FA

دیزل ژنراتور استمفورد

یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات در صنعت دیزل ژنراتور استمفورد کامل است. این محصول ابتدا در کشور انگلیس ساخته شد و نام آن از شهر استنفورد گرفته شده است. کمپانی سازنده این محصول از اعتبار بالایی برخوردار است و محصولات آن بهترین کیفیت را دارند. سری‌های جدید ساخت دیزل ژنراتور نیز از کارایی بالایی در عملکرد برخوردار هستند. این دیزل ژنراتور استنفورد در صنایع و کارخانه‌های تولیدی مختلفی استفاده می شود. مزیت این دستگاه پشتیبانی فوق العاده آن است که سبب روی آوردن صاحبان صنایع مختلف به آن شده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل دیزل ژنراتور استمفورد بپردازیم. با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

تاریخچه دیزل ژنراتور استمفورد

 ساخته شده توسط کمپانی بزرگ Cummins Generator Technologies است. این کمپانی انگلیسی و معتبر بیش از صد سال تجربه در تولید لوازم و دستگاه الکتریکی دارد و محل کار آن در شهر استنفورد است. عملکرد دیزل ژنراتور استمفورد در واقع به این صورت است که بارهای را به حرکت در می‌آورد و در نهایت به تولید برق منجر می‌شود. همانطور که به آن اشاره کردیم نام دیزل ژنراتور استمفورد از شهری که در آن ساخته شده گرفته شده است و به تدریج در دسته بهتری دستگاه‌ها مشابه خود قرار گرفته است. با اختراع این دستگاه بی‌نظیر بشریت توانست مشکل انتقال برق را حل کرده و از برق استفاده دائمی داشته باشد.

ویژگی های ژنراتور استامفورد

دیزل ژنراتور استمفورد کامل در دستگاه‌های سنگین و پر قدرت مورد استفاده قرار می گیرند و از قطعات و تجهیزات متعددی تشکیل شده اند. به همین دلیل قابل استفاده در موقعیت‌های به غیر از کارخانه مانند فضا باز خواهند بود. خرید دیزل ژنراتور استمفورد در مراکز معتبر به همراه لوازم یدکی آن انجام می شود و به همین دلیل کاربری آن با بهترین کیفیت صورت می گیرد. دیزل ژنراتور استمفورد نسبت به کیفیت بسیار بالایی که دارد از قیمت خوبی نیز برخوردار می باشد.  کیفیت بالایی که در ساخت دیزل ژنراتور استمفورد وجود دارد سبب ماندگاری و دوام بالایی در آن شده است.

عملکرد ژنراتور

دیزل ژنراتور استمفورد از دو قسمت تشکیل شده است. بخش اول آن چرخنده است که با نام روتور شناخته می‌شود، بخش دوم نیز ساکن بوده که استاتور نام دارد. این دو قسمت در همکاری باهم سبب تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می‌شوند. این عملکرد در دیزل ژنراتور استمفورد در نهایت به تولید برق منجر می‌شود. بخش مکانیکی دیزل ژنراتور استمفورد با وسیله نیروهایی مانند باد، آب و یا بخار فعال می‌گردد. در واقع توربین‌ها سبب ایجاد انرژی مکانیکی در روتور شده و سرانجام تولید برق را سبب می‌شود. به همین دلیل در بسیاری از صنایع از دیزل ژنراتور استمفورد به عنوان جایگزینی برای برق استفاده می‌کند.

ویژگی های موتور ژنراتور استمفورد

در دیزل ژنراتور استمفورد موتور چرخنده از مهم ترین قطعات آن به حساب می‌آید. همانطور که گفتیم این موتور انرژی مکانیکی ایجاد شده را به ژنراتور می‌رساند تا در آن تولید برق صورت گیرد. سایز موتوری که برای دیزل ژنراتور استمفورد طراحی می شود متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده اندازه موتور در دیزل ژنراتور استمفورد، توان خروج آن است. موتور تاثیر زیادی در دیزل ژنراتور استمفورد ایجاد می‌کند و تجهیزات آن باید با دقت و حساسیت بالایی توسط تولید کننده انتخاب شود. برای مثال سوختی که در ژنراتور استفاده می‌شود ارتباط مستقیمی با تعیین نوع موتور آن دارد. در دیزل ژنراتور استمفورد از گاز، دیزل و بنزین به عنوان سوخت استفاده می شود. البته هر نوع دیزل ژنراتور استمفورد می‌تواند فقط از یک نوع سوخت استفاده کند اما تنوع آن براساس سوخت به سه دسته بندی تقسیم می‌شود. طراحی دیزل ژنراتور استمفورد براساس سوختی که دارند متفاوت خواهد بود. برای مثال موتوری که در آن از سوخت بنزین استفاده می‌شود اندازه جمع و جورتری داشته و جای کمتری را اشغال می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع دیزل ژنراتور استمفورد از لحاظ توان کارکرد نسبت به سایر موتورها متفاوت است و کمتری از موتوربا سوخت گاز و دیزل می‌باشد.

انواع ژنراتورهای استنفورد

  • دیزل ژنراتور استمفورد براساس معیارهای مختلفی ساخته می‌شود. برای مثال کاربرد، عملکرد و... در طراحی آن تاثیرگذار است. دیزل ژنراتور استمفورد از لحاظ ساختاری به دو دسته قطب صاف و قطب برجسته تقسیم می‌شوند. از دیگر دسته بندی‌های که در طراحی آن‌ها وجود دارد، سنگرون و آسنگرون است.
    خوب است بدانید دیزل ژنراتور استمفورد سنگرون خود به چهار دسته بندی دیگر منتهی می‌شود:
    ژنراتور 2 پل
    ژنراتور 4 پل
    ژنراتور 6 پل
    ژنراتور 2 پل و 4 پل

همانطور که گفته شد تنوع طراحی دیزل ژنراتور استمفورد به نوع کارکرد نیز بستگی دارد. برخی از انواع دیزل ژنراتور استمفورد به صورت دائم فعالیت می‌کنند. اما انواع دیگری نیز تولید می‌شوند که در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیزل ژنراتور استمفورد دائم برای موقعیت‌هایی که هیچگونه دسترسی به برق ندارد انتخاب خوبی به حساب می‌آید. اما نوع دوم به عنوان منبع برق ذخیره بوده و عمدتا برای صنایع و مکان‌هایی است که قطع شدن موقت برق صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از زیان‌هایی که به تجهیزات و حتی جان انسان وارد می‌آید نیاز به استفاده دستگاه دیزل ژنراتور استمفورد خواهد بود.

کاربردهای دیزل ژنراتور استمفورد انگلیس

دستگاه دیزل ژنراتور استمفورد وظیفه تولید برق را به عهده دارد. به همین دلیل برای موقعیت‌هایی مانند صنایع، منازل، کارخانجات، بیمارستان و... کاربردی و حتی واجب است. به علاوه بر اساس کیفیتی و کارایی فوق العاده‌ای که دارد بهترین انتخاب برای تمامی بخش‌های نیازمند به برق اضطراری و دائم است.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور استمفورد

همه مراکز درمانی، بیمارستان، ساختمان‌های تجاری، سردخانه، هواپیما، معادن، مراکز صنعتی، انواع کشتی و... باید از دستگاهی شبیه به دیزل ژنراتور استمفورد استفاده کنند. در غیر این صورت در زمان قطعی برق به مدت طولانی، زیان‌های جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد. این محصول قابلیت فعالیت به مدت طولانی حتی در مراکز بسیار مهمی مانند صنایع نفت و گاز را دارد و امتحانات خود را پس داده است. به همین دلیل در میان انواع دیزل ژنراتورهای موجود در بازار همچنان رتبه اول را داشته و پیشتاز است. یکی از مهم‌ترین فوایدی که برای دیزل ژنراتور استمفورد برشمارده‌اند، توان کار کردن آن در شرایط دشوار است. این دستگاه قادر است در محیط‌ هایی با دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین، عملکرد خود را به بهترین نحو به اجرا برساند. دیزل ژنراتور استمفورد قادر است در دمای کمتر از 20 درجه و بالای 50 درجه سانتی گراد به فعالیت خود بدون وقفه ادامه دهد. علاوه بر آن عملکرد بی نقص این دستگاه در شرایط نامساعد آب و هوایی مانند گرد و غبار شدید نیز اثبات شده است. به همین دلیل توصیه ما این است که در صورت تمایل برای خرید دیزل ژنراتور، ویژگی‌های دیزل ژنراتور استمفورد را به دقت بررسی کرده و از تجربه خریداران این دستگاه استفاده کنید.

تقسیم بندی دیزل ژنراتور از لحاظ توان خروجی

برخی از انواع دیزل ژنراتور استمفورد دارای توان خروجی بسیار بالایی هستند و در ابعاد و ساختمان پیشرفته‌تری ساخته می‌شوند. این ژنراتورها مناسب برای استفاده در صنایع بوده و برای کارخانه‌های بزرگ و معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
ژنراتورهای نیمه صنعتی از توان 7 تا 15 وات برخوردار هستند و عمدتا برای استفاده دستگاه‌های تخریب کننده یا جوشکاری به کار می‌روند. برای ژنراتورهای خانگی توان پایین تری در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی نیاز منازل و مزارع باشد.

تشخیص اصل بودن دیزل ژنراتور استمفورد

در جهان هرچیزی که پرفروش و کاربردی شود عده‌ای سودجو سریعا به دنبال راهی برای سوء استفاده از اعتبار همان محصول هستند. در مورد دیزل ژنراتور استمفورد نیز همینطور است. بسیاری از تولیدکنندگان غیرقانونی سعی کرده‌اند تا با تولید ژنراتورهای تقلبی از اعتبار این دستگاه کاربردی و بی‌نظیر استفاده نادرست داشته باشند. در این قسمت چند نکته مهم برای تشخیص دیزل ژنراتور استمفورد تقلبی از اصل را ذکر خواهیم کرد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا در دام افراد سودجو نیوفتید و خرید امن و مطمئن داشته باشید.
بر روی همه جعبه‌های دیزل ژنراتور استمفورد کدی وجود دارد که منحصر به فرد بوده و امکان استعلام گرفتن آن از سایت تولیدکننده اصلی وجود دارد. به همین منظور وارد سایت اصلی http://stamford.isvalid.us/ مراجعه کرده و کد نوشته شده در بخش هولوگرام دیزل ژنراتور استمفورد را وارد کنید. اگر کد وارد شده با اخطار Invalid مواجه شود به معنای تقلبی بودن محصول است.
گفتیم که روی جعبه هولوگرام سه بعدی قرار گرفته است. هنگامی که از جهت‌های مختلف به هولوگرام نگاه کنید کلمه Stamford را مشاهده خواهید کرد.
از روی ظاهر دستگاه نیز می‌توانید به اصل بودن یا تقلبی بودن آن پی ببرید. درب ژنراتورهای ساخته شده توسط برند استمفورد، دارای کلمه Stamford به صورت برجسته هستند که روی آن‌ها پرس شده است. در حالی که در نمونه‌های تقلبی لبه درب جوشکاری شده است و به صورت خم شده به نظر می‌رسد. در ژنراتورهای اصلی برند استنفورد  تراشه‌ها با ظرافت بیشتری طراحی شده‌اند. رنگی ژنراتور تقلبی به راحتی پاک می‌شود و قرار گرفتن آن در محیط‌های مرطوب منجر به زنگ زدگی بدنه دستگاه می‌شود.  کوپله کردن ژنراتورهای غیراصل به سختی انجام می‌گیرد. زیرا تراشه‌های زمختی برای آن‌ها طراحی شده است. اما در نوع اصلی و برند، جای دست برای کوپله کردن وجود دارد.

1 اسفند 1401
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید