FA

خرید دیزل ژنراتور ولوو و مراحل خرید آن

  • در مقاله حاضر شما را با مراحل خرید دیزل ژنراتور ولوو آشنا می سازیم. بسیار ضروری است که هنگام خرید دیزل ژنراتور به برخی نکات توجه کنید تا خرید مناسب و مقرون به صرفه ای داشته باشید.
    هنگام خرید مولد برق، نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین ژنراتور را برای نیازهای خود دریافت می کنید.
    داشتن موتور کم مصرف CO LOW-
    قابلیت شروع خودکار
    مجهز بودن به استارت برقی
    داشتن نشانگر سوخت و چراغ هشدار کم بودن روغن
    داشتن چندین خروجی
    قابلیت خاموش و روشن شدن اتوماتیک

دیزل ژنراتور های ولوو چگونه کار می کنند ؟

موتور الکتریکی سوخت دیزلی با هدف تولید انرژی می‌ سوزاند سپس ژنراتور، حرکتی که تولید شده را به برق تبدیل می ‌کند. موتور و ژنراتور الکتریکی با یک میل لنگ با هم متصل هستند که موجب می ‌شود انتقال حرکت از موتور به ژنراتور راحت تر انجام شود.
هنگامی که میل لنگ به وسیله موتور به چرخش در می ‌آید به خاطر متصل بودن به ژنراتور، محور اصلی در ژنراتور به چرخش در می‌ آید و این حرکت با سرعت زیاد موجب می‌شود که با چرخش آهنربایی که درون سیم پیچ ژنراتور است نیرو تولید کند.
دیزل ژنراتور های مدرن بر اساس القای الکترومغناطیس کار می ‌کنند. یعنی دارای بار الکترومغناطیسی هستند و جریان بالای بار می ‌تواند موجب حرکت رسانای الکتریکی شود.
این حرکت موجب می‌شود که تفاوت ولتاژی را در انتهای دو سیم و یا رسانای الکتریکی به وجود بیاورد و موجب شود بار الکتریکی جریان پیدا کند و باعث تولید جریان الکتریکی شود.

مراحل خرید دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

برای خرید مولد برق مناسب با نیازهای خود باید به نکات زیر توجه کنید:

نو یا دست دوم

اگر دیزل ژنراتور نو خریداری می کنید به آکبند بودن بسته بندی دستگاه توجه کنید اما از مهم ترین مسائلی که هنگام خرید مدل دست دوم باید در مورد آن بپرسید، قدمت و سن کارکرد دستگاه است. در مورد انواع دست دوم، بررسی فرسودگی قطعات دستگاه از نظر فیزیکی نیز بسیار مهم است.

اعتبار برند

معمولا اگر از برندهای معروفی مانند کامینز، ولوو، پرکینز یا دویتس خرید کنید که دیگران هم استفاده نموده اند در تعمیر و نگهداری آن با مشکلی مواجه نمی شوید.

شرایط فروش و خدمات پس از فروش

اگر بدانید از چه کسی خرید می کنید و آیا در صورت استفاده قبلی به خوبی از دستگاه شما نگهداری شده است یا نه، اطمینان بیشتری خواهید داشت. حتما درباره شرایط فروش، گارانتی، شرایط تعمیر و نگهداری، سرویس های دوره ای و خدمات پس از فروشی که فروشنده پیشنهاد می دهد، تحقیقات لازم را انجام دهید.

سوخت مصرفی

سوخت دیزل ژنراتورها یکی از نکات مهم است. معمولا مصرف سوخت این دستگاه ها بیشتر پروپان و بنزین است. یک دیزل ژنراتور 20 کیلوواتی تقریباً 1.6 گالن در ساعت مصرف می کند. پس هنگام خرید باید به تامین سوخت نیز توجه کنید.

قابل حمل و کانوپی دار

گاهی اوقات برای اینکه افراد غیر مجاز به موتور دسترسی پیدا نکنند و یا برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به موتور که ممکن است بر اثر عوامل جوی و یا نزدیک به منطقه مسکونی باشد و همچنین برای جلوگیری از آلودگی صوتی، می‌بایست از دیزل ژنراتور های کانوپی دار استفاده کرد.
کانوپی ها باید بر طبق هدفی که در نظر دارید و بر اساس ویژگی و مشخصات فنی انتخاب شوند و با مشورت متخصصین این کار، انتخاب شود.


انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار

دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار بر اساس تجهیزاتی که قرار است برق آنها را تامین کنند و فصایی که برای نصب آنها در نظر گرفته شده، انتخاب می‌شوند و ابعاد هر دیزل ژنراتور برای آن محیط به خصوص در نظر گرفته می شود.
دیزل ژنراتور های ولوو در بیمارستان ها، فرودگاه ها، بانک‌ها، مکان های تفریحی، رفاهی، هتل ها و.. مورد استفاده قرار می‌گیرند که بر طبق متراژ و کارایی تجهیزات برقی این مکان‌ها انتخاب می شوند.
دیزل ژنراتور یک دستگاه مستقل است که سوخت دیزلی را به الکتریسیته تبدیل می‌کند اما در حقیقت از دو جز اصلی ساخته شده است که باهم کار می‌کنند. این دو قسمت عبارتند از:
1. موتور الکتریکی
2. ژنراتور
برای انتخاب دیزل ژنراتور مناسب ابعاد کار باید مشخصات فنی آن را بررسی کنید.

مشخصات فنی دیزل ژنراتور ولوو

مصرف سوخت در دیزل ژنراتورهای ولوو بسیار پایین است و باعث می‌شود که در سوخت صرفه جویی شود و همچنین آلایندگی که از اگزوز خارج می‌شود کاهش می یابد.
موتورهای ولوو، دیزلی هستند. دیزل ژنراتور ولوو مصرف سوخت کمتری نسبت به دیزل ژنراتورهای دیگر دارد.
به خاطر اینکه تعدادی سنسور که روی بدنه دیزل ژنراتور و داخل دیزل ژنراتور وجود دارد موجب شده که دیزل ژنراتور ولوو به خوبی محافظت شود.
این ویژگی دیزل ژنراتور مطابق با مدل های اروپایی است. دیزل ژنراتور ولوو به دلیل طراحی مدرنی که دارد معروف است .
همچنین یکی از ویژگی های مهم دیزل ژنراتور ولوو این است که به خاطر داشتن پیستون مدرن و سیلندرهای مدرن خیلی سریع راه‌ اندازي می‌ شود.
در ادامه یکی از پرفروش ترین مدل های دیزل ژنراتور ولوو که تقریبا برای تمام ابعاد کاری مناسب است را به شما معرفی می کنیم:

مشخصات فنی ولوو TAD530GE

این مدل مولد ساخت ولوو دارای توان نامی TAD530GE و حداکثر توان 97 کاوا است. این نوع دیزل ژنراتور شامل 4 سیلندر است که چیدمان و آرایش موتور آن به صورت خطی یا LINE است. این مدل با عایق H پوشانده شده است.
برخی مشخصات فنی آن عبارتند از:
توان نامی 75 کیلووات .
حداکثر توان، 80 کیلووات
قابلیت تزریق مستقیم
گاورنر الکتریکی
دارای موتوی با بیشترین بهره وری که به 88 درصد می‌رسد .
دارای موتور 4 زمانه
دارای یک سیستم تنفس طبیعی

طول عمر یک دیزل ژنراتور چقدر است؟

دیزل ژنراتورها می توانند حداقل 15000 ساعت تا حداکثر 50000 ساعت قبل از نیاز به تعمیر کار کنند. در نهایت طول عمر هر ژنراتور منفرد به عواملی مانند اندازه ژنراتور و اقدامات نگهداری پیشگیرانه بستگی دارد.

آیا 1000 ساعت کار دریک ژنراتور زیاد است؟

بسته به کیفیت موتور، می توان انتظار داشت که یک ژنراتور قابل حمل بین 1000 تا 2000 ساعت دوام بیاورد. ... طول عمر یک ژنراتور قابل حمل در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت یا گرد و غبار زیاد کاهش می یابد، بنابراین مهم است که از نحوه مراقبت و نگهداری مناسب آن اطمینان حاصل کنید.

فروش دیزل ژنراتور ولوو و قیمت های آن

دیزل ژنراتور ها بر اساس میزان برق مصرفی که دارند دارای قیمت های متفاوتی هستند و بهترين قیمت موتور دیزل در ایران با توجه به نوسان قیمت ارز بسیار متغیر است.
قیمت انواع مختلف مولد برق با توجه به اعتبار سازندگان بزرگ تعیین می شود و با استفاده و تکیه بر دانش متخصصان مجرب ما، می ‌توانید انواع دیزل ژنراتور ها را با بهترین قیمت تهیه کنید.
بنابراین برای خرید بهترین دیزل ژنراتور ولوو به سایت ما رجوع نموده و با دریافت مشاوره از متخصصان، این محصولات را با مناسب ترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

4 اسفند 1400
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید