FA

تست کیفیت ساخت اتاق دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور سایلنت در واقع به دیزل ژنراتور هایی گفته می شود که برای جذب و کاهش دادن صدای خروجی از کانوپی سایلنت به کار گرفته می شود. کانوپی سایلنت یا کاور دیزل ژنراتور با در نظر گرفتن ابعاد و توان انواع دیزل ژنراتور در انواع مدل تولید می شوند.

کانوپی در حقیقت همان کلمه Canopy به مفهوم سایبان و Silent نیز به معنای بی صدا است.

کانوپی سایلنت در واقع یک اتاقک فلزی و در برخی موارد کامپوزیتی می باشد که دیزل ژنراتور را شامل می شود به گونه ای که صدای آن را جذب می کند. کاور دیزل ژنراتور کامپوزیتی فقط توسط بعضی از شرکت ها مثل FG Wilson در سایزهای کوچک ساخته و تولید می شوند.

کانوپی های سایلنت دیزل ژنراتور ابعاد مختلف و کیفیت کاملا متنوعی دارند. لازم به ذکر است که دیزل ژنراتور های دارای کانوپی سایلنت با نام دیگر یعنی دیزل ژنراتور سایلنت یا بی صدا نیز شناخته می شود.

کیفیت ساخت دیزل ژنراتور سایلنت

بهترین و مناسب ترین راه جهت بررسی کیفیت صدای خروجی دیزل ژنراتور، به کارگیری دستگاه صوت سنج است. علاوه بر این مورد، جهت ساخت و تولید هر گونه پوشش دیزل ژنراتور شرایط خاصی مورد نیاز می باشد.

در این قسمت از مطلب به بررسی عوامل مهم و تاثیرگذار بر کیفیت پوشش دیزل ژنراتور به شکل مختصر می پردازیم.

ماهیت مهم و اساسی پوشش دیزل ژنراتور جذب نمودن صدای دیزل ژنراتور و پس از آن محافظت و مراقبت از دیزل ژنراتور در مقابل شرایط محیطی و جوی مانند باران و گرد و غبار است. گفتنی است که با توجه به نکته بیان شده در بالا، به آسودگی می توان کیفیت کاور دیزل ژنراتور را با کمک دستگاه صوت منبع بررسی کنید.

برای این کار تنها نیاز است که دیزل ژنراتور را روشن کنید و سپس میزان شدت صدا را در فاصله و زوایای متفاوت دیزل ژنراتور اندازه گیری کنید. با در نظر گرفتن این موضوع که ماهیت اصلی پوشش دیزل ژنراتور جذب نمودن صدای دیزل ژنراتور می باشد، باید بگوییم هر گونه عاملی که به این مسئله کمک کند، می تواند موثر واقع شود.

جهت ورود و خروج هوا در اتاقک ژنراتور برق

موضوع دیگری که بایستی به آن اشاره کنیم این است که داکت های ورودی هوا بایستی به صورتی باشند که هوای وارد شده به اتاق دیزل ژنراتور نخستین بار از روی ژنراتور عبور کند و پس از آن از روی موتور دیزل و در مرحله آخر از سمت دیگر کانوپی (رادیاتور دیزل ژنراتور)، خارج شود.

این شیوه استاندارد خنک سازی به خاطر پایین تر بودن میزان دمای ژنراتور در مقایسه با موتور دیزل انجام می گیرد.

گفتنی است که علاوه بر داکت های ورودی هوا در طرف ژنراتور، چند عدد از این داکت ها با ساختار بیان شده در بالا در طرفین و در برخی موارد بر روی درب های اتاق دیزل ژنراتور تعبیه می شوند. دقت نمایید که سایز و ابعاد این داکت ها بایستی کاملا متناسب با میزان هوای مصرفی دیزل ژنراتور محاسبه شود.

میزان Mass Flow Rate یا به عبارتی دبی هوای مصرفی دیزل ژنراتور را می توانید با مطالعه اطلاعات فنی آن ها به دست آورید. در ادامه مطلب به سایر مشخصات عمومی کانوپی دیزل ژنراتور سایلنت اشاره شده است.

نکته مهم دیگر که در زمان تهیه نمودن دیزل ژنراتور سایلنت باید مورد توجه قرار گیرد، جنس و کیفیت قفل های استفاده شده می باشد. قفل هایی که به طور کلی از فلز ساخته شده اند نسبت به سایر قفل ها در اولویت می باشند.

قلاب تک نقطه ای جهت جابجایی راحت دیزل ژنراتور:

از دیگر موارد کمک کننده و موثر در جابجایی دستگاه از یک منطقه به منطقه دیگر، وجود قلاب تک نقطه ای می باشد. این مسئله موجب راحت نمودن جابجایی دستگاه در مقایسه با قلاب های چهار نقطه ای می شود، قلاب هایی که استفاده از آن ها بر روی دیزل ژنراتورهای قدیمی تر رایج بوده است.

 

اتاق دیزل ژنراتور

 

نکات و جزئیات اتاق دیزل ژنراتور چیست

اتاق دیزل ژنراتور: قبل از اقدام جهت خرید ژنراتور ، مطمئن شوید که کلیه نیازهای یک اتاق دیزل ژنراتور با اندازه ی استاندارد و ایمن را با استفاده از راهنمایی های زیر تهییه کنید :

قابلیت دسترسی و نگهداری به برق

بیشتر ژنراتور ها فقط برق لازم را برای ادامه فعالیت شغلتان در همان لحظه ی  قطعی برق تأمین می کند. اما شما همیشه برای نگهداری و بازرسی روزمره به ژنراتور نیازخواهید داشت. مطمئن شوید که جزئیات و متریال اتاق ژنراتور شما بدرستی ساخته شده است تا بتواند تمام نیاز های شما را بر آورده کند. یکی از نکات مهم تعمیر و نگهداری منظم است که اطمینان را به شما می دهد که دیزل ژنراتور شما تا حد امکان جهت تولید برق قابل قابل استفاده است. و باعث می شود تا رضایت شما و تجارت شما حفظ شود.

هنگام خرید دیزل ژنراتور ، مهم است که شما هر نوع کار لازم برای تعمیر و نگهداری و یا به روز رسانی ها را در نظر داشته باشید برای مثال باید طراحی ارتفاع اتاق دیزل ژنراتور جهت تعمیرات ژنراتور به فضای کافی نیاز دارد را در نظر بگیرید تا اجزای اصلی باز شوند و با سهولت جایگزین شوند.

نکات درباره ی تهویه اتاق دیزل ژنراتور

ژنراتورها برق زیادی را برای فعالیت شما تأمین می کنند. اما این فعالیت ها زیاد باعث گرم شدن خواهد شد. تهویه مناسب و جریان هوا برای این دستگاه ها بسیار امر حیاتی خواهد بود. پس باید از وجود جریان هوای کافی برای خنک کردن فرآیند احتراق موتور و بیرون کردن گرمای تولید شده در حین کار اطمینان حاصل کنید. طبق کاتالوگ دیزل ژنراتور جریان هوای مورد نیاز دیزل ژنراتور را باید در دست سیستم تهویه قرار بگیرد.
کنید.

برای نگه داشتن دیزل ژنراتور در شرایط کاری مناسب ، اتاق ژنراتور شما به هوای تمیز و خنک و درحال گردش در اطراف دیزل ژنراتور نیاز دارد. مقدار دقیق هوای مورد نیاز برای خنک کردن سیستم بسته به ژنراتوری که استفاده می کنید دارد و میزان ان متفاوت خواهد بود. 

اتاقک سایلنت و یا صداگیر دیزل ژنراتور

اتاق سایلنت و لرزه گیر دیزل ژنراتور به دلیل این استفاده می شود که بعضی از ژنراتورها صدای بلندی را بوجود می آورند که این اتاق ها صدای دیزل را می گیرد، ژنراتورها گاهی اوقات می توانند صداهای زیادی ایجاد کنند که ممکن است برخی از محیط ها را با صدای خود مختل کند. ابعاد استاندارد یک اتاق دیزل ژنراتور مناسب برای به حداقل رساندن اختلالاتی که این لرزش ها و صداها ایجاد می کنند. 
کانوپی ژنراتور راه حل مناسبی برای کاهش صدای دیزل ژنراتور شما است. 

تا اطمینان حاصل کنید که با محیط سازگار هستید. و تجارت شما بدون توجه به شرایط ، همچنان با تمام ظرفیت به کار خود ادامه می دهد. امروز با ما تماس بگیرید تا شروع کنیم. اگر از کانوپی یا اتاقک سایلنت دیزل ژنراتور استفاده کنید همچنین میتوانید دیزل ژنراتور خود را در فضای باز نصب کنید. ولی نکته مهم این است که بیشتر صدای تولید شده از دیزل ژنراتور از اگزوز آن ساتع میگردد. لذا از انبار اگزوز سایلنت ما میتوانید استفاده کنید.

 

 

کلید Stop اضطراری دیزل ژنراتور

نصب و قرارگیری کلید stop اضطراری بر روی بدنه پوشش دیزل ژنراتور موجب بالا رفتن سرعت خاموش شدن دیزل ژنراتور به خصوص در زمان های حساس می شود. دیزل ژنراتور در حالت عادی چند ثانیه پس از دریافت فرمان خاموش، خاموش می شود.

قرارگیری کلید استپ اضطراری بر روی پوشش دیزل ژنراتور موجب می شود که دیگر احتیاجی به باز کردن درب دستگاه در زمان های اضطراری نباشد.

استفاده از سیل پلاستیکی در دیزل ژنراتور

قسمت زیرین کلیه قطعات الحاقی به کانوپی سایلنت مانند کلید استپ اضطراری، قفل ها و … مواردی می باشند که در زیر آن ها حتما بایستی از سیل پلاستیکی استفاده شود. این کار موجب سیل شدن بیشتر کاور دیزل ژنراتور و بالا رفتن مقاومت آن در مقابل نفوذ آب به دیزل ژنراتور می شود، پس با این حساب می توان گفت که وجود سیل پلاستیکی در دیزل ژنراتور یک امر حیاتی به حساب می آید.

2 فروردین 1400
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید