سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور
سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

سرویس دیزل ژنراتور یک کار بسیار تخصصی می باشد که دارای اهمیت زیادی هم است. برای سرویس و نگهداری بهتر این دستگاه هاف توصیه می شود حتما به سراغ افراد دارای تجربه در این زمینه بروید تا بتوانند شما را در این زمینه یاری کنند.

هنگام راه اندازی و عیب یابی دیزل ها باید حتما تمامی موارد مانند: تنظیمات، روغنکاری، تعویض فیلترها، و.... را چک نموده تا از به وجود آمدن هر گونه خسارتی پیشگیری نمایید.

موتورهای دیزل دارای لوازمات و قطعات زیادی هستند که برخی از آن ها را برای شما توضیح می دهیم: 

سرویس، عیب یابی، تعمیر و نگهداری هر کدام از این قطعات و تجهیزات در عملکرد صحیح این دستگاه های مولد انرژی تاثیر بسزایی دارند در ادامه نکات بیشتری را در این خصوص با شما به اشتراک می گذاریم.

انواع ژنراتورها از لحاظ سوخت مصرفی

این دستگاه ها با توجه به نوع سوخت به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

دیزل ژنراتوری که با گازوئیل کار کی کند یکی از کاربردی ترین نوع ژنراتور به حساب می آید. از این دستگاه ها برای صنایع گوناگون همچون ساختمان سازی، کشتی سازی، مدارس و بیمارستان ها و حمل و نقل و دیگر موارد به منظور منبع اصلی تولید برق یا به عنوان سیستم تامین برق اضطراری از آن ها استفاده می کنند.

اهمیت سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور

سرویس و نگهداری دستگاه های مولد برق یکی از با اهمیت ترین موارد می باشد به این علت که یک ابزار عالی برای پشتیبان تولید کردن مصرف برق در زمان های اضطراری است. برای سرویس دیزل ژنراتور و نگهداری آن باید از یک تیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

از مواردی که به شما کمک می کند نگهداری این دستگاه ها آسان باشد استفاده از سرویس های دوره ای برای عیب یابی این دستگاه است که به وسیله سازنده این دستگاه مشخص می شود. می توان گفت که این موتورها باید حتما به صورت دوره ای سرویس و نگهداری شوند و سرویس آن ها با توجه به شرایط دوره ای به صورت دو ماهه، سه ماهه و یا ماهانه است.

اگر در سرویس موتور دیزل کوتاهی کنید ممکن است باعث ایجاد مشکلات بیشتری در این دستگاه شوید و مجبور به پرداخت هزینه های بسیار سنگینی برای تعمیر این دستگاه باشید. پس سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور باید جدی بگیرید تا دستگاه شما دچار آسیب نشود.

 

سرویس دیزل ژنراتور

 

مواردی  که باعث می شوند دستگاه ژنراتور عمر بیشتری داشته باشد مانند:

چگونه بهتر از دیزل ژنراتور استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از دستگاه دیزل خود به خوبی استفاده نماید باید هر چند وقت یک بار مواردی مانند: روغن موتور، سوخت، هواگیری سیستم سوخت، تست کارکرد موتور،  و دیگر موارد را چک نماید و عیب یابی کنید.

باید در هنگام روغن ریزی به اندازه ای که در کاتالوگ دستگاه قید شده روغن در موتور بریزید. به علاوه اگر فیلتر هوا از نوع روغنی باشد باید حتما تا اندازه ی که علامت زده است روغن در آن ریخته شود. تعویض به موقع روغن دیزل ژنراتور باعث افزایش عمر آن می شود. 

برای خنک کردن موتور و تازه کردن هوای آن باید حتما موتور دستگاه را در معرض هوای آزاد قرار بدهید. سرویس و کنترل همه اجزای این سیستم ها بسیار ضروری می باشد و اگر در نگهداری آن ها کوتاهی شود باعث به وجود آمدن خطراتی هم چون: سوخته شده دستگاه، برق گرفتگی و آتش سوزی می شود.

هنگام استفاده از دیزل ژنراتورها باید حتما یک سری موارد را رعایت نماید:

جمع بندی

عیب یابی، سرویس و نگهداری دیزل ژنراتور بسیار دارای اهمیت است چون باعث می شود مشکلی برای دستگاه به وجود نیاید. ولی در صورت خرابی و یا آسیب بهتر است برای عیب یابی سراغ افراد دارای تخصص در زمینه ژنراتور بروید تا بتوانند عیب یابی دستگاه شما را به خوبی انجام دهند.

بازدید دوره ای این دستگاه ها بسیار دارای اهمیت است چون باعث می شود که دستگاه افزایش بهره وری و راندمان بالای داشته باشد. همچنین سعی کنید قطعات و لوازمات این دستگاه ها را به موقع تعویض نماید و حتما از قطعات با کیفیت استفاده نماید.