کاربرد ها و مصارف دیزل ژنراتور پرکینز
کاربرد ها و مصارف دیزل ژنراتور پرکینز

اگر به دنبال موتور دیزل قدرتمندی هستید که در شرایط های سخت برای شما کار کند و زیر فشار های بالا دوام بیاورد، می توان گفت بهترین انتخاب موتور پرکینز می باشد. عملکرد و کارایی بسیار بالا بعلاوه قابلیت اطمینان، ایمنی و استاندارد های سختگیرانه موتور دیزل ژنراتور زبانزد است. در ادامه به کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز می پردازیم.

 

معرفی دیزل ژنراتور پرکینز

برای افرادی که در حرفه و صنایع خود با انواع موتورهای ژنراتور سر و کار دارند، قطعا نام موتور دیزل ژنراتور پرکینز برایشان معنا و مفهومی آشنا دارد. در ابتدای این مطلب باید بگوییم دیزل پرکینز نسل جدید موتور ژنراتور می باشد که توسط یکی از شرکت های وابسته به کارترپیلار بر اساس آخرین استاندارد های روز دنیا ساخته و طراحی شده است.
موتور پرکینز همانطور که از اسمش مشخص است یک سیستم احتراقی می باشد که با آخرین میزان محدودیت های آلایندگی به بازار های مختلف عرصه شده است. به همین جهت با حضور قوی خود، سهم بسیار بزرگی از بازار صنایع های مختلف را بر عهده دارد.


تفاوت دیزل ژنراتور با سایر مولد های دیزل در چیست؟


در موتور های دیزل ژنراتور سرعت بالا بسیار قابل توجه و مهم است؛ زیرا این مورد باعث افزایش میزان تولید انرژی در موتور می شود و سوخت کمتری را نسبت به انرژی تولید شده استفاده می کند و همین، سبب بازدهی بسیار بیشتر ژنراتور می شود.
کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز به این علت افزایش یافته که در دستگاه های آن، این نکته بسیار ارزشمند رعایت شده و این شرکت موفق شده است 8 بار رکورد سرعت را بشکند.


دیزل ژنراتور پرکینز در کجا استفاده می شود؟


دستگاه دیزل ژنراتور برای پاسخگویی به نیاز های صنایع کوچک، متوسط و بزرگ طراحی و تولید شده است. دیزل ها محصولاتی انقلابی هستند که نیرویی مناسب و تمیز برای شرکت ها، تجارت های کوچک و خانه ها را فراهم می کنند. افت هزینه ی برق پشتیبان و راحت تر کردن نصب ژنراتور ها در این روز های بسیار متداول و رایج شده است. معمولا شرکت ها سودشان را زمانی که برق قطع می شود از دست می دهند. با توجه به تاثیر از دست رفتن این سود، اقتصاد سرمایه گذاری در نیروی برق پشتیبان و به کار آمده، پر اهمیت می باشد. تعداد زیادی از ژنراتور های مدرن و جدید برای رویایی با نیروی برق مورد نیاز ضروری طراحی شده است. این واحد به صورت ادامه دار نیروی الکتریکی را نظارت می نماید و به صورت خودکار زمانی که برق قطع می شود شروع به کار می کنند و زمانی که برق دوباره وصل شد خود به خود خاموش می شود.
کاربرد دیزل ژنراتورهای پرکینز در شرایط بحرانی است که می توانند برقی که مورد نیاز است را برای همه یا قسمت هایی که انتخاب شده، فراهم آورند. این کیفیت باعث به استفاده گسترده این دیزل ها در همه ی برنامه های تجاری، صنعتی، تفریحی و... شده است.
امروزه تعداد بسیار زیادی از بیمارستان ها، مراکز توسعه ی تجاری، طرح های تولیدی، هتل های پنج ستاره، ارتباطات، مراکز اقتصادی، موارد اورژانسی، مراکز داده، صنایع بزرگ و کوچک به نیروی بدون قطع و موتور دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز دارند.


کاربرد دیزل ژنراتور در کجاست؟


کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز در جاده ها


تعداد زیادی از وسایل حمل و نقل سنگین مانند تراکتور ها، کشتی ها، اتوبوس ها، قطار های مسافربری، ژنراتور های بزرگ و قابل حمل، بسیاری از مزرعه داران و وسایل کوچکتر از موتور های دیزلی استفاده می نمایند. با این حال در برخی از کشور های زمین استفاده ی این موتور ها در وسایل مسافربری که سنگین، پر سر و صدا، دارای عملکرد خاص و دارای سرعتی آهسته می باشند نیز کاربرد زیادی ندارد. در حالت عادی این خودرو ها گرانتر از خودرو های بنزینی می باشند.
موتور های دیزلی مدرن راه زیادی را به همراه سیستم مستقیم تزریق توربو طی کرده اند و باید تحت فشار قرار گیرد تا اختلاف بین موتور های دیزلی و گازوئیلی را مشخص کند.


کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز در پرواز


تا اواخر دهه ی 1930 میلادی در تعداد کمی از هواپیما ها موتور های دیزل ژنراتور استفاده می شد؛ موتور های دیزلی جدید و مدرن قدرت بیشتری در مقایسه با موتور های جرقه ای دارند و بهره وری سوخت آنها بالا تر است. دستگاه های قدیمی از سیستم جرقه زنی الکتریکی، تزریق سوخت و سیستم پیچیده ی مدیریت موتور استفاده می کردند که به مراتب کار آن ها را از هواپیما های جرقه ای آسان تر می کرد.
هزینه ی سوخت موتور ژنراتور پرکینز در مقایسه با سوخت بنزینی منجر به استفاده ی آن ها در هواپیما های کوچک شد و حالا چندین شرکت شروع به فروش موتور های دیزلی برای این منظور کردند.


کاربرد دیزل ژنراتور پرکینز در بیمارستان ها


موتور دیزل ژنراتور های پشتیبان برای هر مرکز بهداشتی و یا درمانی ضروری می باشد. با توجه به انتقادات صورت گرفته کارکرد این وسیله ها و موقعیتی که بیماران بیمارستان دارند قطع برق گزینه ی مناسبی نیست و امکان دارد باعث حادثه های نا به هنجار شود. برای سالهای طولانی، بیمارستان های عمومی و ارتش به دستگاه های مولد برق در زمان قطعی برق نیاز داشته اند و نبود آن برای این مکان ها مانند یک بلای طبیعی بسیار وحشتناک است.
جمع بندی
ما در این مقاله به کاربرد ها و مصارف دیزل ژنراتور پرکینز پرداختیم. اگر بخواهیم به صورت کلی موتور ژانراتور پرکینز را توصیف کنیم، موتور پرکینز یک سیستم احتراقی می باشد که با حداقل میزان آلایندگی به بازار های مختلف عرضه شده است. اگر به دنبال خرید دیزل ژنراتور پرکینز هستید ما پیشنهاد می کنیم خرید خود را از سایت زراب انجام دهید تا از کیفیت محصولات ارائه شده اطمینان حاصل کنید.