا اغلب روی عملکرد بخش هایی همچون؛ سر سیلندرها، لوله های اگزوز، مینفولدها و دیگر قطعات دستگاه تمرکز می کنند و به صورت دوره ای آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. بخش های مهمی از دیزل ژنراتور مانند، تجهیزات خنک کننده، تجهیزات ضد لرزش و ضد صدا و همچنین تجهیزات کوآرکتاسیون، برای کارکرد درست نیاز به فضای کافی دارند. با توجه به این توضیحات می توان گفت اهمیت ابعاد اتاق دیزل ژنراتور بسیار بالاست و بایستی در زمان خرید دستگاه حتما به این مورد دقت داشته باشید.

نحوه محاسبه ابعاد اتاق دیزل ژنراتور

برای ابعاد اتاق دیزل ژنراتور، یک سری استانداردهای خاص در نظر گرفته شده است که متقاضیان خرید دیزل ژنراتور می بایست این استانداردها را حتما در نظر داشته باشند. در واقع ابعاد دیزل ژنراتورها بر اساس مکان قرارگیری آن ها تعیین می شود. نکاتی که استاندارد جهانی برق و انجمن آتش نشانی برای ابعاد اتاق دیزل ژنراتور ارائه کرده اند به شرح زیر هستند:
ابعاد این اتاق بایستی به گونه ای باشد که پس از قرارگیری و نصب دیزل ژنراتور حداقل 2 نفر بتوانند در صورت لزوم در آن تردد کنند.
این اتاق باید آنقدر بزرگ باشد که تکنسین ها بتوانند به راحتی با دستگاه کار کرده یا بررسی های لازم را روی آن انجام دهند.
اتاق باید به اندازه ای باشد که بتوان تجهیزات دستگاه را نیز در یک یا دو طرف آن مستقر کرد.
فضای بین تجهیزات با توان 600 ولت و کمتر می بایست چیزی حدود 1 الی 1.3 متر باشد.
فضای بین تجهیزات بیش از 600 ولت می بایست بین 1 تا 4 متر باشد.
اتاق هایی که دستگاه هایی با 1200 آمپر در آن ها نگهداری می شوند، می بایست به دو درب خروجی مجهز باشند تا بتوان در شرایط اضطراری از آن ها استفاده کرد.
فضای میان دیزل ژنراتور و دیوار اتاق نباید از عرض دستگاه کمتر باشد.
قطعا با در نظر داشتن این نکات در زمان خرید دیزل ژنراتور می توانید کمی سنجیده تر اقدام کنید. هر چقدر هم که دیزل ژنراتور خریداری شده از سوی شما، باکیفیت، کارآمد و درجه یک باشد. تا زمانی که اتاق نگهداری از آن شرایط استاندارد و مطلوبی نداشته باشد، نمی توان تضمین کرد که دستگاه طول عمر بالایی داشته باشد. حتی بهترین تجهیزات هم در صورت ناآگاهی و استفاده نادرست می توانند دچار آسیب و مشکلاتی شوند. 

انتخاب بهترین دیزل ژنراتور مناسب با ابعاد کار

دیزل ژنراتورها بر اساس قابلیت ها، توان و ظرفیتی که دارند می توانند یک ماکزیمم انرژی مشخص را تولید کنند. این ماکزیمم انرژی در زمان خرید دستگاه اهمیت زیادی دارد. در واقع شما بایستی ابعاد و مقیاس کار خود را در نظر داشته باشید و بر اساس آن اقدام به انتخاب دیزل ژنراتور کنید. همانطور که متوجه شدید، دیزل های خانگی و صنعتی هرکدام از توان و ظرفیت بخصوصی برخوردار هستند و قابلیت این را دارند که در یک محدوده خاص، انرژی الکتریکی تولید کنند. 
علاوه بر این، دیزل ها معمولا بر طبق طراحی که دارند، از مکانیزم عمل متفاوتی برخوردار هستند. برخی از آن ها به عنوان دیزل ژنراتور اضطراری شناخته می شوند که تنها در مواقع ضروری مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر به عنوان ژنراتورهای دائم کار شناخته می شوند که به صورت مداوم، مستمر و بدون وقفه کار می کنند. 
با توجه به این مورد، می توان متوجه شد که انتخاب نوع دیزل ژنراتور به ابعاد کار شما و آنچه که از محصول انتظار دارید، وابسته است. برای اینکه بتوانید یک دیزل ژنراتور متناسب با شرایط کار خود خریداری کنید، لازم است به دو فاکتور اساسی دقت داشته باشید. این دو فاکتور که در بخش های آتی به طور مفصل با آن ها آشنا می شویم، عبارتند از: سوخت دیزل ژنراتور و اندازه آن.

بررسی سوخت دیزل ژنراتور در خرید آن

اگر می خواهید در میان تنوع گسترده دیزل ژنراتور بهترین نوع آن را متناسب با ابعاد کار خود انتخاب کنید، لازم است به یک فاکتور کلیدی توجه داشته باشید. این فاکتور کلیدی همان سوخت دستگاه است که تاثیر زیادی در عملکرد آن دارد. در میان انواع ژنراتور عرضه شده به بازار، دیزل ژنراتور به دلیل دسترسی راحت تر به سوخت گازی، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. 
همچنین معمولا سوخت دیزلی نسبت به سوخت بنزینی، آلودگی کمتری ایجاد کرده و خطر زیادی برای محیط زیست ندارد. این سوخت ها نسبت به سوخت های بنزینی قابلیت اشتعال کمتری دارند. شاید برای خرید دیزل ژنراتور مجبور باشید هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما قطعا این تضمین وجود دارد که در تمام مدت زمانی که از این دستگاه ها استفاده می کنید، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد و برای تامین سوخت موردنیاز دستگاه نیز مشکلی برایتان ایجاد نمی شود.

بررسی اندازه و ابعاد دیزل ژنراتور

بسته به اینکه توان دیزل ژنراتور چقدر باشد، ابعاد و اندازه آن نیز متفاوت می شود. اگر می خواهید متناسب با ابعاد کار خود اقدام به خرید دیزل ژنراتور کنید، احتمالا به دنبال یکی از محصولات زیر هستید:
ژنراتورهای خانگی: بر طبق تعاریف گذشته، یکی از پرفروش ترین انواع دیزل ژنراتور، ژنراتورهای خانگی هستند که از آن ها در مجتمع ها و آپارتمان های کوچک استفاده می شود. توان این دستگاه ها معمولا بین 5 تا 50 کیلو وات است. از این رو، این دستگاه ها از نظر اندازه و ابعاد جزء کوچک ترین دیزل ژنراتورها هستند که در ابعاد کم مورد استفاده قرار می گیرند.
ژنراتورهای اضطراری: توان این ژنراتورها معمولا بیش از 250 کیلو وات است و همانطور که از نامشان پیداست برای مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا زمانی که به ژنراتورهای بزرگ صنعتی دسترسی وجود ندارد، از این ژنراتورها استفاده می کنند که از نظر ابعاد، اندازه و توان در شرایط مطلوبی قرار دارند.
ژنراتورهای بزرگ صنعتی: این دستگاه ها از نظر ابعاد و اندازه جزء بزرگ ترین دیزل ژنراتورها هستند که برای تامین برق مصرفی در ظرفیت های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرند. بیمارستان ها، صنایع بزرگی همچون؛ صنعت راه سازی، ساختمان سازی، مراکز فناوری اطلاعات، صنعت کشاورزی، معادن و... جزء مصرف کنندگان و متقاضیان اصلی دیزل ژنراتور صنعتی هستند.

نکات مهم در خرید دیزل ژنراتور

وقتی یک محصول از نظر ویژگی های ساخت و عملکرد تنوع بالایی دارد، لازم است در زمان خرید به مشخصات آن توجه زیادی داشت. چرا که کوچک ترین تفاوتی در هر کدام از انواع آن، می تواند تاثیر زیادی در کارکرد محصولات داشته باشد. دیزل ژنراتور از نظر طراحی، شیوه ساخت، ابعاد و اندازه، توان، ظرفیت و موارد بسیار، تنوع گسترده ای دارد. 
هر محصول نیز با توجه به مشخصات ظاهری و فنی، از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است. بنابراین اگر به عنوان متقاضی خرید دیزل ژنراتور، تصمیم به سفارش از این محصول دارید، لازم است پیش از ثبت سفارش خود، نکاتی را در انتخاب و خرید محصول در نظر داشته باشید. در ادامه به این نکات مهم اشاره می کنیم.

دقت به توان دستگاه

 توان دستگاه در عملکرد آن نقش بسزایی دارد. شما باید با توجه به مقیاس کار و میزان انرژی که نیاز دارید، اقدام به خرید دیزل ژنراتور کنید. اگر دستگاهی با توان و ظرفیت بیش از نیاز خود خریداری کنید، به نحوی هزینه اضافی و گزاف داشته اید و این می تواند باعث بیشتر شدن مصرف انرژی نیز شود. 
در صورتی که توان دیزل ژنراتور کمتر از نیاز شما باشد، دستگاه عملا کارایی مورد انتظار شما را نخواهد داشت و نمی تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد. در چنین شرایطی توصیه می شود از نظرات و راهنمایی های کارشناسان فروش کمک بگیرید تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین نوع دیزل ژنراتور را خریداری کنید.

برند تولیدکننده دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور معمولا توسط شرکت ها و برندهای متعددی تولید و روانه بازار می شود. بنابراین می توان انتظار داشت که محصولات از نظر کیفی و استانداردهای ساخت در شرایط متفاوتی قرار داشته باشند. برخی از این برندها با فعالیت بی سابقه و کسب تجربه فراوان موفق به طراحی و تولید محصولاتی می شوند که از هر نظر کارآمد و قابل قبول هستند. 
اما برخی از برندهای نوپا، کیفیتی که شما در کار خود مد نظر دارید را ارائه نمی کنند. از این رو در زمان خرید دیزل ژنراتور حتما کمی تحقیق کرده و چند سایت معتبر فروشگاهی را مورد بررسی و مقایسه قرار دهید. با مطالعه بازخوردها و نظرات خریداران می توانید لیستی از بهترین برندهای تولیدکننده دیزل ژنراتور را بدست آورید.