FA

آینده دیزل ژنراتور در ایران

آینده صنعت دیزل ژنراتور در ایران امیدوار کننده است زیرا با توجه به این که دست کم 20 شرکت اروپایی بعد از برجام و تحریم ها برای صادرات محصولات خود به ایران نمایندگانی فرستاده اند این مسئله خود نشانه از بین رفتن یا به حداقل رسیدن موانع موجود بر سر راه تجارت کشور های خارجی با ایران است که این به نوبه خود بر صنعت دیزل ژنراتور در کشور نیز سهم قابل توجهی خواهد داشت.

تعریف دیزل ژنراتور و ساختاری آن

دیزل ژنراتور از وسایلی است که شرکت های تجاری و صنایع مختلف از آن به عنوان یک ابزار پشتیبان هنگام قعطع برق استفاده می کنند همچنین می توان گفت که بعضی از این نوع از دیزل ها نیروی برق را در خود ذخیره کرده و بدون متصل به شبکه برق نیز به عنوان مولد ذخیره آن مورد استفاده قرار می گیرند.
 دیزل ژنراتورها از عوامل مهم در پیشبرد اهداف صنعتی هستند واز عناصر حیاتی در صنعت نفت، معادن، ساختمانی و غیره منظور می شوند. درساختار دیزل ژنراتور ها یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی که نقش آن تبدیل انرژی الکتریکی است دیده می شود که به صورت کاملا حرفه ای ساخته شده است.

هم اکنون صنعت دیزل ژنراتور در ایران چگونه پیش می رود؟

در رابطه با سوال فوق باید گفت که با توجه به تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا بر ضد کشور عزیزمان ایران صنعت دیزل ژنراتور خوشبختانه در حال شکوفایی است هر چند که این شکوفایی کم است ولی باز امیدوار کننده است چرا که بسیاری از شرکت های خارجی در دوران کمتر شدن تحریم تمایل به برقراری ارتباط با شرکت های ایرانی در رابطه با تولید و صادر دیزل ژنراتور دارند. تمایل شرکت های اروپایی برای ورود به بازار ایران دارای دو تاثیر مثبت بر صنعت ایران از جمله صنعت دیزل ژنراتور است که درزیر آن ها را بیان می کنیم.

1- با ورود محصولات متنوع با ساختار ماهیت مناسب شاهد بالا رفتن سطح کیفیت این محصول خواهیم بود کم کم محصولات آسایی و ایرانی جای محصولات خارجی و اروپایی را خواهد گرفت.

2- هر چند تحریم ها ضرر بسیاری داشتند اما باعث شدند که بسیاری از شرکت های داخلی با اتکا به نیروهای تحصیل کرده و جوان بر میزانی از مشکلات فایق آیند و حتی بسیاری از شرکت ها این محصولات و وسایل برقی از جمله دیزل ژنراتور برای ایجاد و ذخیره برق را تولید کنند.

راه هایی برای قوی ترکردن صنعت دیزل ژنراتور در کشور

لازم است که برای جلوگیری از اجبار به واردات محصولاتی مانند دیزل ژنراتور مردم کشور عزیزمان دست به دست هم داده و تمام تلاش خود را برای پیشرفت کشور در تمام زمینه ها از جمله صنعت تولید دیزل های ژنراتور به کار گیرند که در زیر چند راه حل ارائه داده شده است.

1- خرید و حمایت از محصول داخلی

غفلت از تولیدات داخلی و عدم حمایت از آن ها در کنار رشد رقبای خارجی؛ باعث خواهد شد که صنعت کشور از جمله صنعت دیزل ژنراتور دچار شکست شود بنابراین هر یک از ما می توانیم با حمایت از محصولات داخلی و تهیه و استفاده از آن ها جلوی این اتفاق ناگوار را بگیریم. در نتیجه مانع از واردات این محصول با هزینه بیشتر شویم.

2- به کار گیری جوانان توانا در این زمینه و حمایت از آن ها

برای پیشرفت هر کسب و کاری نیاز به افراد مجرب، متخصص و کاردان است و در کشور عزیزمان جوانان بسیار تحصیل کرده و کاردانی وجود دارند که باید به آن ها توجه شده و امکانات لازم را برای پیشبرد هدف آن ها مهیا کرد و بدون تردید افرادی در زمینه تولید قعطات دیزل ژنراتور ها و ارائه خدمات دیگر در این مورد وجود دارند.

3- صادر کردن محصول هر چند اندک

یکی از کشور های همسایه و نیازمند به تولید برق کشور عراق است که کشور ما در مواردی به صادر محصولاتی به آن از جمله دیزل های ژنراتور اقدام می کند که این ارتباط هم به سود کشور عراق و هم به سود صنعت دیزل ژنراتور برای کشور عزیزمان ایران خواهد بود.

چکیده مطلب

در این مقاله با توجه به امکانات و شرایط موجود آینده صنعت دیزل ژنراتور در کشورمان را برای شما پیش بینی کرده ایم که در ابتدا تعریف کلی از این صنعت کرده و اجزای دیزل ژنراتور را نام برده ایم و سپس برای شما توضیح داده شده است که هم اکنون این صنعت چگونه پیش می رود چند راه برای قوی تر کردن آن را به شما پیشنهاد کرده ایم.

14 دی 1399
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید