FA

مشخصات دیزل ژنراتور های صنعتی و کارایی آن ها

برای مصارف خانگی و صنعتی می‌توان از دیزل ژنراتور استفاده کرد که باید طبق محاسبات دقیق و توسط کارشناس مربوطه، نوع و مدل آنها انتخاب شود زیرا این مشخصات در قیمت دیزل ژنراتور موثر است.
خرید دیزل ژنراتوری باید باتوجه به نوع استفاده، امکانات مورد نیاز، طبق اندازه مناسب و محل قرار گیری آن، انجام گیرد تا از کم شدن بار یا کمبود توان آن جلوگیری شود.

از دیزل ژنراتور های صنعتی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

دیزل ژنراتورهای صنعتی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
موتور ژنراتور دیزلی
موتور ژنراتور گازسوز
موتور ژنراتورهای دوگانه سوز
این محصولات در دو مدل کانوپی دار و بدون کانوپی هم وجود دارند که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را در صنعت دارند.
از دیزل ژنراتور صنعتی در مکان‌هایی که دسترسی به شبکه برق وجود ندارد یا برای تامین منبع تغذیه اضطراری زمان هایی که برق شهری قطع می شود استفاده می شود.
البته دیزل ژنراتور صنعتی می تواند برای کاربردهای پیچیده‌تری هم مورد استفاده قرار گیرد مثل ژنراتور ثانویه برای تامین برق بار اضافی شبکه ، پارالل شدن و ارسال برق به شبکه برق رسانی.

اجزای دیزل ژنراتور صنعتی

دستگاه های ژنراتور دارای قطعات اصلی و جانبی متعددی هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

1.موتور:

ژنراتور برای کارکردن و تولید نیروی مکانیکی نیاز به نیروی الکتریکی دارد که این کار توسط موتور دیزل ژنراتور انجام میشود. میزان صدایی که توسط دیزل ژنراتور تولید میشود و همچنین میزان و مقدار حجمی که محفظه سوخت دارد برای انتخاب دیزل ژنراتور بسیار مهم میباشد که حتما بهتر است به آن توجه شود.

برای راه اندازی موتورهای دیزلی احتیاج به توان الکتریکی دارند تا بتوانند توانی را تولید کنند. به خاطر همین موضوع از منبع تغذیه برای راه اندازی موتور استفاده میشود منبع تغذیه دارای انواع مختلفی است و میتواند خود موتور یا به صورت باطری باشد.
 

2. ژنراتور

ژنراتورها انرژی اولیه خود را از موتور می ‌گیرند و تولید برق می کنند. ما می‌توانیم ژنراتور را بر طبق احتیاجی که داریم مشخص و انتخاب کنیم. اگر ما به توان زیادی احتیاج داشته باشیم نیاز به ژنراتور القایی داریم.

 

مشخصات دیزل ژنراتور های صنعتی و کارایی آن ها

3. سیستم سوخت

سیستم سوخت دارای ظرفیت کافی برای نگهداری انرژی برای مدت تقریبا از 6 تا 8 ساعت را دارد. برای واحدهای تجاری روی سیستم سوخت یک مخزن سوخت خارجی نصب می شود که بتواند انرژی را تا ساعاتی بیشتر نگه دارد.

4. رگولاتور ولتاژ با تنظیم کننده ولتاژ

تنظیم ولتاژ دیزل ژنراتور صنعتی توسط رگولاتور ولتاژ انجام می‌شود . این کار با کارکردن اجزایی مثل رگولاتور، سیم پیچی تحریک کننده و روتور یکسو کننده انجام می‌شود .

5. سیستم خنک کننده

برای خنک کردن اجزای ولتاژ در دیزل ژنراتورهای صنعتی از گاز هیدروژن یا از یک مایع استفاده می کنند تا قطعات و اجزای ولتاژ سرد شوند، زیرا اگر زیادی داغ شوند باعث خرابی قطعات می‌شوند.

6. سیستم روغنکاری

دیزل ژنراتور و اجزای مکانیکی آن احتیاج به روغن کاری دارند زیرا به طور مرتب و دائم در حال کار کردن هستند و برای کارایی بهتر باید هر 10 ساعت کار با دیزل ژنراتور سطح روغن کنترل شوند و در هر 500 ساعت کار باید روغن آن عوض شود.

7. شارژر باتری

آغاز کار ژنراتور باطری محور است که علاوه بر شارژ باتری، میزان شارژ را نمایش می دهد. توان این شارژ با توان خروجی ژنراتور یکسان است.

8. کنترل پنل

وظیفه کنترل الکتریکی دیزل ژنراتور صنعتی کل سیستم بر عهده کنترل پنل است. کنترل پنل قسمت های زیر را کنترل می‌کند.
کنترل ژنراتور
کنترل موتور

9. چارچوب/ شاسی موتور ژنراتور

تجهیزات بالا بر روی سکو یا همان شاسی قرار دارد. دیزل ژنراتور می تواند قابل حمل یا ثابت باشد.

10. سیلندر دیزل ژنراتور

سیلندر یکی از قطعاتی است که هنگام خرید دیزل ژنراتور باید به آن توجه کنید. سیلندر به موتور وصل می شود و کار سیلندر فشرده شدن هوا در آن به منظور احتراق و راه اندازی موتور است.

دیزل ژنراتور صنعتی چگونه کار میکند؟

ژنراتور برق در حقیقت باعث تولید انرژی الکتریکی نیست بلکه شامل انرژی مکانیکی است که از منبع بیرونی بدست می‌آورد. باید بدانیم که ژنراتور انرژی الکتریکی تولید نمی کنند.برای تولید بار الکتریکی در مدار الکتریکی و سایر اجزا مثل سیم پیچ ها که خروجی نهایی آن ها برق میشود به انرژی الکتریکی نیاز میباشد.

این شارژ الکتریکی و جریان الکتریکی که به وجود آمده به وسیله ژنراتور تولید می شود.مکانیسم ژنراتور را با کار کردن پمپ آب می‌توان متوجه شد. در واقع به وسیله پمپ آب آبی به وجود نمی‌آید و فقط آب به جریان می‌افتد. ژنراتور های برق شامل دو قسمت هستند. روتور که قسمت متحرک ژنراتور است و استاتور که قسمت ساکن آن است.ژنراتورها بر طبق توان برق بر حسب کیلو وات آمپر و یا کیلو وات تقسیم می شوند. موتور دیزل ژنراتور صنعتی باید توان تولید نیرو و ژنراتور آن نیز توانایی خروج نیروی محرک را داشته باشد.


قیمت دیزل ژنراتور صنعتی

قیمت دیزل ژنراتور ها صنعتی را طبق کارایی و برند های آن تعیین می‌ کنند. سازندگانی که دیزل ژنراتور را طراحی می ‌کنند، این دستگاه ها را به صورت روتین و با یک سری مشخصات ثابت تولید می کنند و اگر هرگونه اصلاح و تغییر در این دستگاه‌ها به صورت سفارشی مطرح گردد باعث بالا رفتن قیمت ها آنها می‌شود.
برای انتخاب و داشتن قیمت دیزل ژنراتور ها می‌توانید از کارشناسان مشاوره بگیرید و قیمت دیزل ژنراتور ها را از سایت هایی که مربوط به این دستگاه‌ها هستند پیدا کرده وخریداری کنید. 

این ژنراتور ها از جمله بهترین و با کیفیت ترین ژنراتور هایی هستند که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از کجا بهتر است خرید دیزل ژنراتور را انجام دهیم؟

امروزه با توجه به اهمیت بسیار زیاد برق در هر صنعتی چه کوچک و چه بزرگ خرید دیزل ژنراتور حائز اهمیت است. شرکت های زیادی در این زمینه به شما مشاوره می دهند تا بهتر بدانید از کجا خرید دیزل ژنراتور خود را انجام دهید. بهتر است دیزل ژنراتور را از شرکت هایی که دستگاه های اصل از برندهای معتبر را به فروش می رسانند و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند، خرید کنید.
پس از بررسی لیست قیمت دیزل ژنراتور و با توجه به نوع مصرفی که دارید می توانید خرید دیزل ژنراتور مورد نظرتان را از سایت های اینترنتی معتبر به صورت آنلاین انجام دهید.

5 بهمن 1400
منبع:
دیدگاه خود را بنویسید