FA

محل‌های نصب دیزل ژنراتور

هنگامی که یک ژنراتور آماده به کار جدید خریداری می‌کنید، باید بدانید که کجا می‌خواهید آن را نصب کنید. در هنگام انتخاب یک محل نصب برای ژنراتور خود، نکات خاصی را باید در نظر گرفت. همیشه خوب است که هنگام انتخاب مکان با نصب کننده دیزل خود مشورت کنید. یک نقطه خوب جایی است که مولد بتواند بدون خطر بهینه و کارآمد کار کند.

چرا محل نصب مهم است؟

انتخاب مکان ایده‌آل برای هر نوع ژنراتور به چند دلیل حیاتی است. اول، همه انتخاب مکان‌ها باید بر روی رعایت مقررات محلی، باشد تا اطمینان حاصل شود یعنی محل نصب دیزل ژنراتور مهم است. سپس، عملکرد سیستم را در نظر بگیرید. مکان نامناسب می‌تواند کارایی سیستم را کاهش دهد، مکان نامناسب می‌تواند گردش کار مکان را مختل کند یا مواردی از خرابی احتمالی یا عملکرد ضعیف را به وجود بیاورد، در این صورت که عملیات نصب به پشتیبانی نیاز دارد. محل ایده‌آل برای دیزل یا ژنراتور، محلی است که عملیات را ساده کرده و عملکرد مکان را افزایش دهد.

نکات کلیدی:

1- در محیط داخلی در مقابل فضای باز

گزینه‌هایی برای مکان یابی ژنراتور در داخل و خارج وجود دارد، اما این بدان معنی نیست که هر یک از گزینه‌ها برای مکان شما مفید است. به عنوان مثال، فضای موجود را در نظر بگیرید. قرار دادن یک ژنراتور در داخل خانه، آن را نزدیک به محل مورد استفاده قرار می‌دهد، اما همچنین فضای با ارزش داخل خانه را اشغال می‌کند که ممکن است برای سایر نیازها بهتر استفاده شود. همچنین باید فاصله اطراف ماشین آلات و ژنراتور را در نظر بگیرید. علاوه بر این، محل نصب دیزل ژنراتور باید از دستورالعمل‌های خاصی که سازنده ژنراتور درخواست می‌کند، برخوردار باشد. این مورد نیاز جریان هوا در فضا را شامل می‌شود. باید جنبه‌های ایمنی و امنیت را در نظر بگیرد.

ژنراتورهای فضای باز نیز نیازهای خاصی دارند. این شامل، به عنوان مثال، محدودیت‌های صدا و لرزش، عوامل پاکسازی و عوامل محیطی مانند باد است. قابلیت دسترسی به مکان می‌تواند در برخی از برنامه‌ها نیز نقش داشته باشد. ژنراتورهایی که در محفظه‌های محافظت کننده از هوا قرار دارند برای نصب در فضای باز طراحی شده‌اند.

2- مکان را انتخاب کنید

ژنراتور شما باید در منطقه‌ای واقع شود:
  • سازگار با کد نصب دیزل باشد
  • قابل دسترسی برای نگهداری
  • نزدیک منبع سوخت و اتصال الکتریکی
  • دور از پنجره‌ها، درها و منابع آب
  • خارج از راه آب و برق
  • پاک و تمیز کردن از هر طرف (از جمله در بالا)
  • مطابق با طراحی خانه یا سایر مقررات محله

ژنراتور شما باید به یک سوئیچ انتقال متصل شود تا برق را دوباره به شبکه منتقل نکند. مکان سوئیچ انتقال را بر اساس محل تولید کننده، قابلیت دسترسی و سیم کشی منزل انتخاب کنید.

لیست بررسی نصب ژنراتور شما باید شامل تعیین محل منبع سوخت شما، به احتمال زیاد مخزن یا خط لوله تحویل موجود باشد. هرچه سوخت شما به ژنراتور نزدیکتر باشد هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. در مورد ذخیره سوخت باید با محل‌های محلی مطابقت داشته باشید.

با توجه به رابطه بین ژنیت و دیواره یا مرکز ستون، و رابطه بین ژنس و ژنس دیگر، خطوط عمودی و افقی محل باید نصب شود و ژنراتور با توجه به ابعاد رابطه ژن و دیوار یا مرکز ستون قرار گیرد. انحراف مجاز بین مرکز مجموعه ژنراتور و مرکز دیوار یا ستون 20 میلی‌متر است و تحمل بین واحد و واحد 10 میلی‌متر است.

3- یک لنت بتونی بریزید

ژنراتور شما باید روی یک بالشتک بتونی قرار بگیرد. این امر باعث می‌شود که در هنگام آب و هوای نامناسب یا بلایای طبیعی بالاتر از آب ایستاده قرار گرفته و در جای خود لنگر بیاندازد.

4- ژنراتور را وصل کنید

پس از اتصال ژنراتور به لنت بتونی، می‌توان از طریق سوئیچ انتقال به منبع سوخت و خانه شما متصل شود. این کارها باید توسط نصاب یا یک لوله کش و برق انجام شود. وقتی ژنراتور شما متصل است، تمام زباله‌ها را از فضای اطراف تمیز کنید و ژنراتور را به گونه‌ای محصور کنید که برای آب و هوای شما منطقی باشد. این احتمالا به معنای محافظت از حمله‌ی جوندگان است.

5- بازرسی نهایی

نصب کننده شما باید تمام اتصالات جدید و همچنین سطح روغن و سوخت را بررسی کند. سپس، ژنراتور شما آماده برای استفاده خواهد بود.

26 آبان 1399
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید