FA

ژنراتور مکالته meccalte چیست؟

کمپانی مکالته meccalte یکی از معتبرترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده ژنراتور می باشد که در دنیا از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردار است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد ویژگی ها و خصوصیات ژنراتور های تولید شده توسط این شرکت مطالب مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

ژنراتور مکالته meccalte چیست؟

همانطور که می دانید ژنراتور، دستگاه مولد و تولید کننده برق است و در مکان هایی که دسترسی به برق شهری وجود نداشته باشد و یا در مواقع اضطراری که برق قطع می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در زمان بروز زلزله، سیل و سایر اتفاقات این چنینی با استفاده از این دستگاه می توان برق مورد نیاز مردم را تامین کرد. همچنین در مکان هایی مانند دامداری ها و مرغداری ها که معمولا در محیط های بیرون از شهر احداث می شوند و ممکن است دسترسی به برق وجود نداشته باشد، می توان از این ژنراتور ها به عنوان مولد نیروی برق استفاده کرد.

 امروزه حتی در ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها و شهرک ها نیز حتما از این دستگاه تهیه می شود تا زندگی افراد ساکن در آن جا تحت تاثیر نبود برق قرار نگیرد. بهتر است بدانید ژنراتور ها نیروی فیزیکی و مکانیکی وارد شده به خود را به نیروی الکتریسیته و برق تبدیل می کنند. این شرکت از سال 1947 در زمینه تولید انواع مختلف ژنراتور ها و مولد های برق فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون توانسته شهرت و محبوبیت زیادی در این زمینه کسب کند. شرکت مکالته روزانه 1400 ژنراتور را در مدل های مختلف تولید می کند. استفاده از فناوری و تکنولوژی پیشرفته و دانش روز و همچنین به کارگیری افراد متخصص و تحصیل کرده در این زمینه از عوامل موفقیت روز افزون این شرکت بوده است. 

 

انواع ژنراتور مکالته meccalte 

شرکت مکالته انواع مختلفی از ژنراتور ها را تولید و روانه بازار کرده است. ما در ادامه به معرفی مختصری از آن ها خواهیم پرداخت.
مدل ECP3C4 POLE
این مدل به دلیل کیفیت بالا و راندمان کاری زیاد بسیار پر فروش و پر طرفدار است. قدرت این مدل 6.5 تا 18 کیلو وات آمپر بوده و چهار قطب دارد. سرعت موتور این دستگاه 1250 دور در دقیقه است. 
مدل ECP3 4 POLE 
این مدل هم از پر فروش ترین های این شرکت محسوب می شود و دارای قدرت بسیار بالایی در تولید نیروی برق است.
مدل ECPE 4 POLE 
این مدل نیز دارای قدرت بالا در حدود 5 الی 13.5 کیلووات آمپر بوده و به همین دلیل بسیار پر فروش است.
ژنراتور تک مکالته ایتالیا سری T 
از این مدل بیشتر برای مصارف خانگی و محیط های کوچک استفاده می کنند. این ژنراتور 3000 دور بوده و به شکل دو پل کار می کند. دارای طراحی سه فاز و دو فاز بوده و تقریبا از قدرت بالایی برخوردار است. قدرت این ژنراتور 10 تا 12.5 کاوا است.
ژنراتور تک مکالته ایتالیا ECP28/4C 
توان این ژنراتور تولید شده توسط شرکت مکالته 705 تا 30 کاوا بوده و یه صورت سه فاز تولید شده است. این ژنراتور از فرکانس 50 هرتز برخوردار است و می توان آن را با موتور هایی که 20 اسب بخار دارند کوپل کرد. این مدل از ژنراتور مکالته نیز بسیار پر فروش و کاربردی است.
ژنراتور تک مکالته ایتالیا سری ECP32/4C 
این مدل از ژنراتور مکالته نیز بسیار منحصر به فرد و دارای مهندسی بسیار عالی است. این ژنراتور دارای قدرت 37.5 تا 82.5 کاوا بوده و به شکل سه فاز و چهار پل ساخته شده است. این دستگاه را می توان با موتور هایی با 110 اسب بخار کوپل کرد. سرعت موتور در این مدل 1500 تا 2250 دور در دقیقه است.
ژنراتور مکالته سری S 
این مدل نیز به صورت تک فاز و دو پل طراحی و ساخته شده و دارای توان 2.5، 5.5 تا 6.5 کاوا می باشد. این مدل از ژنراتور مکالته را می توان با دستگاه هایی که 3000 دور  هستند و 4، 9 و 11 اسب بخار دارند، کوپل کرد. 

 

قطعات ژنراتور مکالته meccalte 

ژنراتور های تولید شده توسط کمپانی مکالته هم مانند سایر ژنراتور ها از اجزا و قطعاتی تشکیل شده اند که عبارتند از: موتور، سیستم سوخت، تنظیم کننده ولتاژ، دستگاه تولید برق متناوب، سیستم سرد سازی اگزوز، سیستم روغن کاری، شارژ باتری، پنل کنترل و چهارچوب اصلی از جمله قطعات مهم و اصلی این دستگاه به شمار می آیند. از موتور ژنراتور می توان به عنوان منبع و محل ورود انرژی به دستگاه نام برد . هر چقدر موتور بزرگتر باشد، حداکثر توان تولید شده توسط دستگاه بیشتر است. نوع سوختی که برای این ژنراتور ها مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است و از سوخت هایی مانند گازوئیل، پروپان یا گاز مایع و یا گاز طبیعی استفاده می شود. برخی مدل های تولید شده توسط این شرکت هم دوگانه سوز هستند. 

 

ویژگی های ژنراتور مکالته meccalte 

ژنراتور های ساخته شده توسط این شرکت خصوصیات و ویژگی هایی دارند که منجر به شهرت و محبوبیت این برند در جهان شده است. از جمله این که این دستگاه ها کیفیت بالایی دارند و می توانند ساعت ها بدون وقفه برق مورد نیاز را تولید کنند. قیمت آن ها با توجه به کیفیت و طول عمر بالایی که دارند، بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر از سایر نمونه ها و برند ها است. ساخت و مهندسی این دستگاه ها کاملا تخصصی بوده و توسط افرادی که در این زمینه تحصیل کرده اند و تجربه بالایی دارند، انجام شده است. این دستگاه ها طراحی منحصر به فرد و کاربردی دارند. نصب و راه اندازی آن ها بسیار راحت و آسان است و حتی افرادی که در این زمینه تخصص و مهارتی ندارند هم می توانند از آن ها به راحتی استفاده کنند. 

 

ویژگی های فنی ژنراتور های مکالته meccalte 

همانطور که گفته شد این ژنراتور ها به صورت کاملا تخصصی مهندسی و ساخته شده اند. مانند همه دستگاه ها ژنراتور های مکالته نیز دارای خصوصیات و ویژگی های فنی و تخصصی هستند. اولین ویژگی فنی آن ها این است که روتور سیم پیچ آن ها از موادی ساخته شده که در برابر گرما و دمای بالا مقاوم هستند. بدنه دستگاه از آلیاژی ساخته شده که بسیار محکم و مقاوم در برابر ضربه ها است. شرکت مکالته تمامی ژنراتور های خود را به سیستم ثبت خرابی مجهز کرده است و این یکی از ویژگی های خوب این شرکت بوده که باعث محبوبیت آن شده است. سیستم پردازش هوشمند تعبیه شده در این ژنراتور ها باعث شده است که سیستم، تغییرات جزئی در ولتاژ را به سرعت تشخیص داده و از خرابی های زیاد جلوگیری می کند. همچنین در ژنراتور های مکالته سیستم FEM وجود دارد که باعث عملکرد بهتر این دستگاه ها خواهد شد. ژنراتور های تولید شده توسط شرکت مکالته توان و قدرت 5 تا 700 کاوا را داشته و می توانند در سخت ترین شرایط به بهترین شکل ممکن کار کنند. ظاهر و شکل دستگاه طراحی جمع و جور و کاربردی داشته و به راحتی قابل حمل است. یکی دیگر از خصوصیات فنی این دستگاه که بسیار مورد توجه قرار گرفته انتشار دود کم است که می تواند از آلوده شدن محیط زیست جلوگیری کند. 

 

نکات مهم برای خرید ژنراتور مکالته meccalte

در هنگام خرید ژنراتور مکالته باید به برخی نکات توجه داشته باشید. اولین نکته مهم این است که باید بدانید برای چه محیطی می خواهید از این دستگاه استفاده کنید. محیط های بزرگتر دستگاه هایی با قدرت و توان بالاتری نیاز دارند و محیط های کوچک مانند آپارتمان ها، ژنراتور هایی کوچک نیاز خواهند داشت. البته بهتر است این کار را به افراد ماهر، مشاوران و نمایندگان فروش بسپارید تا با توجه به متراژ محیط تشخیص دهند به چه نوع ژنراتوری احتیاج دارید. دومین نکته مهم در هنگام خرید، میزان و نوع سوخت مصرفی ژنراتور است. بهتر است ژنراتوری را انتخاب کنید که مصرف سوخت آن کمتر از توان تولید شده باشد. چون در این صورت است که خرید دستگاه و استفاده از آن جنیه اقتصادی داشته و مقرون به صرفه خواهد بود. نوع سوخت مورد نیاز دستگاه نیز بسیار مهم است این که در شرایط اضطراری چه نوع سوختی در دسترس خواهد بود هم نکته ای حائز اهمیت است.  از طرفی بهتر است از شرکت هایی خرید کنید که خدمات پس از فروش داشته باشند و همچنین بتوانند قطعات مورد نیاز دستگاه را در اختیار خریداران قرار دهند. طبیعتا دستگاهی که قطعات آن در بازار کم پیدا شود دردسر زیادی را برای خریدار ایجاد خواهد کرد. نکته مهم دیگر محل نصب ژنراتور است. بهتر است با مشورت با کارشناسان شرکت، محیطی کاملا استاندارد برای نصب و راه اندازی دستگاه ژنراتور خود تهیه کنید. میزان صدایی که توسط دستگاه تولید می شود هم در انتخاب مکان قرار گیری دستگاه مهم است. برای جلوگیری از صدای زیاد برخی مدل ها می توانید اتاقکی درست کنید که عایق صدا داشته باشد. همچنین به وزن دستگاه مورد نظرتان هم دقت داشته باشید. دستگاه هایی که خیلی سنگین هستند، متناسب نصب بر روی پشت بام نخواهند بود. از طرف دیگر باید محل قرار گیری ژنراتور خریداری شده را با توجه به وزن آن انتخاب و آماده سازی کنید. 

1 مرداد 1402
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید