فاکتور های اصلی و تعیین کننده در کیفیت کوپله
فاکتور های اصلی و تعیین کننده در کیفیت کوپله
فاکتور های اصلی و تعیین کننده در کیفیت کوپله
در تولید و ساخت دیزل ژنراتور ها نیاز به انجام فرایندی به نام کوپله کردن وجود دارد. برخی از کارخانه ها فقط کار تولید قطعات را انجام می دهند و فرایند کوپلینگ توسط کارخانه جات مجزا انجام می شود. اما برخی از کارخانه جات هستند که در کنار تولید قطعات به مونتاژ و کوپله کردن آن ها نیز می پردازند.
 ما در این مطلب قصد داریم فرایند کوپله کردن را برایتان شرح داده و عواملی که بر کیفیت کوپله کردن یا کوپلینگ موثر هستند را برایتان بازگو کنیم. برای آشنایی بیشتر با این فرایند خواندن این مطلب را از دست ندهید. 

کوپله دیزل ژنراتور چیست؟

به طور کلی می توان گفت دیزل ژنراتور شامل دو بخش دیزل و ژنراتور است. هر دوی این قطعات توسط شرکت های مجزایی ساخته می شوند. عموما شرکت های سازنده، موتور و ژنراتور را از این شرکت ها تهیه کرده و سپس مراحل کوپله کردن را شروع می کنند. البته برخی از شرکت های سازنده قطعات در کنار تولید، عمل کوپله کردن را هم انجام می دهند. 
به عبارت ساده تر کوپله کردن دیزل ژنراتور یعنی فرایند انتخاب شاسی مناسب و قرار دادن بقیه قطعات بر روی آن است. برای انجام فرایند کوپلینگ به وسایلی مانند ژنراتور، تابلو کنترل، باک، شاسی، فیلتر های مختلف، رادیاتور، منبع سوخت، موتور و غیره نیاز داریم. کوپله کردن مراحل مختلفی دارد که عبارتند از:

اتصال موتور به ژنراتور