FA

دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست و هزینه های آن به چه عواملی بستگی دارد؟

دیزل ژنراتور کوپله فابریک اصطلاحی است که در این مقاله قصد داریم شما را با آن آشنا کرده و هر آنچه که لازم است د ر مورد آن بدانید را برای شما ذکر خواهیم کرد. همان طور که می دانید دیزل ژنراتور یک دستگاه است که با استفاده از آن برق تولید می شود و عملیات خاصی در کشور های مختلف روی آن انجام شده و با اصطلاحات مختلف نام برده می شود مانند دیزل ژنراتور کوپله در ایران و دیزل ژنراتور کوپله فابریک در شرکت های خارجی.

دیزل ژنراتور کوپله فابریک چیست؟

دیزل ژنراتور کوپله فابریک به دیزل ژنراتور هایی گفته می شود که در آن ها عمل اتصال موتور به ژنراتور بر روی شاسی در کشور های خارجی و توسط شرکت های خارجی انجام می گیرد به عبارتی دیگر به دیزل ژنراتوری که عملیات کوپله آن در هر کشوری به جز کشور عزیزمان ایران انجام شود دیزل ژنراتور کوپله فابریک می گویند. در ایران نیز عملیات کوپله کردن ژنراتور ها در بعضی از شرکت ها انجام می شود که در این صورت به آن دیزل ژنراتور کوپله می گویند.

اصطلاح کوپله فابریک به چه معنا است؟

اصطلاح کوپله فابریک که در بازار دیزل ژنراتور مطرح است به معنی انجام فرایند بستن دیزل ژنراتور در کارگاه ها و کارخانه های خارج از ایران است ولی این موضوع الزاما به معنای بالاتر بودن کیفیت دستگا های کوبله فابریک نسبت به دیزل ژنراتورهای کوپله در ایران نیست و ممکن است که دیزل ژنراتور های کوپله شرکت های ایرانی در مواردی دارای کیفیت بیشتری نیز باشند.

کدام کشورها تا کنون از اصطلاح دیزل ژنراتورهای کوپله فابریک استفاده کرده اند؟

افتخار کوپله فابریک ها در گذشته متعلق به کشور های اروپایی و آمریکایی بوده است اما با گذشت زمان و طی سال های اخیر کشورهای غیر اروپایی از جمله کشور های آسیایی مانند افغانستان، ترکیه، لبنان و کشور های بسیار دیگری اقدام به بهره بردن از کلمه کوپله فابریک در مورد دیزل ژنراتورها در بازار ایران شده اند.

هزینه های دیزل ژنراتورکوپله فابریک به چه عواملی بستگی دارند؟

در خرید دیزل های کوپله فابریک مهم ترین مسئله شرکت هایی است که با داشتن سابقه بالا و درخشان خدمات؛ ارائه شده خود را ضمانت کنند که این مسئله می تواند در میزان هزینه حاصل از خرید آن ها نیز موثر باشد به علاوه موارد زیر در قیمت و هزینه دیزل ژنراتور ها تاثیر دارند.

  1. 1- ضخامت شاسی فولادی و فریم تابلو دیزل ژنراتور
  2. 2- نوع رنگ به کار رفته در قسمت شاسی و تابلو
  3. 3- نوع لرزه گیرها
  4. 4- نوع قطعات مصرفی تابلو مانند برد کنترل دیزل ژنراتور، کلید اتوماتیک، رله ها و نشانگرها
  5. 5- دقت در واسطه سازی، نصب واسطه و کوپلینگ دیزل ژنراتور
  6. 6- نوع سیم و سیم کشی موتور دیزل ژنراتور
  7. 7- نوع و ضخامت ورقه به کار رفته در شاسی متناسب با وزن دیزل ژنراتور
  8. 8-استفاده از نوع گلندر های مقاوم به نفوز آب و گرد و غبار جهت حفاظت از تابلو ژنراتور و قسمت های الکتریکی آن

مقایسه دیزل ژنراتور کوپله فابریک و دیزل ژنراتور کوپله در چند مورد

همان گونه که دربخش بالا گفتیم دیزل ژنراتورکوپله فابریک ساخت کشور های خارجی و دیزل ژنراتور کوپله ساخت کشور عزیزمان ایران است حال در این بخش قصد داریم به شما ثابت کنیم که در موارد بسیاری ژنراتور کوپل ایران ما نسبت به ژنراتور کوپل فابریک کشور های خارجی دارای کیفیت ها و ویژگی ها و برتری های زیر است

1- تعداد ضربه گیر های زیر شاسی

مقایسه یک نوع از انواع ژنراتور کوپل به نام پایور که ساخت کشور عزیزمان ایران است با نوعی از دیزل ژنراتور های کوپله فابریک نشان داد که تعداد ضربه گیرهای موجود در زیر شاسی پایور 4 عدد است که در مقایسه با دیزل ژنراتور کوپله فابریک 1 عدد بیشتر است که این یک برتری است.

2- لوله بخار

در دیزل ژنراتور کوپله پایور ایرانی؛ لوله بخار به بیرون از دستگاه کشیده شده است تا بخار حاصل به بیرون تخلیه شود اما در دیزل ژنراتورکوپله فابریک مورد مقایسه؛ لوله بخار در داخل دستگاه جای گرفته است که این نسبت به ژنراتورکوپله نشانه کیفیت پایین تر آن است.

3- صدا ایجاد شده در محیط یکسان

در دیزلژنراتور کوپله پایور صدا ایجاد شده در محیط یکسان نسبت به دیزل ژنراتور کوپله فابریک مورد مقایسه؛ بسیار کمتر بوده و حداکثر 60 دسی بل است در صورتی که در دیژل ژنراتور کوپله فابریک به 80 دسی بل نیز می رسد.

4- قلاب بلند کردن دستگاه

در دیزل ژنراتور کوبله پایور قلاب بلند کردن دستگاه در قسمت بالای دستگاه قرار گرفته است که این مسئله باعث می شود راحت تر بتوان دستگاه را جا به جا و حمل کرد اما در دیزل ژنراتور کوبله فابریک قلاب بلند کردن دستگاه در قسمت پایین آن قرار گرفته است که این به نوبه خود کار جابه جایی و نقل دستگاه را برای ما سخت تر کرده است.

1 اردیبهشت 1400
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید