سوالات متداول درباره تهیه دیزل ژنراتور
سوالات متداول درباره تهیه دیزل ژنراتور

از کجا دیزل ژنراتور تهیه کنم؟

برای تهیه دیزل ژنراتور می توانید مدل و برند مورد نظر خود را در سایت ما انتخاب کرده و سفارش دهید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش دیزل ژنراتور ما تماس بگیرید.

 

دیزل ژنراتور چیست و چه مشخصات مهمی دارد؟

دستگاهی که به منظور تولید برق در مقیاس صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد دیزل ژنراتور نامیده می‌شود. که از دو قطعه کلی تشکیل شده است. یک قسمت محرک موتور مکانیکی است و یک قسمت متحرک آلترناتور (ژنراتور) است. سوخت مورد استفاده در موتور مکانیکی به وسیله مکانیزم کوپلینگ به ژنراتور منتقل می‌شود و سبب تولید انرژی الکتریکی می شود. از مهمترین مشخصات دیزل ژنراتور می توان به حداکثر توان خروجی، اتومات بودن، اندازه و ابعاد دیزل ژنراتور و غیرع اشاره کرد.

 

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

در مناطقی که برق شهری وجود ندارد، تهیه دیزل ژنراتور متداول تر است. اگرچه استفاده از این موتورها مقرون به صرفه نیست اما کاربردهای زیادی دارند.

از دیزل ژنراتور با مشخصات مناسب در مواردی زیر به منظور تامین برق اضطراری استفاده می شود تا بتوانند برق مورد نیاز را تامین کنند.
در ساختمان های عمومی، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، سردخانه ها، و مراکز صنعتی از دیزل ژنراتورها استفاده می شود، زیرا هر مجموعه ای که در آن برق قطع شود به آنها ضرر بزرگی وارد می‌شود، به همین دلیل دیزل ژنراتورها می‌توانند این را ضرر را جبران کنند.

 

تهیه موتور ژنراتورها از لحاظ سوخت مصرفی به چه صورت است؟

دیزل ژنراتور ها را از سه دسته نوع می توان تهیه کرد:
موتور ژنراتورهای گازوئیل سوز یا دیزل
موتور ژنراتورهای گازسوز
موتور ژنراتورهای دوگانه سوز

 

تهیه دیزل ژنراتور

 

واحد اندازه گیری توان دیزل ژنراتور چیست؟

واحد اندازه گیری توان دیزل ژنراتور KVA است که از مهمترین مشخصات دیزل ژنراتور به شمار می آید و به اختصار هنگام فروش دیزل ژنراتور، کیلو ولت آمپر یا KW کیلو وات نامیده می شود.

 

نحوه کنترل و نظارت بر عملکرد دیزل ژنراتور به چه صورت می باشد؟

کنترل و نظارت بر دیزل ژنراتور توسط تابلوفرمان انجام می‌شود. این تابلو فرمان را در دو نوع می توان تهیه کرد:
تابلو فرمان دستی یا آنالوگ
تابلو فرمان اتوماتیک یا دیجیتال

 

کوپله کاری به چه مشخصات مهمی در دیزل ژنراتور اشاره دارد؟

زمانیکه دو وسیله که یکی محرک و دیگری متحرک است به هم متصل می‌ شوند، به این کار کوپله کردن می‌گویند . در دیزل ژنراتور، قسمت محرک موتور مکانیکی و قسمت متحرک را آلترناتور یا همان ژنراتور می نامند.

 

تهیه دیزل ژنراتورها برای کدام ساختمان ها و مراکز مورد نیاز است؟

ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻣﻮﻟﺪﻫﺎ، نیروی برق اضطراری توسط دﻳﺰل ژﻧﺮاﺗﻮر در اماکن زیر تولید می‌شوند:
در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎی ﻣﺴﻜﻮﻧﻲ ﺑﻴﺶ از ۴ﻃﺒﻘﻪ ازﻛﻒ زﻣﻴﻦ و ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ آﺳﺎﻧﺴﻮر
در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎیﻋﻤﻮﻣﻲ ﻛﻪ ﻧﻮع ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﻄﻊ ﺑﺮق ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺧﻄﺮ ﻳﺎ ﺧﺴﺎرت ﺟﺒﺮان ﻧﺎﭘﺬﻳﺮی را اﻳﺠﺎد ﻛﻨﺪ.
در ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن ﻫﺎ و ﻣﺮاﻛﺰﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻮع ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺳﺮد ﺧﺎﻧﻪﻫﺎی ﺑﺰرگ و ﻣﺮاﻛﺰ ﺻﻨﻌﺘﻲ

 

مشخصات سیستم خنک کاری در دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور (گازسوز) به چه صورت است؟

دیزل ژنراتور به دو صورت با آب و هوای خنک کار می‌کند.

 

قیمت دیزل ژنراتور را هنگام فروش چطور محاسبه می‌کنند؟

هنگام فروش دیزل ژنراتور ها، قیما آنها بر اساس فاکتورهای زیادی مانند هزینه، اندازه و ظرفیت برق تولیدی تعیین می شود. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید بهترین تصمیم را برای یک انتخاب درست بگیرید تا اطمینان پیدا کنید که بهترین مولد را انتخاب کرده اید.

برای خرید دیزل ژنراتورها به چه نکاتی دقت کنیم؟

یکی از نکات مهم در استفاده از دیزل ژنراتورها بررسی میزان توان لوازم خانگی شما است.
زمانی که موتورهای الکتریکی قسمتی از لوازم شما باشند ، باید سه برابر موتور (اسب بخار) را در میزان بار ثابت مورد نیاز ضرب کنید .
نکته مهم دیگر، باید توان استارت لوازم موتوری را محاسبه کنید. برای اینکه هزینه تهیه این نوع ابزارها کاهش یابد می‌بایست استارت همه آنها را با هم مورد توجه قرار داد و آنها را یکی یکی و به نوبت روشن کرد، مثلا اگر می‌خواهید یخچال و پمپ آب را روشن کنید بهتر است اول یخچال را روشن کنید تا به توان دائم خود برسد و بعد از آن پمپ آب را روشن کنید.

 

برای راه اندازی دیزل ژنراتورها به چه نکاتی دقت کنیم؟

دستگاه‌های دیزل ژنراتور شامل قطعات متحرک نظیر فن و پمپ هستند، و در زمان راه اندازی، برق زیادی را مصرف می کنند ولی برای ادامه کار به انرژی زیادی نیاز ندارند.
این کار به خاطر وجود موتور (یا هر قسمت متحرک) برای حرکت از حالت ایستاده به حالت عادی است زیرا به نیروی بسیار زیاد احتیاج دارد.
اگر در اوج مصرف برق این لوازم خانگی را راه‌ اندازی کنید، این کار باعث می‌شود که این وسایل از کار بیافتند، حتی اگر ظرفیت اندازه آن برای تمام لوازم خانگی کافی باشد.

 

چطور مناسب ترین مدل فروش دیزل ژنراتور را تهیه کنیم؟

انتخاب مدل مناسب یک دیزل ژنراتور بستگی به نیاز ما دارد. اگر دیزل ژنراتوری کوچکی را انتخاب کنید، امکان راه اندازی وسایل سنگین مانند یخچال را ندارید و یا دستگاه های ضروری را زمانی که برق قطع می شود نمی ‌توانید درست اداره و راه اندازی کنید.
اگر اضافه بار بیش از حد باشد، امکان خرابی ژنراتور وجود دارد و تمام وسایل هم دچار آسیب می‌شوند. همینطور، اگر ژنراتوری بیش از حد بزرگ باشد هزینه اضافه ای برای خرید، نصب، سوخت، تعمیر و نگهداری آن می کنید، بنابراین انتخاب مدل دیزل ژنراتور بیش از حد بزرگ، از مشخصات مهمی است باعث به وجود آمدن هزینه اولیه بسیار زیاد و غیرضروری، هدر رفتن انرژی و ظرفیت بیشتر می‌شود.

 

اندازه دیزل ژنراتور به چه عواملی بستگی دارد؟

اندازه دیزل ژنراتور شما به تعداد و نوع وسایل برقی که می‌ خواهید استفاده کنید، بستگی دارد. وسایل گرمایشی و سرمایشی که استفاده می کنید نظیر تهویه هوا و یخچال و فریزر انرژی زیادی مصرف می کنند.
برای تامین انرژی این وسایل باید از یک موتور برق بزرگتر استفاده کنید. اما ، اگر قصد دارید فقط چراغ های خانه خود را روشن کنید یا برخی ابزارهای کوچک برقی را روشن کنید، می توانید از مدل‌های کوچکتردیزل ژنراتورها استفاده کنید.

 

مشخصات دیزل ژنراتور مناسب بر مبنای میزان قطعی برق کدام است؟

اگر در منطقه ای که زندگی می کنید در آنجا برق دائماً قطع می شود، می‌بایست موتور برقی از نوع بالا رده ( ۷٫۵ کیلووات ) خریداری کنید. این دستگاه های دیزل ژنراتور به صورتی طراحی و تنظیم شده اند که می توان آنها را به پنل برق اتصال داده و از آنها برای روشن کردن و به کار انداختن پمپ آب، وسایل گرمایشی و تهویه مطبوع و … استفاده نمود
اگر در منطقه شما تنها بعضی اوقات برق قطع شود مثلا (دو یا سه بار در ماه) این اتفاق بیفتد، انتخاب مدل هایی از دیزل ژنراتور تا ۳٫۵ کیلووات بهترین و مناسب ‌ترین گزینه برای انتخاب است.
در نتیجه نباید وسایل غیر ضروری مثل کولرگازی، پمپ آب، ماشین لباسشویی و … را مورد استفاده قرار داد .
اما اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که خیلی کم برق قطع می شود و شما نگران قطع برق احتمالی هستید زیرا از وسایل الکتریکی پزشکی ، استفاده می کنید بهتر است که از مدل کیفی انتخاب کنید .