دیزل deutz چیست و چه کاربرد هایی دارد
دیزل deutz چیست و چه کاربرد هایی دارد
دیزل ژنراتور یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی و مهم در صنایع امروزی است که می‌تواند در مواقع اضطراری و قطعی برق، برق موردنیاز یک مجموعه را به طور کامل تامین کند. این دستگاه‌ها از بخش‌ها و قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن‌ها، موتور دیزل است. موتور دیزل deutz (دویتس) یکی از معتبرترین و معروف‌ترین انواع موتور دیزل در بازار است که توسط شرکت‌های آلمانی طراحی و ساخته شده است. در این مطلب می‌خواهیم کمی بیشتر با این موتور و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

موتور دیزل چیست و انواع آن

همانطور که اشاره کردیم، موتور یکی از قطعات اصلی دیزل است که می‌تواند در مدل‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه شود. به هر اندازه که موتور دیزل از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار باشد، قطعا دستگاه دیزل ژنراتور می‌تواند عملکرد و راندمان کاری بالاتری از خود به نمایش بگذارد. موتورهای به کار رفته در دیزل ژنراتور معمولا برای کار کردن احتیاجی به جرقه الکتریکی ندارند و ماده سوختنی موردنظر را با حرارت بالا شعله‌ور می‌کنند. 
زمانی که قصد خرید موتور دیزل دارید، بهتر است حتما به نوع موتور به کار رفته در ساخت آن نیز دقت داشته باشید. چرا که اگر موتور از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد، قطعا در گذر زمان به دلایل مختلف از کار افتاده و شما را متحمل هزینه‌های هنگفتی خواهد کرد. موتورهای دیزلی از نظر اندازه به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که انواع آن عبارتند از: موتور دیزلی کوچک، موتورهای نیمه صنعتی و همچنین موتورهای دیزلی صنعتی. این محصولات از نظر برند تولیدکننده نیز به گروه‌های بسیار متنوعی تقسیم می‌شوند که برند دویتس (deutz) جزء پرطرفدارترین‌های بازار محسوب می‌شود.

تاریخچه کمپانی دویتس (deutz

قبل از این که به معرفی موتور دیزل deutz بپردازیم، می‌خواهیم کمی در خصوص تاریخچه کمپانی تولیدکننده آن صحبت کنیم. کمپانی deutz یک کمپانی واقع در کشور آلمان است که شعب مختلفی داشته و دفتر مرکزی آن در کلن آلمان است. آمارها حاکی از آن است که تولیدکنندگان آلمانی در طراحی و تولید موتورهای دیزلی بهترین عملکرد را دارند و معمولا تولیدات آن‌ها جزء معتبرترین و موجه‌ترین محصولات موجود در بازار است. 
کمپانی دویتس موفق شده با استفاده از تخصص و دانش مهندسین خود، بهترین انواع موتور درون سوز را با کیفیت و استاندارد بسیار بالا روانه بازار کند. بنابراین هرجا نام برند دویتس به گوشتان خورد، می‌توانید از کیفیت عملکرد و طول عمر محصول موردنظر اطمینان داشته باشید. 
کمپانی دویتس تنها در زمینه تولید موتور دیزل ژنراتور فعالیت نمی‌کند. این محصول تنها یکی از صدها کالایی است که توسط این شرکت ساخته و پرداخته می‌شود. از دیگر کالاهای تولید شده با برند دویتس می‌توان به انواع ماشین آلات کشاورزی و وسایل حمل و نقل سنگین اشاره کرد. با توجه به سابقه و پیشینه محکم و قوی کمپانی دویتس، می‌توان این اطمینان را داد که تمامی محصولات این مجموعه از بهترین و بادوام‌ترین قطعات ساخته می‌شوند و از نظر استانداردهای ساخت نیز در بهترین شرایط ممکن قرار دارند.

موتور دیزل  deutz

موتور دیزل deutz یکی از بیشمار محصولاتی است که توسط شرکت دویتس به بازار جهانی عرضه می‌شود. از آن جایی که بازار خرید و فروش محصولات برند دویتس بسیار رونق پیدا کرده و میزان تقاضای شرکت‌ها برای خرید این محصولات روندی صعودی به خود گرفته است، برخی از شرکت‌های معتبر چینی نیز اقدام به تولید این محصولات می‌کنند. 
البته میان موتور دیزل deutz آلمان و موتور دیزل ارائه شده از سوی شرکت‌های چینی، تفاوت‌هایی وجود دارد که خریداران می‌بایست در هنگام خرید به این تفاوت‌ها دقت داشته باشند. موتورهای دیزلی ساخته شده توسط کمپانی آلمانی از نظر میزان قدرت عملکرد و گشتاور یک سر و گردن بالاتر از محصولات هم رده خود در برندهای دیگر هستند. به همین دلیل است که اغلب مصرف کنندگان تمایل دارند از دیزل ژنراتوری استفاده کنند که در ساخت آن از موتور با قطعه آلمانی استفاده شده باشد. 
البته اینطور نیست که تولیدکنندگان آلمانی تنها یک مدل موتور با مشخصات خاص به بازار عرضه کنند. معمولا در زمان خرید، لیست متنوعی از انواع موتور دیزل دویتس به شما پیشنهاد می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فردی دارند و از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردارند. به همین دلیل زمانی که تصمیم به خرید این محصولات می‌گیرید، لازم است پیش از ثبت سفارش، حتما اطلاعات مربوط به هر محصول را به طور دقیق مطالعه کنید. در ادامه با چند نمونه از مدل‌های مختلف موتور دیزل deutz آشنا می‌شویم.

مشخصات موتور دیزل deutz مدل  BF4M2011

این موتور دیزل، یکی از مدل‌های پرطرفدار و پرفروش از برند دویتس است که معمولا به دلیل توان و قدرت عملکرد بالایی که دارد، بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات موتور دیزل دویتس مدل BF4M2011 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•توان نامی این موتور دیزل ۸۱.۸ کاوا است. (۶۵.۵ کیلووات) 
•این مدل از موتورهای دیزل، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دارای ۴ سیلندر هستند. آرایش و نحوه قرار گرفتن این سیلندرها درون موتور به شکل line یا خطی است.
•حداکثر میزان توان این موتور ۸۶.۵ کاوا است. (۶۹ کیلووات) 
•مجهز به سیستم تنفس توربو شارژ
•قدرت نامی موتور دیزل ۸۷ اسب بخار است.
•حجم موتور ۳.۱۱ لیتر است.
•ظرفیت و گنجایش مخزن سوخت ۱۳ لیتر است.
•از نوع موتور دیزلی آب خنک است.

مشخصات موتور دیزل deutz مدل  BF4M10133EC  

این محصول نیز یکی دیگر از انواع موتور دیزل دویتس، ساخته شده توسط کمپانی آلمانی است. از مهم‌ترین مشخصات این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•توان نامی موتور ۱۲۱.۸ کاوا است. (۹۷.۵ کیلووات) 
•دور موتور آن ۱۵۰۰ RPM است. این دور موتور باعث می‌شود تا قطعه بتواند با انواع مختلفی از ژنراتورهای مکالته، استمفورد و یا ژنراتور با طرح استمفورد، به راحتی کوپله شود.
•حداکثر توان موتور دیزل دویتس مدل  BF4M10133EC، ۱۲۸.۳ کاوا است. (۱۰۲.۷ کیلووات) 
•قدرت نامی این موتور ۱۳۰ اسب بخار است.
•حداکثر قدرت موتور ۱۳۷ اسب بخار است.
•حجم و ظرفیت موتور ۴.۸ لیتر است.
•موتور از نوع آب خنک است.
•ظرفیت و گنجایش مخزن سوخت موتور ۱۱ لیتر است.

دیزل deutz استمفورد

در بازار خرید و فروش محصولات برند دویتس احتمالا یک سری عناوین و عبارات را بیشتر از دیگر محصولات خواهید شنید. یکی از آن‌ها دیزل دویتس استمفورد است که قرار است در این بخش با یک سری از ویژگی‌ها و مشخصات آن آشنا شویم. این دیزل ژنراتور خود به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و در مدل‌های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان و صنعتگران قرار می‌گیرد. 
بسته به نوع و مدل ژنراتور و ظرفیت آن، می‌توانید انواعی از موتور دیزل دویتس استمفورد را تهیه کنید. از انواع دیزل استمفورد می‌توان به چند نمونه زیر اشاره کرد:
•دیزل دویتس ۶۶ با مدل موتور BF4M2012 توان اضطراری این موتور ۵۳ کیلووات، توان پرایم آن ۴۸ کیلووات و وزن آن معادل ۱۱۵۰ کیلوگرم است. این دیزل دویتس دارای ۴ سیلندر است که به صورت خطی طراحی ‌شده‌اند.
•دیزل دویتس ۱۵۰ با مدل موتور BF4M1013FC توان اضطراری این موتور ۱۱۸ کیلووات، توان پرایم آن ۱۰۷ کیلووات و وزن آن معادل ۱۴۵۰ کیلوگرم است. این دیزل نیز دارای ۴ سیلندر خطی است.
•دیزل دویتس ۲۰۰ با مدل موتور BF6M1013FC-G2 توان اضطراری این موتور ۱۶۰ کیلووات، توان پرایم آن ۱۴۶ کیلووات و وزن آن معادل ۱۷۰۰ کیلوگرم است. این دیزل دارای ۶ سیلندر است که به صورت خطی درون دستگاه قرار داده شده‌اند.

دیزل deutz مکالته

یکی دیگر از معتبرترین و نام آشناترین انواع دیزل دویتس موجود در بازار که توسط کمپانی آلمانی به بازار عرضه می‌شود، دیزل دویتس مکالته است که همانند دیزل استمفورد، در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. با توجه به گستردگی محصولات، لازم است پیش از خرید کالا، حتما مشخصات فنی و اطلاعات آن را به طور دقیق آنالیز و بررسی کنید. در ادامه با چند نمونه از مدل‌های مختلف دیزل دویتس مکالته آشنا می‌شویم.
•دیزل دویتس ۶۶ با مدل موتور BF4M1013E توان اضطراری این موتور ۷۸ کیلووات، توان پرایم آن ۶۸ کیلووات و وزن آن معادل ۱۶۸۰ کیلوگرم است. این دیزل دارای ۴ سیلندر با طراحی خطی است.
•دیزل دویتس ۱۵۰ با مدل موتور BF6M1013EC توان اضطراری این موتور ۱۴۴ کیلووات است، توان پرایم آن ۱۳۱ کیلووات است. وزن آن معادل ۲۰۵۰ کیلوگرم است و دارای ۴ سیلندر از نوع خطی است.
•دیزل دویتس ۲۰۰ با مدل موتور BF6M1013FC-G3 توان اضطراری این موتور ۱۸۱ کیلووات است. توان پرایم آن ۱۶۴ کیلووات است و وزن آن معادل ۱۹۰۰ کیلوگرم است. این محصول دارای ۶ سیلندر از نوع خطی است.

قیمت دیزل  deutz

قیمت دیزل deutz به عوامل مختلفی بستگی دارد. احتمالا به خوبی متوجه شده‌اید که محصولات تولید شده توسط کمپانی دویتس از نظر طراحی، مکانیزم عمل و مشخصات انواع گوناگونی دارند. این تنوع در مدل و مشخصات ساخت، قطعا در راندمان و عملکرد هر دستگاه تاثیر می‌گذارد. بنابراین کاملا طبیعی است که محصولات از نظر قیمت تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند. 
قیمت دیزل deutz نیز بسته به مدل محصول، توان موتور، توان پرایم، وزن آن و عوامل این چنینی تعیین می‌شود. البته بایستی به یک نکته مهم دقت داشته باشید و آن هم شرکت عرضه کننده محصول است. برخی از فروشگاه‌های عرضه کننده دیزل، از عدم آگاهی خریداران خود سوء استفاده کرده و محصولات کپی و غیر اصل را در قالب محصولات اصل به آن‌ها ارائه می‌کنند. این قضیه باعث سلب اعتماد مشتریان شده است. 
بنابراین بهتر است حتما پیش از ثبت و تایید نهایی سفارش، از اعتبار فروشگاه موردنظر اطمینان حاصل کنید. نشان‌ها و نمادهای اعتبار کالا را مورد بررسی قرار دهید. از نظرات و بازخوردهای دیگر خریداران استفاده کنید و سعی کنید فروشگاه و محصولات آن را از هر نظر مورد تحلیل و آنالیز دقیق قرار دهید. اما از عمده دلایلی که باعث می‌شوند هر فروشگاه، لیست قیمت متفاوتی برای دیزل deutz ارائه دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•مشخصات ساخت محصول
•کیفیت و طول عمر قطعه
•اصل بودن کالا
•وزن کالا
•هزینه‌های ایجاد شده در پروسه واردات و نگهداری محصولات
•هزینه‌های متحمل شده بر دوش تامین کنندگان جهت حمل و نقل محصولات و…

مزایا و معایب موتور هوا خنک deutz چیست؟ 

موتور دیزل دویتس به دو گروه هوا خنک و آب خنک تقسیم می‌شود. این محصولات هر کدام به روش خاصی کار می‌کنند و مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید اقدام به خرید دیزل دویتس کنید، لازم است حتما به نوع آب خنک یا هوا خنک بودن آن دقت داشته باشید. در این بخش می‌خواهیم به طور اختصاصی در مورد مزایا و معایب موتور هوا خنک دویتس صحبت کنیم. از مزایای موتور هوا خنک دویتس عبارتند از:
•یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که معمولا برای موتورها در هر دستگاهی ایجاد می‌شود، نشت روغن است. این مشکل می‌تواند برای موتور دیزل ژنراتور دویتس نیز اتفاق بیفتد. اما یکی از مزایای موتور هوا خنک دویتس این است که اگر روغن خنک کننده نشت پیدا کند، این نشتی روغن، موتور را با هیچ مشکلی روبرو نمی‌کند.
•در این دستگاه‌ها برخلاف دستگاه‌های آب خنک، خبری از رادیاتور نیست. بنابراین نبودن این قطعه باعث می‌شود تا موتور هوا خنک فضای کمتری از محیط را اشغال کند.
•موتور هوا خنک در مقایسه با موتور آب خنک، سریع‌تر گرم می‌شود. همچنین در فصل سرد سال همچون زمستان، خطر یخ زدگی برای آن وجود ندارد.
مهم‌ترین عیب موتور هوا خنک دویتس نیز به شرح زیر است:
یکی از اصلی‌ترین معایب این دستگاه این است که استفاده از آن محدودیت مکانی دارد. یعنی نمی‌توان از آن در هر محیطی به خوبی استفاده کرد. به عنوان مثال؛ اگر این دستگاه را در یک محیط بسته روشن کرده و فعال کنید. موتور با افزایش دما روبرو شده و شروع به داغ شدن می‌کند. این افزایش دمای موتور، قطعا می‌تواند آسیب‌های جدی به آن وارد کند. بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به موتور، بهتر است حتما آن را در یک فضای باز استفاده کنید.

خرید موتور دیزل  deutz 

برای خرید موتور دیزل دویتس، می‌توانید به نمایندگی‌ها و شعب معتبر آن در سراسر کشور مراجعه کنید. این مجموعه‌ها تنها مراکز معتبری هستند که محصولات اصل و درجه یک برند دویتس را به بازار داخلی عرضه می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی از طریق سایت‌های معتبری که در این زمینه راه اندازی شده‌اند، لیست بهترین و جدیدترین محصولات برند دویتس را مشاهده کرده و مناسب‌ترین آن را تهیه کنید.
 همچنین راه‌های ارتباطی بر روی سایت قرار داده شده‌اند تا بتوانید از این طریق با مسئولین و نمایندگان فروش کالا ارتباط برقرار کنید. از این طریق می‌توانید سوالات خود را مطرح کرده و مشاوره رایگان خرید دریافت کنید.