FA

چه تفاوتی بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی وجود دارد؟

تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی در نحوه عملکردها غیر متشابه قابل توجه بین ژنراتورهای معمولی و ژنراتورهای اینورتر را توضیح می دهد. یک ژنراتور معمولی برق تولید می کند، در حالی که اینورتر برق را از یک منبع DC ثابت می گیرد و از یک ریزپردازنده برای تبدیل DC به AC استفاده می کند.

تفاوت های بین ژنراتور اینورتر و یا ژنراتور معمولی

انتخاب شما ممکن است به آنچه برای شما تأمین می­کند خلاصه شود. بسیاری از ملاحظات مهم دیگر در تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی وجود دارد که شما باید از جمله بودجه خود به آنها توجه کنید. ژنراتورهای معمولی از نظر اندازه و وزن، کیفیت انرژی، زمان کار، سطح سر و صدا، قدرت و قیمت با ژنراتورهای اینورتر تفاوت قابل توجهی دارند. بیایید به این شباهت ها نگاه کنیم:

تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی از لحاظ اندازه و وزن

ژنراتورهای اینورتر به طور کلی کوچک و سبک هستند. آنها بسیار قابل حمل هستند و دور از دسترس نیستند. شما به راحتی می توانید یک ژنراتور اینورتر را در ماشین خود حمل کنید.

ژنراتورهای معمولی کاملا حجیم و سنگین هستند. برای جابجایی مجدد آنها، به یک قاب و چرخ فلزی بزرگ احتیاج دارید. در حالی که از نظر فنی قابل جابجایی هستند، ژنراتورهای معمولی فاقد فاکتور راحتی هستند که در ژنراتورهای اینورتر مشاهده می کنید.

از بین این سه، به دلیل داشتن کابین صوتی که آن را محصور کرده است، یک ژنراتور ساکت و خاموش احتمالاً بزرگترین حالت برای کار با آن است.

تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی از لحاظ راندمان سوخت و زمان کارکرد

زمان کارکرد یک ژنراتور با توجه به اندازه مخزن سوخت تعیین می شود. طراحی های متداول بزرگ هستند و بنابراین می توانند یک مخزن قابل توجه سوخت را در خود جای دهند. این بدان معنی است که آنها مدت زمان نسبتاً طولانی دارند. ژنراتورهای اینورتر جمع و جور و سبک هستند، به این معنی که نمی توانند مخزن بزرگ سوخت را در خود جای دهند و بنابراین مدت زمان کار آنها کوتاه تر است.

یکی دیگر از تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی به این اشاره می­توان کرد که ژنراتورهای اینورتر از فناوری استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد دور موتور را به طور خودکار تنظیم کنند تا فقط نیروی مورد نیاز تولید شود. آنها استفاده بهتری از سوخت می کنند که می تواند تا 40 درصد افزایش یابد. ژنراتورهای اینورتر در واقع حدود 20 درصد کارآمدتر از نمونه های معمولی هستند. بازده بالا همچنین به این معنی است که اینورترها میزان انتشار اگزوز کمتری را تولید می کنند. ژنراتورهای معمولی بدون در نظر گرفتن بار در 3600 دور در دقیقه کار می کنند.

تفاوت میزان سر و صدای ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

ژنراتورهای اینورتر با موتورهای بی صدا، صدا خفه کن های ویژه داخلی و فن آوری کاهش صدا طراحی شده اند که باعث کاهش صدا در سطح بسیار پایین می شوند. توانایی مدل های اینورتر در تنظیم توان تولید شده با استفاده از ریزپردازنده ها، امکان پس زدن گاز در هنگام نیاز به موتور را فراهم می کند، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش قابل توجه صدا می شود. ژنراتورهای اینورتربه اندازه صدای مکالمه افراد کم است.

موتور یک دیزل ژنراتور معمولی با سرعت ثابت، که به این معنی است که موتور هنگام سنگین شدن بار گاز بیشتری می گیرد و آن را بسیار پر سر و صدا می کند. مدل های قدیمی می توانند به اندازه اره برقی سر و صدا ایجاد کنند. در تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی باید گفت ژنراتور اینورتر به دلیل محفظه صوتی که باعث ضعف صدا می شود، دامنه صدای کمتری یا دسی بل تولید می کند.

تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی در حداکثر توان خروجی

شما می توانید یک ژنراتور معمولی یا خاموش را با درجه قدرت از 500 وات تا 50 هزار وات و بالاتر تهیه کنید. در صورت نیاز به مقدار زیادی نیرو، آنها بهترین گزینه هستند. ژنراتورهای اینورتر قدرت کمتری دارند، به این معنی که حداکثر امکانات خروجی آنها محدودتر است. مدل های موجود دارای درجه بندی 1000 تا 4000 وات هستند. بنابراین برای تأمین برق جوشکار خود روی یک مولد اینورتر حساب نکنید.

تفاوت کیفیت برق تولید شده بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی

موتور یک ژنراتور اینورتر به یک دینام کارآمد متصل است، دستگاهی که برق AC تولید می کند. یکسو کننده برق AC را انتخاب کرده و آن را به برق DC تبدیل می کند. خازن ها قبل از اینکه دوباره به برق خالص تبدیل شود، آن را صاف می کنند. ژنراتورهای اینورتربدون در نظر گرفتن دور موتور می توانند قدرت پاک AC ثابت و قابل اطمینان تولید کنند.

با استفاده از ژنراتورهای معمولی، خروجی دینام بدون پردازش مستقیماً به بار متصل می شود. این بدان معنی است که کیفیت توان تولید شده در مقایسه با نمونه های مشابه اینورتر بسیار پایین است.

امروزه بسیاری از محصولات الکترونیکی از انواع ریزپردازنده ها استفاده می کنند. به عنوان مثال می توان به تلفن، کامپیوتر، چاپگر، دستگاه پخش DVD، لوازم آشپزخانه، تلویزیون و سایر موارد اشاره کرد. این ریزپردازنده ها به راحتی تحت تأثیر کیفیت توان مصرفی خود قرار می گیرند. این امر باعث می شود در مقایسه تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی ژنراتور اینورتر برتری محصولاتی باشد که نیاز به قدرت پاک دارند.

تفاوت بین ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی از لحاظ قیمت

یک تفاوت بین قیمت دیزل ژنراتور اینورتر و ژنراتور معمولی این است که مولد اینورتر می تواند دو تا هشت برابر هزینه بیشتری نسبت به یک ژنراتور معمولی داشته باشد. فناوری پیشرفته به کار رفته در سیستم 3 فاز و یکسوسازها و اینورترهای کنترل شده توسط ریزپردازنده باعث می شود قیمت بالاتر از قیمت معمولی آنها باشد. ژنراتورهای معمولی نه تنها ارزان ترند بلکه برای تعمیر هزینه کمتری نیز دارند.

9 اسفند 1399
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید