FA

5 نکته مهم در خرید دیزل ژنراتور که باید در نظر بگیرید

خرید دیزل ژنراتورها که ضربان قلب سایت‌های ساختمانی و پروژه های زیربنایی و فضای باز در سراسر دنیا هستند، باید با دقت کافی انجام شود.

اگر خواهان خرید دیزل ژنراتور هستید باید بدانید که از آن برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌شود و در صورت قطع برق و یا مکان‌هایی که ارتباطی با شبکه های برقی وجود ندارد می‌توانید از دیزل ژنراتور خود به عنوان منبع تغذیه اضطراری استفاده کنید.

دیزل ژنراتور انواع مختلفی دارد و در طرح ها، اندازه‌ها و مدل‌های مختلف موجود است. حال با توجه به تعداد نوع و طراحی دیزل ژنراتورها شما باید با شناخت نوع نیازهای خود قبل از خرید این محصول چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

خرابی ژنراتور می‌تواند برای شما باعث از دست دادن سرمایه، کاهش تولید، دستمزد و چندین و چند زیان دیگر شود. بنابراین قبل از خرید دیزل ژنراتور باید این پنج عامل را در نظر بگیرید:

1. هزینه خرید دیزل ژنراتور

به طور کلی شما باید بدانید که این نوع دستگاه‌ها اندکی گران هستند. در مرحله اول شما باید دیزل ژنراتوری تهیه کنید که کیفیت آن بتواند نوع نیاز شما را برآورده سازد و همچنین این نکته را در نظر بگیرید که اگر دیزل ژنراتور بی‌کیفیت و ارزانی تهیه کنید ممکن است بعد از مدتی خراب شود و باز هم هزینه اضافی برای شما بتراشد.

پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر در همین ابتدای کار دیزل ژنراتوری متناسب با کار خود و با کیفیتی قابل قبول تهیه کنید دیگر در ادامه مجبور به پرداخت هزینه‌های تعمیر و یا تعویض نمی‌شوید. به طور کلی لازم است که بدانید که دیزل ژنراتورهایی از۱۵۰ کیلو وات به بالا هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر این محصولات دارند.

2. میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور

مصرف سوخت یکی از مهمترین مواردی است که باید حتماً به هنگام خرید دیزل ژنراتور آن را بررسی کنید. شما باید از فروشنده اطلاعات کاملی در خصوص مصرف سوخت ژنراتور در ساعت و کیلو ولت آمپر و همچنین بازده سوختی آن دریافت کنید. البته به لطف طراحی‌ها و نوآوری های جدید در خصوص بهره‌وری انرژی این نوع دستگاه‌ها امروزه ژنراتور‌هایی با مصرف سوخت بسیار پایین نسبت به سال‌های قبل تولید شده است. این تجهیزات جدید می‌توانند با مقدار سوخت مشخصی بیشتر از مدلهای قدیمی کار کنند و از نظر اقتصادی کاملاً برای یک تجارت به صرفه هستند.

با این حال این نکته را در نظر بگیرید که سوخته ژنراتورهای مختلف با یکدیگر فرق می‌کند و حتی سوخت مصرفی آنها نیز می تواند گران باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید هرگونه ژنراتور ابتدا موارد مربوط به مصرف سوخت آن را بررسی کنید همچنین بدانید که مدولار بودن دستگاه می‌تواند به بهره وری سوخت آن کمک کند.

3. اندازه دیزل ژنراتور برای حمل و نقل

این مورد به این جهت در خرید این نوع دستگاه‌ها اهمیت دارد که شما به عنوان یک خریدار باید بدانید که آیا می‌توانید این دستگاه‌ها را بر روی یک کامیون یدک بکشید یا نه . نکته دیگر این است که شما باید ژنراتور را در اندازه‌ای تهیه کنید که بتوانید آن را در مکانی که برای آن در نظر گرفته‌اید جا دهید پس از این جهت سایز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

4. سر و صدای دیزل ژنراتور

شما باید بدانید که بعضی از این دستگاه‌ها سر و صدای بسیار زیادی دارند که خود می‌تواند یک مشکل بسیار جدی باشد. اما اگر با این مسئله خیلی مشکل دارید باید بگویم که امروزه دیگر دیزل ژنراتورهای طراحی شده است که فناوری جذب صدا دارند و صدای تولیدی توسط آن‌ها بسیار کم است.

5. سیستم‌های کنترلی و مدیریت نیرو

یک سیستم کنترلی باید ویژگی‌های متنوعی را به شما ارائه دهد. به عنوان مثال باید توانایی راه اندازی و برنامه ریزی دستگاه از راه دور، نمایش هشدارها، نمایش کمبود سوخت و قابلیت تجزیه و تحلیل بسیاری از داده‌ها را داشته باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا ضمن ارائه یک نمای کلی و ارزشمند از روند کارایی دستگاه خود بتوانید تمامی امور را مدیریت کنید. این روزها بسیاری از ژنراتورها به سیستم‌های مدیریت انرژی pms مجهز شده‌اند. ‏pms ابزاری برای بهینه سازی مصرف سوخت و عملکرد ژنراتورها است که می‌تواند عملکرد دستگاه شما را به طور کلی افزایش دهد.

11 دی 1399
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید