FA

خصوصیات دیزل ژنراتور ولوو و تاریخچه تاسیس شرکت آن

دیزل ژنراتور ولوو یکی از دیزل های مدرن است که در این مقاله ویژگی های آن را برای شما ذکر خواهیم کرد. در ابتدا باید گفت که دیزل ژنراتورها ماشین های بسیار مفیدی هستند که می‌توانند از طریق سوزاندن سوخت دیزل برق تولید کنند. این ماشین ها از ترکیب ژنراتور الکتریکی و موتور دیزلی برای تولید برق استفاده می‌کنند. در واقع مبدل های دیزلی مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند.

همچنین دیزل ژنراتور را می‌توان ترکیبی از یک موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی دانست. حال که اندکی با دیزل ژنراتور آشنا شدید در ادامه این مقاله با شما در خصوص یکی از انواع دیزل ها به نام دیزل ژنراتور ولوو صحبت کنیم.

ویژگی های دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو یکی از انواع مدل های مختلف دیزل های ژنراتوری است که برخلاف انواع دیگر آن مصرف سوخت بسیار پایینی دارند. و این مسئله یکی از دلایل محبوبیت این دیزل ژنراتور ها می باشد این نوع دیزل ها که توسط شرکت پنتا تولید شده اند شاسی آن ها از جنس فولاد است و مخزن سوخت آن ها در داخل شاسی قرار دارد. دیزل ولوو پنتا به خوبی برای عملکرد بدون لرزش و با کمترین میزان ایجاد صدا تولید و طراحی شده است.

مزیت های موتور دیزل ژنراتور ولوو

1. موتور دیزل ژنراتور ولوو دارای ecu است که منجر به مصرف پایین تر سوخت در حین کار با این ژنراتور ها می‌گردد. 2. موتور دیزل ژنراتور ولوو عملکردی بدون لرزش و روان دارد. 3. از دیگر مزیت های این موتورها میزان سر و صدای آن بسیار پایین است و مزاحمت چندان زیادی ایجاد نمی‌کند. 4. موتور دیزل ژنرال ولوو مجهز به پیستون خنک کننده است که از ایجاد حریق و انفجار جلوگیری می کند. 5. نصب موتور بسیار راحت بوده و به سرعت راه اندازی می‌شود. 6. موتور دیزل ژنرال ولوو نسبت به دیگر دیزل ها مقرون به صرفه است و در صورت نیاز می توان آن را خریداری دوباره کرد. 7. قطعات آن برای خرید در ایران در دسترس است. 8. موتوردیزل ولوو جهت حداکثر دوام و طول عمر مجهز به بوش سیلندر است. 9. از دیگر مزیت های موتوردیزل ولوو قابل تعویض بودن سوپاپ آن است.

سوخت مورد استفاده موتور ژنرال ولوو پنتا و چند راه کاهش میزان آن

یک موتور دیزل ژنراتور ولوو مانند بسیاری از دیگر دیزل ها علاوه بر استفاده از گازوییل از برخی گونه‌های دیگر مواد سوختی مانند سوخت های مایع و گاز طبیعی نیز استفاده می کند و از راه های بسیاری مانند تنظیم میزان فشار باد لاستیک ها در ماشین های دیزلی مانند ژنرال ولوو، استفاده از دنده مناسب در ماشین های دیزلی، تنظیم میزان لرزش چرخ های محرک و بازدید به موقع و تنظیم قسمت های هیدرولیکی در ماشین های دیزلی می توان سوخت مصرفی حاصل از آن ها را کاهش داد.

تاریخچه پیدایش شرکت ولوو پنتا

شرکت پنتا برای اولین بار در سال در سوئد1868 تاسیس شد و در ابتدای کار خود کالا هایی مانند دیگ های بخار، گلدان و گاوآهن تولید می کرد. پس از مدتی از فعالیت های این شرکت در سال ۱۹۳۵ بود که توسط شرکت معتبر و شناخته شده ولوو خریداری گشت. و این شرکت ولوو نیز یک شرکت سوئدی بود که در زمینه ماشین های سنگین کار می‌کرد. پس از ترکیب شدن این دو شرکت معتبر در نهایت محصولات آن ها تحت عنوان دیزل های ژنرال ولوو پنتا وارد بازارهای جهانی شد و به سرعت توانست محبوبیت فراوانی در دنیا با تولید دیزل های ژنرال بسیاری پیدا کند و صادر کننده به کل کشور ها گردد.

سخن آخر

در این مطلب در مودر دیزل صحبت کردیک و گفتیم که به نوعی از انواع ماشین ها گفته می شود و یکی از مهم ترین و به روزترین آن ها دیزل ژنرال ولوو است که توسط شرکت ولوو پنتا تولید و عرضه می شود و ویژگی های این نوع از دیزل و خصوصیات منحصر به فرد موتور آن را برای شما برشمردیم همچنین سوخت مورد استفاده این ماشین ها و چند راه کاهش سوخت آن ها را به شما نشان دادیم و در پایان نیز گفتیم که شرکت ولوو پنتا در چه سالی تاسیس شد و شروع به تولید انواع محصولات خود از جمله دیزل های ژنرال ولوو کرد.

18 دی 1399
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید