FA

همه چیز درباره دیزل ژنراتور کامینز

کاربرد دیزل ژنراتور کامینز، به عنوان سیستم های برق آماده به کار و اضطراری در سراسر جهان است. خرید دیزل ژنراتور کامینز که قادر به راه اندازی و تحمل بار در کمتر از 10 ثانیه و طی یک مرحله می باشد، به عنوان دستگاهی قابل اطمینان با عملکرد مکانیکی و الکتریکی قابل اعتماد است. این دیزل ژنراتورها در نیروگاه ها، تاسیسات (DG)، بیمارستان ها و مراکز مدیریت نیرو در سایت های تجاری یا صنعتی بزرگ مناسب هستند.

 

cummins disel

 

 

ویژگی ها و مزایای دیزل ژنراتور کامینز

به عنوان یک فناوری پیشرفته، ژنراتورهای دیزلی به روز و مدرن کامینز این مزایای کلیدی را ارائه می دهند:
در دسترس بودن سریع محصول
قابلیت اطمینان اثبات شده و هزینه های پایین چرخه عمر
راندمان بالا و انعطاف پذیری عملیاتی
عملکرد الکتریکی با کیفیت بالا
علاوه بر این، با تجهیزات پیشرفته این ژنراتورها، سوخت رسانی به موتور با بالاترین راندمان انجام می گیرد و اگزوزهای منحصر به فردی برای آنها طراحی شده که انتشار گازهای گلخانه ای را حتی با استفاده در ساعات طولانی در مکان های حساس به محیط زیست، کاهش می دهند.

کاربرد دیزل ژنراتور کامینز براساس محدوده عملکرد

دیزل ژنراتورهای کامبینز 7.5 کیلووات تا 25 کیلوواتی با هوا و مایع خنک کننده ساختار سنتی مقاوم، بادوام و قابلیت اطمینانی را برای کاربردهای مختلف از خانه های سالمندان گرفته تا خدمات بی سیم و برق اولیه برای مکان های دورافتاده یا موقت ارائه می دهند.
در محدوده 35 کیلووات تا 500 کیلووات، مجموعه ژنراتورهای دیزلی کامینز مجموعه وسیعی از ویژگی‌های کاربردی را ارائه می‌دهند که می‌توانند برای کاربرد های خاص، چه در حالت آماده به کار و چه برای تامین برق اولیه، تنظیم شوند.
در محدوده 600 کیلووات تا 2.7 مگاوات، خرید دیزل ژنراتورهای کامینز با سوخت دیزل سخت‌ترین برنامه‌های آماده به کار یا انرژی اولیه شما را برآورده می‌کنند.

کاربرد موتور دیزل ژنراتور کامینز

کاربرد اصلی دیزل ژنراتور کامینز به عنوان تجهیزات مناسب تولید برق است که عمدتاً از "موتور دیزل" به عنوان محرک اصلی برای به حرکت درآوردن ژنراتور برای تولید نیرو استفاده می کند. بنابراین، موتور دیزل بخش بسیار مهمی از کل مجموعه واحدها است. شناسایی مزایا و معایب موتور دیزل هنگام خرید دستگاه برای کاربران بسیار مهم است.

خرید دیزل ژنراتور کامینز

دیزل ژنراتور کامینز، صرفا یک برند یا سازنده خوب نیست، بلکه یک تولید کننده فنی و تخصصی است که دستگاه های پیشرفته با ویژگی های فوق العاده نظیر راندمان بالا، دوام طولانی مدت، مصرف سوخت بهینه و سازگاری با محیط زیست را به بازار عرضه می کند.
برخی از مشتریان به منظور صرفه جویی در هزینه های تولید، حتی خرید دستگاه دیزل ژنراتور دست دوم را به عنوان منبع تغذیه پشتیبان خود به جای ژنراتورهای جدید از برندهای دیگر، خریداری می کنند. چون معتقدند دستگاه های برند کامینز در هر شرایطی ارزش خرید دارند.
هنگام خرید دیزل ژنراتور دست دوم باید به این نکات توجه کنید:
1. در مورد وضعیت تعمیر و نگهداری دستگاه سوال کنید، قطعات مهم را تعویض کرده و تحقیق کنید که چه مشکلاتی در استفاده از آن وجود داشته است.

2. بازرسی‌های چشمی انجام دهید تا از روی علائم و ظواهر مشکلات آن را تشخیص دهید. به عنوان مثال، بینید آیا رنگ بیرونی دستگاه ریخته است، آیا قطعه ای از بین رفته است، و غیره.
3. بلبرینگ ها و بوش ها را تعویض کنید، این کار برای این است که سایر قطعات دیزل ژنراتور کامینز آسیبی نبینند، یاتاقان ها و بوش ها توسط ژنراتور کار می کنند که تست آن دشوار است، بنابراین از نظر ایمنی، تعویض بلبرینگ ها و بوشینگ بهترین راه بعد از خرید دیزل ژنراتور کامینز دست دوم است.
4. جوش کامل را بازرسی کنید، اجزای الکتریکی و سیم‌پیچ کامل را بررسی کنید، آزمایش خرابی عایق سیم را کامل کنید تا مطمئن شوید که مجموعه ژنراتور می‌تواند به طور معمول استفاده شود.
5. از دستگاه تست استفاده کنید و با چرخاندن دقیق میل لنگ، کشیدن فلایویل، راه اندازی دستگاه و ... دیزل ژنراتور دست دوم به دقت بررسی کنید.

مراحل خرید دیزل ژنراتورهای کامینز

برای خرید دیزل ژنراتور جدید و قدیمی کامینز می توانید از متخصصین کمک بگیرید، بازرسی کنید یا روش تست را انجام دهید.

1. از متخصصین کمک بگیرید

متخصصین در مورد زمان خرید دیزل ژنراتور کامینز، نحوه کار موتور دیزل، تعمیر و تعویض قطعات اصلی و مشکلاتی که در حین استفاده رخ داده است، تحقیق می کنند تا درک جامع تری از ژنراتور به دست آورند. سپس با یک جمع بندی کلی می توانند به شما پیشنهاد دهند که آیا کاربرد دیزل ژنراتور کامینز جدید است یا قدیمی و آیای ارزش خرید برای کاربرد موردنظر شما را دارد یا خیر.

2-بازرسی کنید

اگر خودتان می خواهید اقدام به خزید دیزل ژنراتور کامینرز کنید، اول از همه به مدل آن نگاه کنید تا جدید یا قدیمی بودن موتور دیزل را تشخیص دهید سپس بررسی کنید که آیا قطعات آن کامل بدون آسیب دیدگی هستند یا خیر.

3. از دستگاه تست، استفاده کنید.

کاربرد دستگاه تست برای بررسی سالم بودن دیزل ژنراتور کامینز به روش زیر است:
A. میل لنگ را تکان دهید تا پمپ تزریق سوخت، روغن را تامین کند. به عنوان مثال، انژکتور صدای واضحی را منتشر می کند که نشان می دهد هر دو پیستون و انژکتور عملکرد خوبی دارند. اگر صدای غیر عادی در محفظه دنده وجود نداشته باشد، سایش دنده جدی نیست.
ب. سیلندر را تحت فشار قرار دهید. هنگامی که فشار برداشته شود، اگر نیروی برگشت پیستون زیاد باشد، فلایویل به سرعت می چرخد، که نشان می دهد درجه سایش آستر سیلندر، پیستون و رینگ پیستون ناچیز است. در این زمان، مقدار گیج فشار روغن نباید کمتر از 1 باشد.
ج. اگر فلایویل به سمت بالا و پایین تکان بخورد و صدا یا لرزش واضحی نداشته باشد، به این معنی است که شکاف بین شفت اصلی میل لنگ و بوش یاتاقان زیاد نیست. اگر فلایویل چرخانده شود، و صدای کلیک وجود نداشته باشد، به این معنی است که ساییدگی بین ژورنال شاتون میل لنگ و شاتون جدی نیست.
د. راه اندازی مجموعه دیزل ژنراتور نسبتا آسان است، گاز خروجی اگزوز بی رنگ یا خاکستری روشن است، سرعت ثابت است، و صدایی وجود ندارد، که نشان می دهد دستگاه دیزل ژنراتور کامینز در شرایط خوبی قرار دارد.

1 دی 1400
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید